Download: Opis.jpg
Link do rejestracji:
https://signup.leagueoflegends.com?ref=4be1df6e0406d League of Legends (Liga Legendarnych - jest to chyba najbardziej trafne tłumaczenie) jest grą tworzoną przez zespół Riot Games, jest to ich pierwsza produkcja. Wytwór należy do nowego gatunku, jakim jest MOBA (Multiplayer Online Battle Arena, co znaczy mniej więcej Internetowa Arena Walk dla wielu graczy).
Jak się zaczęło? Za pierwowzór tego typu gry uważana jest mapa z gry Warcraft 3, jaką jest Defence of the Ancients (DotA). Była to zwykła produkcja jednego z graczy, niedługo jednak doczekała się ogromnej popularności. Wreszcie, bazując na planie mapy z W3, została utworzona odrębna, przeznaczona tylko dla League of Legends.
Zanim przeczytasz...
Zapoznaj się z poniższym słowniczkiem, abyś podczas czytania nie marudził, że nie znasz niektórych pojęć. Są one bardzo ważne.
Lane - jedna ze ścieżek na mapie, po której poruszają się potwory przeciwnika. Na tych ścieżkach znajdują się również turrety.
Turret - budynek, który niszczy podchodzące pod niego creepy. Jest bardzo silny.
Creep - potworek przeciwnika, który porusza się na lane.
Jungling - zabijanie potworków znajdujących się w lesie, zazwyczaj służy zdobyciu pieniędzy, lub buffów.
Buff - pozytywne zaklęcie czy aura zwiększające statystyki naszej postaci.
Push - 'pchanie' creepów na lane, może również dotyczyć wrogich championów.
Farming - zabijanie wrogich creepów służące zdobyciu pieniędzy. Niektórzy championi mają naprawdę świetne skille pomagające w farmieniu ogromnych ilości pieniędzy.
Gank - zamach na wrogiego championa z zaskoczenia, zazwyczaj gankuje się w większej grupie w celu łatwiejszego zniszczenia przeciwnika.
MIA (missing in action, zaginiony w akcji) - zniknięcie któregoś z wrogich championów, najczęściej w celu zgankowania innego, przyjaznego championa.
TOP, MID, BOT - nazwy każdej z 3 lane, nawiązują do ich położenia (TOP na górze, MID na środku, BOT na samym dole).
O co tutaj chodzi?
Gra opiera się na systemie lobby (szukasz pokoju, dołączasz do niego, a kiedy znajdzie się komplet graczy, rozpoczyna się mecz - ten system dotyczy trybu Practice), lub systemie automatycznego dobierania przeciwników (tryb Normal). Kiedy gra dobierze dla Ciebie wrogów i sprzymierzeńców, ukazuje się informacja o wyborze championa (postać, którą będziemy się poruszać w trakcie gry). Co tydzień twórcy dobierają kilkudziesięciu darmowych championów do przetestowania, ażeby późniejszy zakup nie był nieprzemyślany. Kiedy już dobierzemy sobie bohatera przychodzi czas na Summoner Spells (zaklęcia przyzywającego, są to darmowe, pomocne skille) - w zależności od naszego poziomu doświadczenia mamy ich kilka do wyboru, zaś na czas jednego meczu dobieramy sobie dwa. Następnie dobieramy runy, a właściwie kartkę w naszej księdze runicznej. Później już tylko czekamy, aż zegar dobije do zera i rozpoczyna się mecz.
Rozgrywka.
Mecz można podzielić na trzy etapy: Earlygame, Midgame i Lategame. Każdy z nich odpowiada jakiemuś momentowi w rozgrywce; wszystko kręci się wokół przegranego czasu, jak same nazwy wskazują.
Earlygame jest czasem, kiedy staramy się jak najbardziej spushować line,