FTL_v1.01_Install.exe
-
Age of Wonders Planetfall -
American Civil War - Brothers vs. Brothers -
Autumn Aurora 2 -
Bellum Imperii -
C.O.R.E -
Call of Pripyat Complete -
Caveman2Cosmos -
Clear Sky Complete -
Cold War -
Community Class Modpack -
DarthMod -
DarthMod Empire -
Dead Air -
Demigod -
Dune Wars Revival -
Edain -
Edge of Darkness 2.2 [1.05.1] -
Empire Total War II -
Fall from Heaven -
Fallout 2 -
Football Manager 2017 Touch [PL] -
Gekokujo -
Harry Potter i Kamien Filozoficzny [PL] -
Hearts of Iron 1 -
Hearts of Iron I -
Lost Alpha -
MegaMod [8.01] -
Men of War - Assault Squad 2 -
Modern Day [Putin Mod] -
Morning Sun -
MYSTERY -
Network Addon Mod -
North&South II - The American Civil War -
Perisno -
Realism Invictus -
Restoration Project -
SimCity 4 -
STALKER - Call of Chernobyl -
STALKER - Call of Pripyat -
STALKER - Clear Sky -
STALKER - Shadow of Chernobyl -
STALKER Complete 2009 (2012) -
SynergiesMOD -
The Sekigahara Campaign -
Torchlight II -
Total War - Empire -
Total War - Shogun II -
Warsword Conquest -
World of Warcraft -
WotLK (3.3.5a)
wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz
1 GB RAM (1.5 GB RAM - Vista/7)
karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza)
175 MB HDD
FTL: Faster Than Light to kosmiczna gra strategiczna, wzbogacona elementami przygodowymi, taktycznymi oraz RPG. Jest to debiutancki projekt zlokalizowanego w Chinach niewielkiego niezależnego studia FTL Team i wyprodukował ją praktycznie w całości zespół, w skład którego wchodziły tylko dwie osoby: Justin Ma oraz Matthew Davis. Muzykę skomponował natomiast Ben Prunty.
Akcja toczy się w odległej przyszłości, w galaktyce rozdartej przez gigantyczny konflikt zbrojny. Wcielamy się w rolę najemnika będącego kapitanem własnego statku kosmicznego. Pewnego dnia zostajemy zatrudnieni jako kurier i naszym zadaniem będzie dostarczenie cennych informacji do jednej z baz Federacji. Niestety, o kontrakcie dowiaduje się dowództwo rebeliantów i wysyła naszym tropem całą flotę wojenną.
Jako kapitan naszym zadaniem jest wytyczanie trasy gwiezdnej podróży i dowodzenie załogą. Podróże pomiędzy układani planetarnymi odbywają się w trybie turowym, podczas gdy walka rozgrywana jest w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Znajdujący się pod naszą komendą statek posiada wiele podsystemów, których uszkodzenie wywołuje zawsze konkretne skutki dla funkcjonowania jednostki. Wielokrotnie stracimy np. uzbrojenie czy tarcze i gorączkowo będziemy próbowali dokonać napraw nim zostaniemy zniszczeni przez wrogów.
Świat gry jest za każdym razem generowany losowo, więc nigdy nie możemy mieć pewności, czy po zakończeniu skoku podprzestrzennego wylądujemy w przyjaznym układzie planetarnym, czy też natkniemy się np. na armadę piratów. Jednocześnie, z każdym skokiem misja staje się coraz bardziej niebezpieczna, a wrogowie rosną w siłę. Aby przeżyć konieczne jest zdobywanie nowych przyrządów, zatrudnianie i szkolenie załogi oraz ulepszane samego statku. Autorzy przygotowali masę wydarzeń specjalnych uatrakcyjniających gwiezdne wojaże. Możemy na przykład zostać zmuszeni do pomocy stacji kosmicznej, której mieszkańcy stali się ofiarami tajemniczego wirusa, napotkać handlarzy niewolników czy trafić w sam środek niezbadanego pola asteroidów.
Kluczowym elementem zabawy jest zarządzanie załogą. Każdy jej członek ma własne imię i charakterystykę. Z czasem zdobywać będzie doświadczenie i zwiększał swoje umiejętności. Jednocześnie jednak każda śmierć jest ostateczna, bez możliwości późniejszego wskrzeszania poległych, a że świat FTL nie należy do najbezpieczniejszych miejsc, trzeba się pogodzić z pespektywą utraty wiernych podwładnych.