Vavedenje%20Presvete%20Bogorodice.jpg
-
2 Wielki Poniedziałek -
2 Wielki Wtorek -
albański -
Albański -
angielski -
Angielski -
arabski -
Arabski -
asyryjskie -
Cerkiewnosłowiański -
Cerkiewno-słowiański -
chorwacki -
Chorwacki -
Czeskie, słowackie -
fiński -
Fiński -
francuski -
grecki -
Grecki -
hiszpański -
Hiszpański -
hymny -
ikony -
indyjskie -
Indyjskie -
Inne -
Instrumentalne -
koptyjski -
łacina -
Łacina -
polski -
Polski -
Portugalski -
Portugalskie -
Prawosławne orientalne -
rosyjski -
Rosyjski -
różne -
Różne -
rumuński -
Rumuński -
Rumuński - pełny kanon -
Rzymsko-katolickie -
Serbski -
Stichera Domie Efrato -
Suahili -
Ukraiński -
Wersja z powtarzanymi śpiewnie wersetami (cs) -
Wigilia -
zdjęcia z nabożeństw
Treść święta – wejście Maryi jako dziecka do Świętego Świętych w Jerozolimskiej Świątyni i oddanie się Jej na służbę Jedynemu Bogu – ściśle wiąże się z treścią Adwentu i Bożego Narodzenia. Otóż, do Świętego Świętych – najważniejszego miejsca w żydowskiej Świątyni Jerozolimskiej, gdzie kiedyś spoczywała Arka Przymierza z 10 przykazaniami, wstęp miał tylko kapłan, i to raz w roku. Tymczasem święta Maria, za pozwoleniem kapłana Zachariasza, weszła do Świętego Świętych, a towarzyszył temu zdarzeniu orszak dziewic służących w Świątyni, które trzymały zapalone świece. Jest to znak i proroctwo, iż Maryja pewien czas później sama stanie się Świętym Świętych – Naczyniem Boskości, nosząc w Swoim Łonie przez 9 miesięcy samego Boga – Jezusa Chrystusa.
Święte Świętych to też zapowiedź nowego, doskonałego kultu w Nowym Przymierzu –Sakramentu Świętej Eucharystii. We wszystkich Kościołach wschodnich Święte Świętych to ołtarz znajdujący się za ikonostasem i/lub specjalną zasłoną, na wzór Świątyni Jerozolimskiej. Jeszcze w połowie średniowiecza również w Kościele rzymskim część ołtarzowa była przedzielona zasłoną.
Święto to, podobnie jak inne z grona dwunastu wielkich, ma swoje dni poświąteczne.