z18.JPG
-
2016 -
2017 -
A -
Abramow-Newerly -
B -
C -
Cichy Don 2015 -
D -
E -
Ekipaż -
Filmy -
G -
Geroy -
Goldberg -
Grochowiak -
H -
Ivan syn Amira -
J -
Jeniec -
K -
Kontrybucja -
Krasnaya koroleva -
L -
Leszczenko -
Lyubimaya zhenshchina mekhanika Gavrilova -
M -
Mantykora -
Margarita Nazarova -
Mata Hari -
Moya lyubimaya svekrov -
Muslim Magomaev -
N -
Okhota na dyavola -
Otel posledney nadezhdy -
P -
R -
Rozmowy w tancu(!) -
S -
Sciaga z mojego zycia -
Semeynyj albom -
Shtrafnik -
Sudya -
T -
U-W -
Vosmerka -
Wrocław 1991 -
Z -
Zapret -
Zatoka aniołów -
Zhemchuga
W 2012 r. Rosja obchodzi 200-lecie wojny z Napoleonem Bonapartem. Do 1941 roku to była jedyna wojna, która słusznie nazywała się ojczyźnianą. Prawie cała wiedza o niej zaczerpnięta jest z poematu Lermontowa «Borodino», w istocie — bohaterskiej baśni. Co właśnie obchodzi Rosja — zwycięstwo? Lecz czyje i nad kim? Historycy do tej pory nie są zgodni, czy Napoleon był agresorem czy też ofiarą intryg, wciągniętą w niechcianą przez niego kampanię? Dlaczego rosyjska armia tak długo i haniebnie "milcząco wycofywała się", poddając granicę za granicą, i koniec końców dopuściła wroga do Moskwy? Czy można nazwać Bitwę pod Borodino «Dniem chwały rosyjskiego oręża», jeżeli pole bitwy zostało za nieprzyjacielem, który kontynuował ofensywę? I w którym momencie ta wojna rzeczywiście stała się dla Rosji wielką ojczyźnianą? Młoda dziennikarka wkrótce przekona się, jak trudna jest interpretacja dziejów tej wojny.
Reżyseria: Roman Bielyj, Iwan Skworcow
Wiera Strokowa, Jurij Czursin, Oleg Lubimow, Mark Rudinsztejn, Michaił Lewczenko i inni.