Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Arthur Asa Berger, Fred S. Goldberg - Ads, Fads, and Consumer Culture; Advertising's Impact on American Character and Society, 4th Edition (2011).jpg

Krzysztofx / Sarmatian / Arthur Asa Berger, Fred S. Goldberg - Ads, Fads, and Consumer Culture; Advertising's Impact on American Character and Society, 4th Edition (2011).jpg
Sarmatian - Arthur Asa Berger, Fred S. Goldberg - Ads, Fads, and C...ct on American Character and Society, 4th Edition 2011.jpg
Download: Arthur Asa Berger, Fred S. Goldberg - Ads, Fads, and Consumer Culture; Advertising's Impact on American Character and Society, 4th Edition (2011).jpg

214 KB

(984px x 1476px)

0.0 / 5 (0 głosów)
Now in its fourth edition, Ads, Fads, and Consumer Culture deals with the impact of advertising upon American character and culture. It offers a definition of advertising, explains the way advertising agencies work, discusses the functions of advertising, and provides a psycho-cultural perspective on advertising. Among the topics it deals with are the role of brands in selling products and the problem of self-alienation and its relation to consumption. It also analyzes consumer cultures, places advertising in the communication process, and considers the use of sexuality in advertising, political advertising, and marketing theory. The marketing discussion deals with the Values and Lifestyle Typology (VALS) and the Claritas typology. The chapters analyzing print advertisements and television commercials are distinctive features of the book. For print advertising, it provides a list of topics to consider in analyzing print advertising and then provides a detailed analysis of a fascinating Fidji perfume advertisement that shows a Polynesian woman with a snake around her neck. It provides a semiotic, psychoanalytic, sociological, Marxist, mythic, and Feminist analysis of this advertisement. For television commercials, it analyzes the famous Macintosh "1984" commercials in a number of different ways as well. In the last chapter it speculates about the role of advertising in selling drugs to people, children and advertising, and the problems advertising agencies have in getting people's attention. It also offers a glossary to terms used in the book and an annotated bibliography.

Berger hits on the topics I'm interested in bringing to the course. And it's easy for students to read; fun and interesting; accessible. I love this book. (Kathy Petitte Jamison )

I especially like how Berger addresses the issue of culture in an easy-to-present way and the in-depth analysis of a print ad. My students really like this book, too! (Mark Stuhlfaut )

Pick up the new paperback edition. . . . It's a good, informative book about sex and advertising and other cool subjects, including new material on product placement. (Advertising Age Advertising Age )

An excellent introduction for anyone interested in learning about advertising. Highly recommended. (Choice Choice )

Well-written, down-to-earth, accessible, and rich in useful information. (Contemporary Sociology )

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności