okladka ksiazki - Panstwowy Instytut Wydawniczy, 1997 rok.jpg
-
1974. Fly To The Rainbow -
1975. In Trance -
1976. Virgin Killer -
2006 Falling In Between -
2007. Paul McCartney - UK Singles Collection -
2015 Toto XIV -
2023. Ghosts Again EP -
Bogom nocy równi -
Borchardt Karol Olgierd -
Bunicz Igor -
Czerwony terror w Rosji 1918-1923 -
Człowiek przemieniony w wilka -
Człowiek wiary katolickiej – solą ziemi -
Czym jest liberalizm -
Dla honoru organizacji -
Istota Nazizmu hitlerowskiego -
Kanner - Na Osi Czasu. Estera -
Kanner Rebecca -
Kim jest Jezus dla Lutra -
Kolebka nawigatorów -
Koncepcja państwa i prawa wg Hegla -
Krążownik spod Somosierry -
Mielgunow Siergiej -
O istocie komunizmu -
Ossendowski - Lenin -
Poligon Szatana -
Radziński - Stalin -
Radziński Edward -
Rand - Atlas zbuntowany -
Rand - Cnota egoizmu -
Rand - Źródło -
Rand Ayn -
Rozumienie prawdy o Polsce -
Stalin, Dwór Czerwonego Cara - Montefiore -
Szaman morski -
Szambarow Walery -
Tom 01 -
Tom 02 -
Tom 03 -
Trylogia złodziejska -
Volume 01 -
Volume 02 -
Volume 03 -
Volume 04 -
Volume 05 -
Złoto dla Partii 01 Inwazja -
Złoto dla Partii 02 Okupacja -
Złoto dla Partii 03 Ucieczka z łupem -
Znaczy kapitan -
Żywot Człowieka Rozbrojonego
Czas trwania: ~5 godz. 44 min.
Czyta: Henryk Drygalski
Książka skierowana do szerokiego kręgu czytelników chcących zrozumieć istotę tak powszechnie dziś dyskutowanego zjawiska fundamentalizmu religijnego, zwykle niemal jednoznacznie kojarzonego z islamem i terrorystycznymi ugrupowaniami muzułmańskimi. Esej składa się z trzech części. Pierwsza sięga do źródeł pojęcia i zawiera jego definicję. Druga skupia się na fundamentalizmie muzułmańskim jako wyzwaniu rzuconym światu zachodniemu. Trzecia omawia aktualne nurty fundamentalistyczne.
Istnieje zarówno fundamentalizm chrześcijański, jak i żydowski, muzułmański, hinduski i konfucjański. Fundamentalizm muzułmański jest tylko odmianą zjawiska, z którym mamy do czynienia na całym wiecie. A jednak szczególnie rzuca się ono w oczy w muzułmańskiej części naszego świata. Przyczyna leży w tym, że upolityczniony islam, w odróżnieniu na przykład od fundamentalizmu hinduistycznego, roci sobie prawa do uniwersalizmu. Tym można objaśnić fakt, że akcje terrorystyczne muzułmańskich fundamentalistów znajdujš się w centrum uwagi środków masowego przekazu. A przecież fundamentaliści hinduscy [...] serbscy etnofundamentaliści [...] a także fundamentaliści żydowscy [...] nie ustępują muzułmańskim fundamentalistom pod względem terroryzmu.