rysowanki wierszyki zagadki (04).jpg
-
★ BAŚNIE-KOSTIUMOWE -
♣ Lektury -
Biblioteka w systemie prawnym -
Bibliotekarstwo -
Bibliotekarstwo(1) -
Biblioteki cyfrowe -
Bibliotekoznastwo -
Bibliotekoznawstwo -
Chłopi Chłopi -
Czytelnictwo -
czytelnictwo(1) -
Ćwiczenia -
Dzieci z ZESPOŁEM ASPERGERA -
Dzieje kultury polskiej (1985) -
Dzieje kultury polskiej (1997) -
Dzieje kultury polskiej (dokumentalny) -
Dziewczyna i chłopak - serial -
Encyklopedia Wiedzy o Książce -
Gorzka milosc (1989) -
Great castles of Europe - Malbork -
Historia ksiażki,pisma i druku -
Historia książki -
Historia książki i bibliotek -
Historia książki i bibliotek(1) -
Historia książki i bibliotek(2) -
Historia książki(1) -
informacja naukowa i bibliotekoznastwo -
Internet w bibliotece -
Jagoda w miescie (1971) -
Katalogowanie -
książka w wychowaniu przedszkolnym (kjojik90) -
Kubuś Puchatek(1) -
Lalka Lalka -
Lit. dla dz. funkcje (kjojik90) -
LITERATURA POLSKA -
Nad Niemnem Nad Niemnem -
Panny i wdowy -
Papuzińska- Inicjacje literackie (kjojik90) -
Polonia Restituta (1982)(1) -
Praca z czytelnikiem -
Przedwiośnie 1-6 pl -
ŚWIECKIE-WARTE OBEJRZENIA(1) -
teksty dla dzieci -
UKD -
Wykład -
WZORY dyplomów, ramki, czcionki, itp -
zagadnienia egzaminacyjne I rok -
Zarys dziejów książki -
ZESPÓŁ ASPERGERA(1) -
Znak orła
Elżbieta Maria Minczakiewicz: "Rysowane wierszyki i zagadki w rozwijaniu aktywności dialogowo-komunikacyjnej i zabawowej u małych dzieci"
Wierszyki i zagadki zawarte w niniejszym zbiorze mają za zadanie zaktywizowanie dziecka (zwłaszcza z deficytami w rozwoju, wymagającego pomocy i wsparcia), zachęcenie go do oglądania tego, co je otacza, słuchania, naśladowania, powtarzania, myślenia, kreślenia, malowania, lepienia, uzupełniania, dobierania, segregowania, wyszukiwania – jednym słowem zachęcenia go do wielofunkcyjnej, inspirującej zabawy. Teksty zebrane w tym zbiorze, można wykorzystywać w pracy i zabawie zarówno z dziećmi przedszkolnymi, jak również szkolnymi o różnym stopniu sprawności i wydolności fizycznej i intelektualnej. Wiersze te mogą zainteresować dzieci, które samodzielnie nie potrafią się bawić, ani też nie wiedzą, jak można to samemu zrobić. Mogą one zainteresować także te dzieci, które aktywnie poszukują inspiracji do zabawy, do samodzielnego czytania i malowania tego, co aktywizuje ich uwagę i wolę poznawania świata.
Proponowane zabawy nie ograniczają ani liczby bawiących się, ani ich wieku, nie stawiają żadnych warunków i wymagań tak dzieciom, jak też dorosłym, bo bawić się może każdy, kto tylko chce, kto ma na to ochotę.