Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

FAQ - czyli wszystko o chomikach, czego nie dowiecie się w żadnym sklepie zoologicznym ;-)

Ogólne

  1. Do czego może mi się przydać Chomik?

    Chomik to Twoje konto w tym serwisie, do którego możesz ładować swoje pliki z dysku. Podstawowe jego zastosowania to:

    Współdzielenie plików ze znajomymi i współpracownikami:
    • pokazywanie znajomym zdjęć – tworzenie wirtualnego albumu ze zdjęciami - do tego służy funkcja galerii dowiedz się więcej
    • umieszczanie różnych ciekawych plików dla znajomych – np. filmów, muzyki, dowcipów, programów, gier...
    • umieszczanie roboczych wersji prezentacji, nad którymi wspólnie pracujecie, testów do egzaminów, różnych opracowań zagadnień, skryptów, notatek i folii z zajęć etc.

    Chomik ma również zastosowanie w biznesie - idealnie nadaje się do okresowego przechowywania, raportów, zestawień, formularzy, i innych, bardziej sformalizowanych dokumentów. Funkcja hasłowania katalogów bądź całego chomika uniemożliwia dostęp do dokumentów niepożądanym osobom.

    Przechowywanie własnych plików:
    • kopii zapasowych ważnych dokumentów
    • wersji roboczych, do których potrzebujesz się dostać spoza domu
    • prezentacji, które potrzebujesz przenieść na inny komputer lub mieć do nich dostęp z każdego miejsca na świecie
    • programów, które często instalujesz i nie chcesz ciągle szukać ich po całym Internecie
  2. Jakie są ograniczenia Chomika?

    Nie ma żadnych ograniczeń co do wielkości plików przechowywanych na Chomiku ani czasu ich przechowywania. Nie ma też ograniczeń transferu w przypadku wysyłania plików na Chomika.

    Niestety, ściąganie plików większych niż 1 MB jest ograniczone do 50 MB tygodniowo w przypadku bezpłatnego konta ChomikFriend. By móc ściągać więcej, możesz dokupić dodatkowy transfer lub ulepszyć swoje konto do ChomikExplorera lub ChomikManiaca.

    Żadne limity nie dotyczą plików, które na Chomika wrzucił jego właściciel. Chomik nie wprowadza limitów prędkości transferu, jedynym ograniczeniem w tym względzie jest prędkość łącza internetowego na całej trasie od Ciebie do Chomika.

  3. Jaka jest maksymalna szybkość wysyłania plików na Chomika?

    Maksymalna szybkość wysyłania plików na chomika to szybkość łącza internetowego na całej trasie od Ciebie do Chomika.

  4. Czy mogę założyć więcej niż jednego Chomika?

    Przykro nam, w naszym serwisie można posiadać tylko jedno konto.

  5. Chomik przestał już być mi potrzebny – powinienem go usunąć?

    Nie jest to konieczne. Pamiętaj, że Chomik posiada bardzo wiele różnych zastosowań. Konto może przydać Ci się np. kiedy nagle będziesz chciał udostępnić jakieś dokumenty, czy zdjęcia z podróży. Różnorodne systemy zabezpieczeń i możliwości przechowywania dają Ci bardzo dużo możliwości przechowywania swoich plików.

Funkcje

  1. Do czego służy funkcja zachomikuj do własnego Chomika?

    Funkcja ta pozwala na szybkie przechomikowywanie plików na innego Chomika bez konieczności uprzedniego ściągania ich na dysk. Jest to ułatwienie dla wszystkich tych użytkowników, którzy chcieliby mieć właśnie na swoim Chomiku dane pliki. Bardzo przydaje się w sytuacjach, gdy np. znajomy/ znajoma umieszcza wspólne zdjęcia z imprezy i Ty też chcesz je mieć na swoim Chomiku, by móc je dodać do swoich galerii zdjęć, posegregować na swój sposób, dodać własne opisy, dać znajomym linka właśnie do swojego Chomika itp. Dzięki tej funkcji nie musisz już ściągać wszystkich plików na dysk, a w szczególności zdjęć!

  2. Czy można zablokować kopiowanie plików na inne Chomiki?

    Jeśli nie życzysz sobie, by inni kopiowali Twoje pliki na swoje Chomiki – oczywiście możesz tą funkcję zablokować. Po zalogowaniu się na hasło właściciela Chomika, należy wejść w „opcje” na górnej belce Chomika. Tam w ustawieniach Chomika odznaczamy „pozwól na chomikowanie plików z mojego Chomika”. Od tej pory inni nie będą już mogli przechomikowywać plików od Ciebie. Pamiętaj jednak, że nadal będą oni mogli ściągnąć pliki na swój dysk i umieścić je na swoim Chomiku. Aby zapobiec również temu, musisz założyć hasło odczytu na swojego Chomika. Jednak polecamy się dobrze zastanowić nad używaniem tej opcji, gdyż od plików, które inni skopiują, otrzymujesz dodatkowe punkty – szczegóły tutaj.

  3. Jak zablokować chomikowe rozmowy?

    Jeśli nie życzysz sobie, by inni zostawiali Ci wpisy na Twoim shout-boxie, możesz tą funkcję zablokować. Należy zalogować się na hasło główne Chomika (admin), po czym wejść w opcje na górnej belce Chomika, a następnie wybrać zakładkę ustawienia Chomika. Tam odznaczamy opcję pokaż na stronie Chomika ShoutBox.

    Jeśli nie chcesz blokować funkcji Chomikowych Rozmów, a doskwierają Ci wpisy konkretnych Użytkowników, możesz zablokować dodawanie wpisów przez nich poprzez klikniecie przy ich wpisie zablokuj.

  4. Ktoś zamieścił na moim Chomiku obraźliwe słowa – jak temu zapobiec na przyszłość?

    Taki przypadek nie powinien mieć miejsca, gdyż domyślnie, na każdym Chomiku jest włączona opcja „nie pozwól na umieszczanie w moim chomiku wpisów zawierających obraźliwe słowa”. Należy zatem sprawdzić, czy przez przypadek nie została ona odznaczona. W tym celu po zalogowaniu się na hasło właściciela Chomika (admina), wchodzimy w opcje na górnej belce Chomika i wybieramy Ustawienia Chomika. Tam proszę sprawdzić, czy zaznaczona jest odpowiednia opcja, jeśli nie – proszę ją zaznaczyć.

    Ponadto, jako właściciel każdy wpis możesz łatwo usuwać, a Twoi goście mogą zgłaszać wpisy do usunięcia. Zgłoszone wpisy są okresowo weryfikowane i usuwane przez naszych administratorów.

  5. W jaki sposób mogę ustawić awatar?

    Po kliknięciu na miniaturę jakiegoś obrazka z Twojego Chomika pojawi się jego powiększona wersja a zaraz pod nią zobaczysz przycisk o etykiecie „Ustaw jako awatar”. Wystarczy kliknąć w niego!

  6. Jak się kasuje PLIKI/ZDJĘCIA na chomiku?

    Należy zalogować się na hasło właściciela Chomika (bądź hasło modyfikacji) używając ramki w górnym prawym rogu strony Chomika.

    Istnieją dwa sposoby kasowania plików:

    1. Jeżeli chcesz usunąć większą liczbę plików na raz - przy każdym z nich znajdziesz niewielki box, który można zaznaczyć. Zaznacz taki box przy każdym pliku, który chcesz usunąć. Następnie przejdź na sam dół okna z plikami, gdzie znajdziesz odpowiednie przyciski (przenieś, usuń, skopiuj).

    2. Można również usunąć każdy plik osobno. Przy każdym pliku widnieje niewielki przycisk opcje . Naciśnij go a zobaczysz wszystkie możliwe opcje dla danego pliku.

  7. Jak umieścić na Chomiku większą liczbę plików?

    W tym celu można wybrane pliki spakować najpierw do archiwum ZIP i skorzystać z opcji automatycznego rozpakowywania do Chomika. Szczegółową instrukcję chomikowania wielu plików znajdziesz w okienku ładowania plików.

    Można również skorzystać z przyjaznego programu ChomikBox. wystarczy przeciągnąć wybrane pliki na DropBoxa bądź ikonę Chomika, a ładowanie rozpocznie się.

  8. Czy jest możliwość rozpakowania już załadowanego pliku?

    Niestety nie ma takiej możliwości. Spakowany plik można rozpakować, gdy zdecydujemy się na to przed naciśnięciem „zachomikuj”. Po wyborze pliku ZIP pojawia się komunikat z zapytaniem, czy automatycznie rozpakować po załadowaniu.

  9. W jaki sposób zmienić nazwę/opis FOLDERU na moim Chomiku?

    W tym celu przede wszystkim należy być zalogowanym na hasło, które to umożliwia, czyli hasło właściciela bądź hasło modyfikacji (jeśli takie było wcześniej ustawione). Po wejściu do wybranego folderu, na górze okna zawierającego pliki tego folderu znajdziesz przycisk opcje folderu . W oknie opisu możesz go zmienić.

    By zmienić nazwę folderu wybierz pod drzewem folderów przycisk zmień nazwę i w oknie, które się pojawi podaj nową nazwę folderu.

  10. W jaki sposób zmienić nazwę/opis PLIKU na moim Chomiku?

    Należy zalogować się na hasło admina (właściciela), bądź hasło modyfikacji. Nazwę pliku możesz zmienić tylko przebywając w widoku listy plikow - kiedy wszystkie pozycje w folderze wyświetlane są w formie tabeli z kolumnami i nagłówkami. W kolumnie „opcje” przy wybranym pliku naciskamy trybik opcje. Klikamy w nią, wybieramy opcję edytuj nazwę i opis. Opis pliku możesz także łatwo zmienić korzystając z widoku galerii - przy każdym pliku znajdziesz wspomniany przycisk funkcyjny, który to umożliwi.

  11. Jak przenieść PLIK/PLIKI do innego folderu?

    Istnieją dwa sposoby przenoszenia plików:

    1. Jeżeli chcesz przenieść większą liczbę plików na raz - przy każdym z nich znajdziesz niewielki box, który można zaznaczyć. Zaznacz taki box przy każdym pliku, który chcesz przenieść. Następnie przejdź na sam dół okna z plikami, gdzie znajdziesz odpowiednie przyciski (przenieś, usuń, skopiuj).

    2. Można również przenosić każdy plik osobno. Przy każdym pliku widnieje niewielki przycisk opcje . Naciśnij go, a zobaczysz wszystkie możliwe opcje dla danego pliku.

  12. Jak przenieść FOLDER do innego folderu?

    Należy zalogować się na hasło admina (właściciela), bądź hasło modyfikacji, jeśli takie zostało ustawione, po czym wejść w folder, który chcemy przenieść. Pod drzewkiem folderów pojawią się opcje do danego folderu. Należy wybrać przenieś i postąpić według instrukcji, która się wyświetli.

  13. Do czego służy przycisk zgłoś do usunięcia?

    Przycisk ten służy do zgłaszania wulgarnych, obraźliwych, bądź niezgodnych z dobrym obyczajem zwrotów, bądź reklam które zostały umieszczone na publicznie otwartych Chomikach. Zgłoszenia takie są regularnie przeglądane przez zespół chomikuj.pl i w razie potrzeby wpisy usuwane. Należy pamiętać, iż wpisy zgłoszone przez ten przycisk nie idą do właściciela konkretnego Chomika, tylko zespołu chomikuj.pl .

  14. Jak usunąć Chomika?

    Po zalogowaniu się na Chomika (hasło główne), klikasz w opcje na górnej belce Chomika i wybierasz usuń Chomika. Pamiętaj jednak, że nie jest to konieczne. Chomik posiada bardzo wiele różnych zastosowań. Konto może przydać Ci się np., kiedy nagle będziesz chciał udostępnić jakieś dokumenty, czy zdjęcia z podróży. Dzięki różnorodnym systemom zabezpieczeń i nieograniczonej przestrzeni na dysku, możesz bezpiecznie przechowywać swoje pliki i wrócić do nich w dowolnym momencie.

  15. Czy można odsłuchać plik muzyczny bez ściągania go na dysk?

    Tak, wystarczy kliknąć przycisk ChomikPlayer obok pliku, by uruchomił się niewielki ChomikPlayer, który natychmiast odtworzy plik. Pliki muzyczne możesz także odsłuchać w ChomikBoxie, wystarczy, że przy nazwie pliku muzycznego klikniesz ikonkę ChomikPlayer . Przeniesienie plików do ChomikBoxa nie powoduje pobrania transferu, a dzięki temu możesz stworzyć własną playlistę z ulubionych utworów.

Galerie Zdjęć

  1. Jak założyć?

    Aby skorzystać z tej funkcji trzeba mieć już Chomika, którego w prosty i szybki sposób możesz założyć klikając tutaj.

    Tworzenie własnej galerii nie wymaga żadnych czynności – wystarczy stworzyć folder i umieścić w nim zdjęcia, a galeria zostanie wyświetlona automatycznie.

  2. Jak powiększać zdjęcia w galerii?

    Aby powiększyć wybrane zdjęcie trzeba w nie po prostu kliknąć. Zamykanie powiększenia następuje po następnym kliknięciu w fotkę. Jednocześnie możesz wyświetlać wiele powiększeń różnych fotek. Jeśli fotki nachodzą na siebie możesz je przesunąć na ekranie używając do tego myszki.

    Możesz powiększać kolejne fotki używając strzałek na klawiaturze.

  3. Do czego służy opcja „ładuj obrazy z wyprzedzeniem” ?

    Uaktywnienie opcji „ładuj obrazy z wyprzedzeniem” umożliwia Ci szybsze wyświetlanie powiększeń zdjęć. Będą one po kolei ładowane do pamięci Twojego komputera, zatem wyświetlą się od razu po kliknięciu. Po uaktywnieniu tej opcji zauważysz, iż ramki zdjęć zaczną po kolei zmieniać kolor. Ramka niebieska oznacza, iż w tej chwili komputer ładuje zdjęcie do pamięci podręcznej. Zdjęcia, które mają ramkę zieloną są już załadowane i po kliknięciu wyświetlą się dużo szybciej niż normalnie.

    Zaznaczenie powyższej opcji nie powoduje żadnych utrudnień w oglądaniu galerii. Jest to ułatwienie, doceniane przez nawet najbardziej niecierpliwych użytkowników; zaoszczędza czas i nerwy ;-)

  4. Jak mogę wpłynąć na kolejność wyświetlania fotek w mojej galerii?

    Zdjęcia w galerii domyślnie wyświetlane są według nazwy pliku. Możesz wpłynąć na kolejność, w jakiej wyświetlą się fotki odpowiednio dobierając nazwy. Fotki będą wyświetlały się w kolejności alfabetycznej według nazwy, przy czym liczby mają pierwszeństwo przed literami. Ponadto każdy odwiedzający może prosto zmienić sposób sortowania plików w widoku tabeli plików. Pliki mogą być sortowane po typie, nazwie i opisie, liczbie komentarzy, rozmiarze, dacie dodania, oraz liczbie pobrań. W celu zmiany metody sortowania należy kliknąć na wybraną metodę w nagłówku tabeli plików.

  5. W jaki sposób wykasować zdjęcie w galerii?

    Należy zalogować się na hasło admina (właściciela), bądź hasło modyfikacji, jeśli takie zostało ustawione, używając ramki w górnym prawym rogu. Przed usunięciem zdjęcia należy najpierw przejść do widoku tabeli plików i następnie postępować tak, jak w przypadku kasowania zwykłych plików.

Uprawnienia

  1. O co chodzi z różnymi poziomami haseł?

    W celu jak najlepszego dostosowania chomika do potrzeb użytkowników stworzyliśmy różne poziomy haseł.

    Hasło właściciela daje możliwość pełnej kontroli chomika. Osoba posiadająca to hasło może odczytywać, dodawać, kasować pliki. Może również tworzyć nowe foldery bądź je kasować. Właściciel chomika jako jedyny ma też dostęp do wszystkich jego opcji, takich jak ustalanie/zmiana innych haseł, edycja opisu, zmiana adresu e-mail.

    Możesz ustalić dodatkowe 3 hasła do trzech różnych poziomów dostępu do Twojego Chomika. Każda osoba, w zależności od tego jakie hasło będzie znała, będzie mogła robić określone rzeczy na Twoim chomiku.

    Hasło dostępu – daje możliwość oglądania zawartości Chomika i ściągania jego plików. Osoba zalogowana na to hasło nie może jednak dodawać plików i katalogów, ani ich usuwać. Możesz też zaznaczyć opcję „dla wszystkich”, by wgląd do Twojego Chomika mieli wszyscy chętni.

    Hasło dodawania – oprócz możliwości oglądania pozwala na dodawanie plików i katalogów. Osoba zalogowana na hasło dodawania nie ma możliwości usuwania plików i katalogów. Możesz też zaznaczyć opcję „dla wszystkich”, lub „tylko dla mnie”, by możliwość dodawania plików do Twojego Chomika mieli wszyscy chętni, lub tylko jego właściciel.

    Hasło modyfikacji (dostępne po kliknięciu opcji „zaawansowane”) oprócz oglądania i dodawania plików pozwala na ich usuwanie a także na usuwanie wypowiedzi na ShoutBoxie Chomika. Od hasła głównego różni się tym, że osoba zalogowana na hasło modyfikacji nie może zmieniać haseł ani opcji chomika.

  2. Czy mogę założyć hasło tylko dla niektórych osób lub tylko do niektórych plików?

    Tak. Dla każdego folderu można ustawić oddzielne hasło. Niezależnie od głównych haseł Chomika, osoby znające to hasło będą mogły wchodzić do folderu, oglądać pliki tam umieszczone, a także dodawać nowe (do tego folderu). Dla ułatwienia - Ty, jako właściciel - zawsze będziesz miał dostęp do wszystkich folderów bez wprowadzania hasła.

    Wygląd zahasłowanego folderu w drzewku
    Po ustawieniu hasła dla folderu, będzie obok niego widoczna ikona kłódki. Użytkownicy, którzy nie podadzą hasła nie będą mogli nawet zobaczyć jakie podfoldery zawiera zahasłowany folder.

    Aby ustawić to hasło, zaloguj się na hasło właściciela Chomika, wejdź do wybranego folderu, i w Opcjach Folderu (pod drzewem folderów), znajdziesz odpowiednie ustawienie.

    Inna metoda: jeśli tworzysz nowy folder, będąc zalogowanym jako właściciel Chomika, od razu w tym samym oknie możesz też ustalić hasło.

  3. Na czym polega ukrywanie folderów?

    Opcja ukryj ten folder powoduje, iż folder jest niewidoczny dla użytkowników niezalogowanych na hasło główne chomika. Folder taki jest widoczny w drzewie folderów tylko dla Ciebie - właściciela tego Chomika. Inni użytkownicy będą mogli wejść do niego tylko poprzez bezpośredni adres www wpisany w przeglądarkę.

    Opcja taka przydaje się w sytuacjach, gdy chcesz np. pokazać znajomym fotki z ostatniej wspólnej imprezy a z drugiej strony nie chcesz, żeby widzieli inne Twoje zdjęcia. Nie tylko możesz swoje prywatne zdjęcia zahasłować, ale ukrywając dodatkowo folder masz pewność, że znajomi nie będą Cię męczyli o hasło do tego katalogu, gdyż nie będą go nawet widzieli.

    Osobom, którym chcesz udostępnić taki niewidoczny folder, podajesz po prostu do niego bezpośredni adres www.

    Drzewko folderów Chomika widziane przez właściciela
    Drzewko folderów Chomika widziane przez właściciela Chomika lub przez użytkownika, który wszedł do Chomika wpisując w przeglądarce bezpośredni adres folderu prywatne (http://www.chomikuj.pl/Chomik/prywatne)...
    Drzewko folderów Chomika widziane przez odwiedzającego
    ... i widziane przez zwykłego użytkownika, który nie wie o istnieniu folderu o takiej nazwie. Znalezienie różnicy pozostawiamy Tobie ;-)
  4. Czy każdy może dodać plik na mojego Chomika?

    Tak, każdy może coś dorzucić do Twojego Chomika w jego dowolny folder, jeśli w edytuj hasła dostępu zaznaczysz, że zezwalasz innym na dodawanie plików do Twojego Chomika.

    Jeśli dodawanie plików chcesz ograniczyć do jednego wybranego przez siebie folderu, wystarczy, że w opcjach folderu zaznaczysz pozwól innym dodawać pliki do tego folderu.

  5. Czy muszę być zalogowany, by ściągać pliki z Chomika?

    Nie, nie musisz być zalogowany, by ściągać z Chomika pliki. Jeśli jednak plik są większe niż 1MB, a własciciel konta, z którego je pobierasz nie ustawił opcji free, pobranie będzie możliwe po wysłaniu smsa doładowującego transfer. Wartość smsa w tym przypadku to minimalny oferowany zalogowanym Użytkownikom pakiet transferu wystarczający na pobranie pliku (np. dla pobrania pliku wielkości 20MB konieczne jest wykupienie smsem pakietu 1GB). Transfer wykupiony smsem może być wykorzystany tylko dla jednorazowego zakupu, niezależnie od jego wielkości. W przypadku problemu z pobraniem pliku, można je wznowić w przeciągu 3 dni, korzystając z tej samej przeglądarki, w której rozpoczęto pobieranie.

    Jeśli na pobranie pliku potrzeba więcej transferu, niż największy istniejący w danej chwili pakiet, to pliku nie można pobrać bez zalogowania się na Chomika.

Limity transferu, płatności, punkty

  1. Za co otrzymuję punkty i do czego służą?

    Punkty Chomika otrzymujesz wtedy, kiedy inna osoba ściąga jakiś plik z Twojego Chomika (punkty otrzymujesz nawet wtedy kiedy osoba ściąga na koszt Twojego transferu, nie posiadając własnego konta w Chomiku). Ze względu na to, że jako właściciel Chomika możesz bez żadnych ograniczeń ściągać własnoręcznie dodane do Chomika pliki, punkty nie są naliczane w przypadku kiedy sam ściągasz pliki z własnego Chomika.

    Ponieważ w Chomiku możliwe jest kopiowanie zbiorów z jednego Chomika do drugiego (chomikowanie od innych) - właściciele Chomików, którzy pracowicie, własnoręcznie ładują pliki - są specjalnie wynagradzani. Za każdym razem, kiedy ktoś ściąga skopiowany przez kogoś plik - oni także otrzymują tyle samo punktów co Chomik, z którego plik jest aktualnie ściągany! (oczywiście punkty te otrzymuje zawsze osoba, która oryginalnie dodała do Chomika plik!) Ilość punktów jest zależna od rozmiaru pliku.

    Punkty możesz łatwo zamienić na dodatkowy transfer umożliwiający ściąganie dużej ilości plików z innych Chomików a przy odpowiedniej ich ilości możesz je zamienić nawet na jedno z płatnych kont! Nie płacąc nic, możesz więc mieć konto ChomikExplorer lub ChomikManiac, które pozwolą Ci ściągać pliki do woli, korzystać z wyszukiwarki plików oraz wielu innych przydatnych funkcji! By zamienić punkty na transfer lub ulepszenie konta kliknij zamień punkty pod awatarem Twojego Chomika.

  2. Dlaczego nie zostały mi dodane punkty?

    Punkty podliczane są raz na dobę, w godzinach nocnych. Jeśli więc zauważyłeś, że dziś pobrano od ciebie pliki większe, niż 1 MB, punkty pojawią się na Twoim koncie jutro.

    Pamiętaj, że licznik pobrań ma charakter orientacyjny. Na przykład w przypadku zdjęć odnotowuje także każde ich powiększenie (chodzi o to, by pokazać prawdziwe zainteresowanie danym zdjęciem). Tymczasem punkty naliczane są tylko za ściągnięcie pliku na dysk. Stąd nie zawsze, gdy obok pliku graficznego zobaczysz określoną liczbę "pobrań", będzie to oznaczało, że naliczone zostaną punkty. Systemy chomika w sposób bardzo dokładny i sprawdzony naliczają punkty za każdym razem kiedy plik faktycznie jest z danego konta pobierany.

  3. Czy zwykłe przeglądanie Chomików i oglądanie zdjęć zużywa transfer Chomika?

    Nie. Transfer nie jest zużywany przy:

    1. Zwykłym chodzeniu po Chomiku

    2. Oglądaniu obrazków w podglądzie

    3. Odsłuchiwaniu muzyki poprzez ChomikPlayera i ChomikBoxa

    4. Oglądaniu filmików przez ChomikVideo

    5. Przechomikowywaniu plików z jednego Chomika na drugiego

    6. Ściąganiu niewielkich plików, do 1MB

  4. Dlaczego niewykorzystany transfer nie przechodzi na następny tydzień?

    Wielkość limitu odnosi się do każdego tygodnia i co tydzień Twój limit jest uzupełniany do wartości maksymalnej.

    Niestety, tak już jest to zaprojektowane, i raczej się nie zmieni... Jeśli potrzebujesz więcej transferu, pomyśl o jego zwiększeniu przez zakup dodatkowego (już od 1,80 zł) lub ulepszenie swojego Chomika.

  5. Kiedy odnawia się mój transfer?

    Są dwa rodzaje transferów. Tygodniowy zawarty w koncie Friend, Explorer i Maniac - uzupełniany jest co tydzień w dniu tygodnia, w którym dokonana została aktywacja konta (jaki to dzień można sprawdzić najeżdżając myszką na napis "dostępny transfer" na górnej belce). Dokładnie ma to miejsce nad ranem tego dnia.

    Jest też drugi rodzaj transferu, tzw. „dodatkowy transfer” - można z niego korzystać aż do wyczerpania, czyli nie ma ograniczenia czasowego, jest jednak transferem nieodnawialnym.

  6. Jak mogę zwiększyć limit transferu plików?

    Masz kilka możliwości. Możesz dokupić sam dodatkowy transfer (1 GB już od 1,80 zł). Wystarczy, że klikniesz "dodatkowy transfer" na górnym pasku Twojego Chomika.

    Jeśli jednak naprawdę lubisz buszować po Chomikach, spróbuj ulepszyć swoje konto do ChomikExplorer lub ChomikManiac, a Twój tygodniowy limit transferu zwiększy się do 3 lub nawet 10 GB.

    Ostatnią metodą zwiększania limitu jest wymiana zebranych punktów na dodatkowy limit lub konta. By to zrobić kliknij zamień punkty pod Twoim awatarem.

  7. Jak mogę dokonać opłaty za konto bądź dokupić transfer będąc za granicą?

    W przypadku zapłaty z zagranicy polecamy skorzystanie z płatności kartą płatniczą. Opcja ta znajduje się w lewym, dolnym rogu dostępnych kanałów płatności - po kliknięciu w opcję zamawiania transferu lub ulepszenia konta poprzez Szybki przelew.

Problemy

  1. Czemu niektóre foldery wyświetlane są na szaro? Czemu folderów tych czasem nie widać w spisie?

    Foldery ukryte wyświetlają się właścicielowi chomika na szaro. Foldery te są niewidoczne dla pozostałych osób zalogowanych na inne hasło niż hasło główne (admin). Zobacz więcej ukrywanie folderów.

  2. Podczas wysyłania bardzo dużych plików, czasem wysyłanie zostaje przerwane. Czemu tak się dzieje?

    Najczęściej jest to powodowane drobnymi przerwami w dostawie Internetu na całej trasie od Ciebie do Chomika – tzw. „zrywanie się połączenia internetowego”. Im większy plik, tym dłużej się wysyła i większe prawdopodobieństwo, że akurat w czasie wysyłania połączenie internetowe się przerwie. Niemniej jednak takie incydenty będą już się coraz rzadziej zdarzały, gdyż nasze systemy ciągle dopracowywane są w oparciu o wszystkie zbierane przez nas informacje.

  3. Dodałem plik i nie widać go, co zrobić?

    Proponujemy użycie przycisku odśwież w Twojej przeglądarce lub naciśnięcie przycisku F5.

  4. Dodałem plik video a nie można obejrzeć go przy pomocy ChomikVideo, co się stało?

    Chomik potrzebuje czasem trochę czasu, by załadowany przez Ciebie film przetworzyć tak, by można go oglądać w ChomikVideo. Najdalej w ciągu kilku godzin po załadowaniu, większość filmów powinna już być opatrzona miniaturką, po kliknięciu w którą otwiera się ChomikVideo. Niestety z przyczyn technicznych (drobne błędy w pliku, rzadki format), sporadycznie, niektóre filmy mogą nie dać się przetworzyć i można tylko ściągnąć je na dysk.

  5. Hasło, które wpisuję nie działa, proszę o pomoc.

    Proszę upewnić się, czy jest to poprawne hasło i czy nie zawiera literówek.

    Należy pamiętać, iż Chomik umożliwia ustawienie różnych poziomów haseł (odczyt, dodawanie, modyfikacje, właściciel). W przypadku problemów z hasłem do Chomika, którego nie jesteś właścicielem, należy zgłosić się do właściciela Chomika.

    W przypadku gdy sam jesteś właścicielem Chomika hasło admina, możesz odzyskać na stronie: http://chomikuj.pl/lostpassword.aspx Natomiast dodatkowe hasła możesz zmienić w opcjach Chomika (edytuj hasła dostępu).

  6. Nie mogę umieścić przycisku reklamującego mojego Chomika, proszę o pomoc.

    Przykro nam, iż taki przypadek się zdarzył, jednak nie wszystkie serwisy w Internecie umożliwiają umieszczanie tego typu przycisków. Jeśli żaden z dwóch kodów przycisków nie zadziałał w konkretnym serwisie, należy zwrócić się z zapytaniem do tego serwisu.

  7. Ściągnęłam plik i okazało się, że zupełnie co innego tam jest niż sugerowała nazwa.

    Nie ponosimy odpowiedzialności za zawartość plików na kontach użytkowników. Jednak zamieszczanie plików o nazwach sugerujących co innego niż plik zawiera jest sprzeczne z pkt. 17 regulaminu Chomikuj.pl. Jeśli takie przypadki mają miejsce prosimy o zgłoszenie ich.

  8. Plik się nie ściągnął, ale odjęliście mi transfer, dlaczego?

    Licznik transferu działa w taki sposób, że na samym początku pobierania pliku odejmuje całość transferu, jaki zostanie zużyty na pobranie tego pliku. Jeśli pobieranie pliku się przerwie lub wystąpi inny problem, w przeciągu kolejnych 7 dni można plik pobrać ponownie, już bez zużycia dodatkowego transferu. Pamiętaj jednak, że musi to być ten sam plik z tego samego chomika. Jeśli problem ze ściągnięciem będzie się powtarzał, prosimy o informację z podaniem adresu tego pliku – sprawdzimy i albo poprawimy, albo zwrócimy transfer.

  9. Nie otrzymałem/am linka aktywacyjnego.

    Przede wszystkim, upewnij się, że podałeś poprawny adres e-mail – możesz to sprawdzić w niebieskim oknie aktywacyjnym. Jeśli tak – możesz wysłać go ponownie wybierając odpowiednią opcję w oknie aktywacyjnym. Jeżeli nie – wejdź w opcje, kliknij edytuj mój profil i opcje i tam zmień adres e-mail. Następnie ponownie wyślij link aktywacyjny korzystając z niebieskiego okna na głównej stronie Twojego Chomika.

  10. Nie otrzymałem dodatkowego transferu lub mój Chomik nie został ulepszony, mimo, iż zapłaciłem – dlaczego?

    Jeśli płacisz przelewem może Twoje pieniądze jeszcze do nas nie dotarły? W zależności od tego, z usług jakiego banku korzystasz, może to potrwać od kilku minut do kilku dni. Nawet w przypadku płatności smsowych, zdarzają się czasem kilkuminotowe opóźnienia. Jeśli po tym czasie nic się nie stanie, skontaktuj się z nami. Bardzo nam pomoże, jeśli podasz jak najwięcej szczegółowych informacji, zwłaszcza numer transakcji, który przyszedł na e-mail (w przypadku płatności przelewem) lub numer telefonu, z którego wysłano sms (przy płatnościach smsowych).

    Jeśli zapłaciłeś SMSem i nie otrzymałeś przez dłuższy czas zwrotnego SMSa z kodem aktywacyjnym - napisz do nas koniecznie - tego typu sytuacja nie powinna w ogóle mieć miejsca i może się zdarzyć jedynie w przypadku jakiejś awarii po stronie operatora płatności. Jeżeli otrzymałeś kod aktywacji, ale otrzymujesz komunikat, że jest on nieprawidłowy - najprawdopodobniej pomyliłeś się przy przepisywaniu treści kodu. Sprawdź jeszcze raz dokładnie otrzymany kod zwracając uwagę na znaki, które na ekranie telefonu mogą wyglądać dość podobnie (np. V - Y, U - V, 6 - G, 2 - Z, 1 - I).

Inne

  1. Czy jest możliwy dostęp do mojego Chomika przez FTP?

    Nie ma takie możliwości i nie planujemy jej wprowadzania. Polecamy natomiast prosty w obsłudze program, który bardzo ułatwia wrzucanie plików na Chomika. Nazywa się on ChomikBox i możesz go ściągnąć tutaj.

  2. Czy można używać kodów html w opisie Chomika?

    Tak. Chomik posiada obecnie zaawansowany edytor wizualny umożliwiający edycję opisu. Opis ten jednak jest kodem HTML, umożliwiającym budowanym z wykorzystaniem wszystkich przydatnych tagów tego języka. Jeżeli chcesz, możesz nacisnąć niewielki przycisk edytora o etykiecie 'HTML', aby edytować opis bezpośrednio w kodzie znacznikowym.

  3. Czy trzeba wpisywać swoje dane, zakładając Chomika?

    Twoje nazwisko, nick i opis chomika to dane opcjonalne, jednak warto je wpisać gdyż ułatwią Twoim znajomym odnalezienie chomika, gdy np. zapomną dokładną jego nazwę.

  4. Czy konieczne jest wypełnienie formularza przy zgłaszaniu naruszenia regulaminu?

    Tak, jest to konieczne do prawidłowego przetworzenia zgłoszenia. Nie gwarantujemy odpowiedzi na niepełne zgłoszenia.

  5. Czy da się wyszukać plik na Chomiku? Albo na wszystkich Chomikach?

    Tak, jeśli Twój Chomik jest ChomikiemExplorer lub ChomikiemManiac, możesz korzystać z wyszukiwarki plików. Wystarczy, że pod okienkiem wyszukiwania wybierzesz opcję szukaj plików. Możesz także ograniczyć wyszukiwanie do określonego rodzaju plików (pliki video, muzyczne, obrazy).

  6. Czy mogę przechowywać muzykę/filmy na moim chomiku?

    Pamiętaj, że polskie jak i międzynarodowe prawo zabrania udostępniania innym osobom wszelkich zasobów, do który nie posiadasz praw autorskich, bądź stosownych zezwoleń publikacji! Dopuszcza się jednak możliwość przechowywania kopii posiadanych legalnie przez Ciebie np. utworów muzycznych czy filmów, jednak jedynie na prywatny użytek! W celu przechowywania takich materiałów na swoim Chomiku musisz co najmniej umieścić je w zahasłowanym folderze. Bez ograniczeń można przechowywać pliki, których autorzy wyrazili na to zgodę. (szczegółów radzimy szukać w aktach prawnych obowiązujących w Polsce, w szczególności w ustawie z dn. 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - Dz.U.2006.90.631 z późn. zm. i w zakładce Ochrona praw autorskich.

  7. Czy mogę poprosić abyście umieścili piosenkę której szukam?

    Niestety nie. Nie zajmujemy się tym. Chomik to prywatne konta w systemie, na których ludzie lub grupy osób przechowują swoje pliki

  8. Napisałem/am do Was i nie otrzymałem/am odpowiedzi, dlaczego?

    Zawsze dokładamy wszelkich starań, by wiadomości były odpowiadane na bieżąco.

    Często jednak odpisanie na wiadomość jest niemożliwe z powodu błędnego adresu e-mail podanego w formularzu lub nawet braku adresu! Dlatego też sprawdźcie przed wysłaniem wiadomości z formularza, czy podaliście poprawny adres zwrotny.

    Nie odpowiadamy na wiadomości z podstawowymi pytaniami, które można bez problemu znaleźć w dziale FAQ, bądź instrukcji.

    Nie odpowiadamy z reguły na wiadomości wysłane z formularza opinie/sugestie. Takie wiadomości oczywiście są czytane i analizowane pod kątem sugestii w nich zawartych, a najlepsze propozycje wdrażane.

  9. Jestem studentem, naukowcem, wykładowcą - jak mogę otrzymać Chomika.Edu?

    Jeżeli chcesz stworzyć konto edukacyjne, po prostu kliknij zielony przycisk „wyhoduj Chomika” na tej stronie, by w kilku prostych krokach założyć własnego ChomikaEdu. Twoje konto zostanie założone natychmiast - jego status Edu zostanie zaś aktywowany po kilku dniach, gdy już załadujesz na swoje konto pierwsze edukacyjne materiały i zweryfikujemy jego edukacyjny charakter.

  10. Jak długo moje pliki pozostaną na Chomiku?

    Chomik nie wprowadza obecnie żadnych limitów czasu przechowywania plików. Zatem pliki będą tam leżały, chyba, że sam je usuniesz lub zrobi to ktoś, komu przekazałeś hasło do modyfikacji.

    Pamiętaj jednak, że zgodnie z regulaminem, Twoje konto musi pozostać aktywne – jeśli przynajmniej raz na 3 miesiące Ty lub ktoś, komu przyznałeś hasło modyfikacji nie zalogujecie się na nie, Twoje konto (a wraz z nim pliki) może zostać usunięte.


Pytania, problemy?

Jeśli nadal masz pytania lub wątpliwości, przejrzyj też Instrukcję właściciela chomika

Jeśli Twój problem jest dużo bardziej złożony i skomplikowany, możesz skorzystać także z naszego działu Pomocy.

W przypadku problemów z funkcjonowaniem serwisu zajmiemy się tą sprawą niezwłocznie. W przypadku pozostałych problemów czas odpowiedzi może wynosić do kilku dni.

UWAGA: Jeśli odpowiedź na Twoje pytanie zawiera się w Instrukcji lub pytaniach i odpowiedziach, nie otrzymasz od nas odpowiedzi.



W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności