Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

2015-02-01 'Alegoria malarstwa' - testament Vermeera.mp3

zulasi / Pr II PR / Jest taki obraz / 2015 / 2015-02-01 'Alegoria malarstwa' - testament Vermeera.mp3
Download: 2015-02-01 'Alegoria malarstwa' - testament Vermeera.mp3

8,58 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek
Obraz przedstawia malarza, za którego często uważa się samego Vermeera

Dr Grażyna Bastek opowiedziała o jednym z najsłynniejszych i najszerzej dyskutowanych dzieł holenderskiego malarza.

Obraz Jana Vermeera "Alegoria malarstwa", "W pracowni artysty" albo "Sztuka Malarska" datowany jest na lata 1662-1665. Dzieło doczekało się licznych interpretacji. Powszechnie uważane jest za hołd składany malarstwu i gloryfikację zawodu artysty, a także swego rodzaju "testament" artystyczny, podsumowujący wizje artystyczne Vermeera.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazek "American Gothic" Grant Wood To jedna z ikon sztuki amerykańskiej, wymieniana obok "Mony Lizy" i "Krzyku" jako najbardziej znane dzieło sztuki na świecie. Jak rozumieć obraz "American Gothic" Granta Wooda, jedno z najsłynniejszych dzieł malarstwa amerykańskiego: to parodia czy na serio sportretowany świat prowincji? Wood poprosił właścicieli domu (ujrzanego gdzieś w stanie Iowa) o pozwolenie na namalowanie go, a następnie wymyślił mieszkańców. Podstawowe pytanie, jakie nasuwa się przy "American Gothic", dotyczy intencji: autor malował to na serio czy na żarty? "Komiczną walentynką" nazwał ten obraz jeden z sędziów konkursu Art Institute of Chicago. Ale, co wyjaśniała w Dwójce dr Grażyna Bastek, Wood, portretując tę ponurą nieco parę, wzorował się choćby na XIX-wiecznych fotografiach amerykańskich farmerów. Ci zaś nigdy (przynajmniej na zdjęciu) się nie uśmiechali. "American Gothic" byłby zatem próbą pokazania prawdziwej - niezłomnej - twarzy Ameryki?
obrazek "Ogród miłości" Przyjemność ziemskiej miłości, piersi Wenus i mnóstwo Amorków... – To jeden z najwspanialszych i chyba najbardziej zmysłowych obrazów Rubensa – mówiła dr Grażyna Bastek. Peter Paul Rubens namalował "Ogród miłości" w 1635 r. Obraz ma dwa plany. – Na pierwszym obserwujemy dworskie flirty eleganckiego towarzystwa i wykwintną kurtuazję mężczyzn względem kobiet. W głębi zaś znajduje się portyk, w którym amory odbywają się w sposób znacznie bardziej swawolny i rubaszny – opowiadała dr Grażyna Bastek, dodając, że obu grupom patronuje posąg Wenus Lactans. W jej przedstawieniu bardzo ważną rolę odgrywają tryskające wodą piersi...
obrazek "Pracownia w Monachium" Artystka traktowała kolejne pracownie - w Krakowie, Monachium, Paryżu - jako pewnego rodzaju azyl, w którym pracowała, mieszkała i przyjmowała gości. Wielu z nich zwracało uwagę na niezwykły nastrój tych przestrzeni, pokrytych kurzem i przepełnionych dymem papierosów, przyciemnionych za pomocą kotar w oknach. Datowany na ok. 1890 r. obraz przedstawia wnętrze monachijskiej pracowni Olgi Boznańskiej. Artystka przedstawia ją jednak w taki sposób, jakby pokój należał do widocznego na pierwszym planie malarza. Stanowi on centralny punkt opowiadanej przez malarkę intrygi. – Mamy tu wielki temat: flirt, miłość, zazdrość, wykluczenie i oczekiwanie. Modelka na drugim planie czeka bowiem nie tylko na to, aż zostanie namalowana – powiedziała dr Grażyna Bastek.
obrazek Diego Velázquez "Infanta Margarita". Małgorzata Teresa Habsburg miała 14 lat, gdy w 1666 r. opuściła Madryt i udała się do Austrii, gdzie została uroczyście powitana przez swojego przyszłego męża. Kiedy Filip IV, król Hiszpanii, ożenił się w 1649 roku po raz kolejny, postanowił wezwać z Włoch swojego nadwornego malarza Diego Velázqueza. Powód był oczywisty: nowa małżonka, a w przyszłości dzieci będą potrzebowały portretów. W dodatku córka króla z pierwszego małżeństwa już dorastała, była zatem potrzeba wysyłania wizerunków kandydatom na męża, najczęściej nieznających - aż do momentu zaślubin - swoich wybranek. Jednym z takich obrazów tworzonych na potrzeby matrymonialne był portret młodej Małgorzaty Teresy Habsburżanki, córki Filipa IV. - Infantka Margerita malowana była przez Velázqueza co najmniej pięć razy - mówiła w Dwójce dr Grażyna Bastek. Wszystkie płótna, poczynając od pierwszego, ukazującego 3-letnią królewnę, utrzymane były w konwencji królewskiego portretu. W takiej też stylistyce namalowany jest obraz "Infanta Margarita".
obrazek Obraz został namalowany w XVI wieku po powrocie Lorenza Lotta z Rzymu i Bergamo do Wenecji Renesansowe Włochy pielęgnowały mit Lukrecji zarówno w sztuce użytkowej, jak też wysokiej. Rzymska heroina pojawia się na przykład w "Czyśćcu" Dantego wśród czekających na zbawienie znakomitości starożytnego świata. Czym Lukrecja zasłużyła sobie na taki podziw? Otóż po gwałcie przez syna Tarkwiniusza Pysznego, chcąc ratować honor swój i męża, ta wyjątkowo cnotliwa kobieta popełniła samobójstwo. Rzymski historyk Tytus Liwiusz napisał potem: "Nec vila impudica Lucretia exemplo vivat" ("Odtąd żadna niecnotliwa kobieta nie może powoływać się na przykład Lukrecji"). Ta sentencja, wraz z rysunkiem heroiny trafiła na obraz Lotta, nazywany przez ostrożnych historyków "Portretem kobiety inspirowanym postacią Lukrecji". Kim zatem była "Lukrecja" Lotta? Czy mogła być kurtyzaną? I czy jej antyczny wzór mógł przyczynić się swoją postawą do obalenia monarchii?
obrazek "Wnętrze" Anselm Kiefer (1981) – Pośrodku obrazu "Wnętrze" Anselma Kiefera znajduje się coś w rodzaju stosu pogrzebowego. Artysta pokazuje budynek w stanie rozkładu – mówiła dr Grażyna Bastek. – Anselm Kiefer organizuje wokół siebie coś w rodzaju wielkiej fabryki, w której obok niego pracuje wielu asystentów, pomagając mu w wykonaniu wielkoformatowych dzieł – powiedziała dr Grażyna Bastek. – To konieczne przy wykonaniu każdego dzieła, które ma 5 na 6 metrów, osypane jest gruzem, ziemią, popiołem, jest wypalone, zawiera ogromną ilość wycinanek – opisywała. Obraz zatytułowany "Wnętrze" powstał w ten sam sposób. – Anselm Kiefer pracował na fotografii przedstawiającej Salę Mozaikową w Nowej Kancelarii Rzeszy, budynku wybudowanym na zlecenie Hitlera przez nadwornego architekta III Rzeszy Alberta Speera. Był to jeden z projektów wielkiej Germanii, która miała być stolicą świata – mówiła dr Grażyna Bastek. obrazek
obrazek "Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty" W wieku 19 lat Diego Velazquez namalował obraz "Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty". Zastosował tam trick, który towarzyszył mu do końca życia... Jak mówiła dr Grażyna Bastek, Velázquez we wczesnych, sewilskich płótnach pochłonięty był koncepcją obrazu o skomplikowanej, nie do końca oczywistej przestrzeni malarskiej. To, co powinno być najważniejsze - na przykład scena religijna - widoczne jest w oddaleniu, przez otwór w ścianie, a może w odbiciu w lustrze, a może w obrazie wiszącym na ścianie... - W "Scenie kuchennej z Chrystusem w domu Marii i Marty" na pierwszym planie mamy niezwykły realizm, czyli w tym wypadku dwie kobiety: kucharkę, która uciera czosnek, i za nią starszą kobietę, zwracającą jej uwagę na coś istotnego - tłumaczyła gość Dwójki. - W tle natomiast dzieją się rzeczy ważne, ale są rozmazane, nie do końca wiemy z czym mamy do czynienia - zaznaczyła dr Grażyna Bastek.
Izabela I Katolicka zwana też Kastylijską (ur. 22 kwietnia 1451 w Madrigal de las Altas Torres, zm. 26 listopada 1504 w Medina del Campo) — królowa Kastylii i Leónu w latach 1474-1504 i królowa Aragonii w latach 1479-1504 (współrządziła z mężem, Ferdynandem II Katolickim). Pierworodna córka króla Kastylii Jana II Kastylijskiego i Izabeli Aviz, wnuczki króla Portugalii Jana I Wielkiego. 19 października 1469 w Valladolid odbył się jej ślub z następcą tronu Aragonii Ferdynandem, wraz z którym po śmierci jej brata Henryka IV Bezsilnego w 1474 r. objęła rządy w Kastylii i Leónie, a w 1479 r. po śmierci ojca Ferdynanda, Jana II Aragońskiego, w Aragonii. Wspólne rządy w obu królestwach sprawowali aż do jej śmierci. Potem Ferdynand musiał zrzec się Kastylii na rzecz ich zięcia, a następnie ożenił się ponownie z Germaine de Foix.
Kraków 1000 lat temu wirtualna rekonstrukcja.avi play
2006.PL.DVDRip.XviD
2006.PL.DVDRip.XviD
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności