-
2899 -
65842 -
23431 -
10527
115441 plików
61120,74 GB
Pentium 4 2.6 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB , 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7
StarCraft II: Wings of Liberty to pierwszy epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie odpowiada firma Blizzard.
StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Autorzy zdecydowali się jednak podzielić całą grę na trzy wspomniane części, a w każdym z epizodów wcielamy się w jedną z trzech frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami naszym zadaniem jest doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z szeregu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.
Wings of Liberty jest pierwszą i podstawową częścią StarCrafta II, rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.
Sporą ciekawostką dla miłośników uniwersum StarCrafta jest fakt, że pomiędzy misjami da się zwiedzać statek kosmiczny lub inne miejsce, w którym aktualnie przebywa bohater. W poszczególnych pomieszczeniach umieszczono wiele interaktywnych obiektów: szafę grającą z kilkoma piosenkami do wyboru, ekrany emitujące kanał informacyjny, automat z grą czy też licznych bohaterów niezależnych. Niektórzy z nich, oprócz pogawędki, oferują także swoje usługi, jak np. możliwość wynajęcia najemników albo kupienia ulepszeń dla jednostek i budynków.
Rasa Terran, wokół której skupiona jest kampania w Wings of Liberty, nie zmieniła się bardzo od czasu pierwszego spotkania. Jedną z nowości jest możliwość ulepszenia centrum dowodzenia o moduł obronny lub wykorzystanie budynku w charakterze transportera pracowników ERK. Ponadto Terranie mogą teraz chować magazyny pod ziemię lub korzystać ze specjalnego radaru, ukazującego nawet wrogów poza zasięgiem widzenia. Oprócz tego, wprowadzono szereg innych pomniejszych poprawek dotyczących infrastruktury (i jej modyfikacji) oraz jednostek. Wiele z nich reprezentuje postęp technologiczny, jaki nastąpił w uniwersum StarCrafta od czasu pierwszej części.
Jedną z najbardziej widocznych cech nowej odsłony gry jest oczywiście zupełnie nowa szata graficzna. Tytuł wykorzystuje duże możliwości nowego silnika graficznego, potrafiącego wygenerować sporą ilość trójwymiarowych i bardzo szczegółowych jednostek na zróżnicowanych mapach. Warto również zwrócić uwagę na oprawę dźwiękową gry, głównie muzykę, która została zrealizowana z prawdziwym rozmachem.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB