omputerowa Gratka - Nie taki Dinozaur straszny
Minimalne wymagania sprzętowe gry zamieszczonej na płycie CD-ROM:
System operacyjny Microsoft Windows 98 lub nowszy
Komputer zgodny z IBM PC
Procesor: klasy Pentium II
64 MB RAM
CD-ROM x24
Karta graficzna zgodna z Windows (800x600 TrueColor)
Karta muzyczna zgodna z Windows (16 bitów)
Program jest przystosowany do rozdzielczości 800x600 TrueColor. Przed uruchomieniem pojawi się pytanie, czy taką rozdzielczość ustawić (po wyjściu z programu są przywracane pierwotne ustawienia). Po zmianie rozdzielczości może być wymagana regulacja monitora, aby obraz w całości mieścił się na ekranie.
Zainstalowanie QuickTime'a polepsza synchronizację dźwięku i animacji.
Opis Programu:
W szóstym odcinku swoich przygód pod tytułem: "NIE TAKI DINOZAUR STRASZNY", Pluszaki spotykają nieznaną sobie dotąd, inną zabawkę Piotrusia - Tricka. Ponieważ Tricek jest dinozaurem, Pluszaki, a właściwie Antoni, obawia się nowej znajomości. Tricek jednak z czasem zdobywa zaufanie Pluszaków. Zabawki odkrywają tajemnice pracy paleontologów, która pozwala ustalić wielkość i budowę prehistorycznych zwierząt.
Ze względu na zimną i deszczową pogodę, nasi przyjaciele urządzają sobie rozgrzewkę przy kominku. Na prośbę Pluszaków, Tricek daje im zadania i zagadki. Są to np. rozpoznawanie charaktertycznych cech dinozaurów, odkrywanie ich ciężaru przy pomocy wagi szalkowej. Pluszaki, zachwycone zabawami, proszą Tricka, aby pokazał im prawdziwe dinozaury. Niestety Tricek może tylko opowiedzieć im historię ich wyginięcia i zabiera Pluszaki na wykopaliska.
Nagle, podczas porządkowania skamieniałych jaj, wielki, latający gad porywa jedno z nich, a wraz nim i Tricka, który sądził, że z jaja mógł wykluć się jego krewny. Pluszaki chcąc uratować Tricka, ścigają Pterozaura terenowym samochodem paleontologów. Podróż ta doprowadza ich do krainy dinozaurów.
Czy Pluszaki odnajdą tam Tricka? Co wykluje się z jaja? O tym, co wydarzy się w krainie dinozaurów, dowiesz się podczas gry!
NAUKA NA WESOŁO:
* Liczenie - w zakresie 10
* Kształty - figury geometryczne
* Pojęcia - wysoki - niski, prawy - lewy, większy - mniejszy
* Kolory - barwy podstawowe i pochodne
* Muzyka - piosenka, gama c-dur, rytm, dźwięki
* Usprawnianie - pamięć, spostrzegawczość, zręczność, uwaga
* Ćwiczenia pamięciowe - rozwijanie pamięci słuchowej, trening koncentracji uwagi
* Obsługa komputera - myszka
ZABAWY:
* Znajdź różnice
* Dźwięki brzdęki
* Uciekający instrument
* Muzyczny pociąg
* Bębenkowe rytmy
* Zepsute cymbałki
* Chwytaj dźwięki
* Swawolne nutki
* Ratowanie i skakanie
* Gramy dla Mamy