Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Allende Isabel - Dom duchów part2.rar

tubis1987 / Audiobooki / Allende Isabel - Dom duchów part2.rar
Download: Allende Isabel - Dom duchów part2.rar

77,13 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Czy macie ochotę wstąpić do domu z książki Isabel Allende? Takiego, w którym czuć unoszącą się w powietrzu magię? Gdzie pani domu przywołuje duchy za pomocą trójnożnego stolika i przepowiada przyszłość, a przedmioty lewitują w powietrzu? Gdzie każdy ma jakieś swoje dziwactwa, a to z kolei powoduje napływ rozmaitych i interesujących gości? Młody Esteban Trueba pracuje dniami i nocami w zarządzanej przez niego kopalni, by zarobić pieniądze, pozwalające mu ożenić się ze swoją ukochaną, piękną i zielonowłosą Rosą del Valle. Niestety ta umiera przez przypadkowe wypicie trucizny. Jej dziesięcioletnia siostra Clara wstrząśnięta śmiercią Rosy, zaniemówi na dziewięć lat. Tymczasem zrozpaczony Esteban postanawia poświęcić się odbudowie rodzinnej posiadłości. Tak można pokrótce opisać początek tej historii, która będzie się jeszcze ciągnąć przez długie lata, opisując dole i niedole bohaterów.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Dwudziestotrzyletni Hans Castorp jedzie do Szwajcarii, by odwiedzić kuzyna, który przebywa na leczeniu w sanatorium "Berghof", położonym wysoko w górach. Pobyt zaplanowany na trzy tygodnie w rezultacie trwał siedem lat (siódemka miała dla Thomasa Manna znaczenie magiczne!). Przerwał go dopiero wybuch pierwszej wojny światowej. Świat zastany przez Castorpa "na górze", tak odległy od normalności i różny od tego na "nizinie", to po mistrzowsku sportretowane panopticum napotkanych tam ludzi, dla których czas - konstytutywny czynnik powieści! - upływa bez celu i bez refleksji. Niczym ruchome piaski, z wolna zaczyna wchłaniać młodego Castorpa. Z jednej strony u w o d z i go atmosfera miejsca, z jego rutynowym rozkładem dnia i chorobliwym zaiste rozplotkowaniem, z drugiej - rodząca się miłość. Skomplikowana. Jak to nieraz bywa. Jej punkt kulminacyjny wyznacza bal kostiumowy w zapustny wtorek. "Berghof" to jednak nie tylko sanatorium, zamknięty świat chorych, to zarazem symbol chorej Europy, obraz jej duchowego kryzysu w przededniu wybuchu Wielkiej Wojny. Powieść zakrojona pierwotnie na krótkie opowiadanie, po dwunastu latach pracy i przemyśleń autora, stała się jednym z najważniejszych głosów na temat kondycji moralnej i intelektualnej Europy XX wieku.
Akcja powieści toczy się w podwarszawskich Tworkach w czasie II wojny światowej. W administracji tamtejszego szpitala dla psychicznie chorych zatrudnia się Jurek, dwudziestojednoletni wielbiciel poezji. Znajduje tam azyl, dający nadzieję na w miarę spokojne i godne przetrwanie okupacji. Wraz z Jurkiem pracują w Tworkach inni młodzi ludzie, z którymi bohater szybko się zaprzyjaźnia. Czas wypełniają im romanse, dyskusje o literaturze i miłości, spacery, zabawy, a także codzienne obowiązki. Ta beztroska nijak się ma do ponurych czasów, w których przyszło im żyć, a których grozę w pełni zdaje się początkowo odczuwać chyba tylko czytelnik. Przyjaciele Jurka zaczynają jednak znikać...
„Polka” Manueli Gretkowskiej to szereg obrazów budujących świat postrzegany oczyma kobiety ciężarnej. Ciąża – okres między zaistnieniem a uzyskaniem przez nowy byt fizycznej samodzielności – jest tutaj widziana nie tylko z perspektywy biologicznej. To także studium „ciąży” artystycznej – od powstania wizji artystycznej (scenariusza serialu tv czy nawet samej „Polki”), poczętej przez obcowanie autorki ze światem kultury – aż do jej realizacji. „Polka” – jak każde dzieło Gretkowskiej – zawiera szereg cennych, czasami ironiczno-prześmiewczych refleksji na temat świata i sztuki, które, niestety – co wydaje się główną wadą autorki – balansują na granicy obsceniczności.
„Gnój” to historia dzieciństwa syna starego K., o ile ten etap jego życia w ogóle można nazwać w taki sposób. Historia dorastania w starym domu, wybudowanym jeszcze przez ojca starego K. przed nadejściem wojny, gdzie chyba tylko ściany nie pozostają głuche na dramat w nich się rozgrywający, pomimo iż oprócz matki chłopca słyszeć powinni go jeszcze ciotka i wujek, rodzeństwo starego K. Zarówno siostra, jak i brat starego K. byli samotni, jak gdyby jedynym z trójki rodzeństwa zdolnym do założenia rodziny był sam stary K., a przecież śledząc losy jego syna, wyraźnie widzimy, że zdolność jego w tej dziedzinie ograniczała się do stworzenia wzorcowej wręcz patologii. W zasadzie syn starego K. miał troje rodziców – wiecznie wykłócającą się z ojcem, wulgarną matkę, ojca, domorosłego (wielkiego jedynie w swoim własnym mniemaniu) artystę i pejcz, który był jedynym znanym ojcu skutecznym środkiem wychowawczym, najlepszym lekarstwem na wyleczenie najdrobniejszego nawet nieposłuszeństwa. Jedynymi spokojnymi dla chłopca chwilami były czasy jego choroby, a chorował dużo, czy to ze względu na faktyczną słabowitość, czy raczej na zakorzenione w podświadomości przekonanie, że choroba czyni go nietykalnym. I paradoksalnie wybawienie przynosi mu gnój, który w końcu zalewa to miejsce udręki zwane domem rodzinnym i kata zwanego ojcem, szambo (w dosłownym tego słowa znaczeniu) pozwala mu się wydostać z tego „szamba”, które nie zasługuje na szczytne miano szczęśliwego dzieciństwa.
"Lubiewo" to zbiór opowieści, wywiadów z postaciami fikcyjnymi. Jak na ambitnego reportera typu fiction przystało, Witkowski wybiera na rozmówców postaci tyleż niezwykłe i barwne, co zmyślone. Witkowski za swoich bohaterów, poza samym sobą, ma starzejących się, często udających szczęśliwych albo raczej pogodzonych ze swym losem gejów lub ludzi transpłciowych. W konwencji, którą stosuje autor, bohaterowie to chodzące groteski, a ich opowieści stają się satyrą nie tylko na życie rozwiązłych, zmanierowanych homoseksualistów, ale także prostytutek (wszelkiej płci, bo i zjawisko płci w "Lubiewie" celowo zostało zatarte), prostych, młodych chłopaków (lujów), nowoczesnych gejów i wszystkich tych, których lwia cześć życia przypadała na czas PRL. Witkowski, w znanym nam stylu, prowadzi narrację bardzo żywą. Wątki rwą się raz po raz, przeplatają wciąż z nowymi. Jakbyśmy podsłuchiwali rozmowy rozszczebiotanej, podekscytowanej czymś nastolatki. Z pewnością nie jest to opowieść dojrzałego, spokojnego mężczyzny z wyrobionymi poglądami na wszystko. "Lubiewo" to także zbiór bystrych obserwacji rzeczywistości, które nadają mu hiperrealistyczny charakter. Witkowskiemu nie umyka choćby najmniejszy szczegół otaczającego jego bohaterów świata, o ile jest przydatny do podkreślenia specyfiki danej sytuacji. Książka, momentami przezabawna, chwilami szokująca, jest z pewnością doskonałym wyborem dla tych, którzy chcieliby poznać nieznane oblicze PRL-u, bez opowieści o niekończących się kolejkach i kartkach na mięso, a za to z ciemnymi zaułkami, życiem nocnym, toaletowym, zapyziałym i nie do końca pruderyjnym.
Matka. Pisarka. Najmniej żona. Córka Ludwiki i wnuczka Marianny. Poetka. Przyjaciółka. Do tej pory autorka kreująca światy bohaterów swoich książek, teraz - opowiadająca o swoich prywatnych światach. Jaką tajemnicę skrywało jej dzieciństwo? Ile razy zmieniała nazwisko? Jakie relacje łączą ja z córkami? Kogo kochała i kocha? Marta Fox nareszcie mówi o swoim życiu, tworząc wizerunek kobiety po przejściach, szukającej ratunku w modlitwach do Świętej Rity od Rzeczy Niemożliwych i w pisaniu. "Święta Rito od Rzeczy Niemożliwych" to pasjonująca i dramatyczna opowieść o miłości i samotności, poszukiwaniu własnej drogi i potędze.
Pierwsza powieść Isabel Allende to jeden z największych bestsellerów literatury iberoamerykańskiej. Dom duchów jest pełną ciepła opowieścią o rodzinie Estebana Trueby, o pokoleniach kobiet, które go otaczały, o jego dzieciach i wnukach. Ich losy splatają się z historią i są świadectwem dramatycznych przemian na przestrzeni dwudziestego wieku.
W środku tej książki niewątpliwie jest mężczyzna – Esteban Trueba. To chyba jedyny bohater, z którym praktycznie nie rozstajemy się przez całą powieść. Daje nam się poznać jako człowiek gwałtowny i impulsywny. Ale otaczają go kobiety i, jakby nie było, to one są trzonem „Domu duchów”. Na nich przede wszystkim skupia się akcja, to one są najważniejsze - Clara, Blanca, Alba. A w szczególności ta pierwsza, Clara, która niejako łączy dom ze światem nadprzyrodzonym. Wrażliwa i nietuzinkowa, ktoś mógłby stwierdzić dziwaczna. Ale nade wszystko to po prostu dusza domu, centrum rodziny.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności