Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Pieszo - Sławomir Mrożek.mp3

szczepankl / Sluchowiska i audiobooki - mp3 / Pieszo - Sławomir Mrożek.mp3
Download: Pieszo - Sławomir Mrożek.mp3

106,51 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
"Pieszo" Sławomira Mrożka. Premiera słuchowiska na antenie Dwójki.
W najbliższą niedzielę 14 sierpnia przypada trzecia rocznica śmierci wybitnego polskiego dramaturga i pisarza - Sławomira Mrożka. Z tej okazji radiowa Dwójka i Teatr Polskiego Radia zapraszają na nową wersję słynnego dramatu Mrożka pt. "Pieszo" w adaptacji i reżyserii Macieja Wojtyszki. W rola głównych usłyszymy Jana Tomaszewskiego i Krzysztofa Szczepaniaka.
Ten tekst Mrożka z 1980 roku pozostaje wciąż aktualny jako obraz wojennej i powojennej historii Polski.
Kończy się II wojna światowa. Do grona ludzi zebranych na stacji kolejowej, oczekujących na pociąg, przychodzi Grajek-Ślepiec, niczym Chochoł z "Wesela" Wyspiańskiego. Bohaterowie, których różni wszystko, proszą Grajka o kolejne melodie, do których będą tańczyć na tym zaimprowizowanym weselu-stypie. Prości Ojciec i Syn, Baba z Córką nie znajdą wspólnej nuty z Superiuszem i jego Panią, intelektualistami, by tańczyć razem. To metafora różnic społecznych wciąż wiele mówi o polskiej historii społeczno-politycznej.
Dla Macieja Wojtyszki to pierwsze spotkanie z dramatem Mrożka w teatrze radiowym, a tą realizacją sprawdza niejako, czy tekst, który poznał w studenckiej realizacji Jerzego Jarockiego z 1981 roku, nadal działa. Wśród głównych tematów sztuki reżyser wskazuje: spojrzenie na prozę wojny, inne podejście intelektualisty, a inne tzw. "prostego" człowieka do wojny, która pozostawia w nich odmienne okaleczenia; reżyser wskazuje także pewien uniwersalizm okrucieństwa wojny.
***
Autor: Sławomir Mrożek
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska
Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski
Wykonanie muzyki: Andrzej Perkman, Marek Wroński
Obsada:
Jan Tomaszewski – Ojciec
Krzysztof Szczepaniak – Syn
Krzysztof Wakuliński – Superiusz
Grażyna Barszczewska – Pani
Monika Pikuła – Dziewczyna
Elżbieta Gaertner – Baba
Grzegorz Kwiecień – Porucznik Zieliński
Mateusz Weber – Drab
Sławomir Pacek - Nauczyciel

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Powieść powstała w latach 1942-43. Opublikowana została w 1946 roku. Należy do najważniejszych utworów Stanisława Dygata (1914-1977). Jej treścią są przeżycia młodego Polaka w niemieckim obozie dla Francuzów i Anglików w Konstancy nad Jeziorem Bodeńskim (co związane było zresztą z wojennymi perypetiami autora, posiadacza francuskiego paszportu w okupowanej Warszawie). Refleksje i marzenia bohatera, wywodzące się z rodzimych wzorców literackich, są tu skonfrontowane z codziennością życia w otoczeniu internowanych kolegów-cudzoziemców. Autor obnaża polską mitologię narodową, prowadząc do sytuacji groteskowych i tragikomicznych. Interesuje go zdejmowanie z postaci bohaterów kolejnych masek, wydobywanie schematów myślenia, obrona autentyczności i wolności jednostki. Jest to literatura charakteryzująca się trzeźwością i sceptycyzmem, nasycona przy tym nutą melancholii, poezji, a także subtelnego humoru. Rezyseria - Janusz Kukula Obsada: Andrzej Ferenc (bohater) Jarosław Gajewski (Thompson) Mariusz Benoit (Rouillot) Wojciech Wysocki (Villbert) Marek Bargiełowski (ksiądz Cleont) Agata Kulesza (Janka) Joanna Trzepiecińska (Susanne) Agnieszka Warchulska (Ludka) Marek Obertyn (leutnant Klaus) Tomasz Marzecki (żołnierz niemiecki) Marcin Troński (McKinley)
"Uciekła mi przepióreczka". Żeromski na 100-lecie niepodległości polskieradio.pl 25.10.2018 Dramat Stefana Żeromskiego z 1924 roku jest naszą kolejną propozycją z cyklu "Polski w Dwójce. Czytamy dramaty stulecia". Transmisja wideo! W najbliższą niedzielę (28.10) o godz. 12.00 w Teatrze Polskim w Warszawie i na antenie radiowej Dwójki przedstawimy dramat Stefana Żeromskiego "Uciekła mi przepióreczka". Spektakl ten to kolejna odsłona cyklu "Polski w Dwójce. Czytamy dramaty stulecia", w którym w jubileuszowym roku stulecia odzyskania niepodległości prezentujemy największe dokonania polskiej dramaturgii. Historia Edwarda Przełęckiego, który w niewielkiej miejscowości Porębiany z pomocą miejscowego nauczyciela zamierza otworzyć uniwersytet ludowy, została napisana w 1924 roku. Wkrótce, w lutym 1925 roku, odbyła się premiera w Teatrze Narodowym w reżyserii Juliusza Osterwy, który zagrał Przełęckiego. W roli nauczyciela Smugonia partnerował mu Stefan Jaracz. W spektaklu, który zaprezentujemy 28 października, wystąpią: Tomasz Błasiak (Smugoń), Eliza Borowska (Dorota Smugoniowa), Katarzyna Herman (Księżniczka Celina Sieniawianka), Grzegorz Mielcarek (Przełęcki, docent fizyki), Marcin Bosak (Ciekocki, lingwista), Dominik Łoś (Bęczkowski, administrator), Antoni Ostrouch (Kleniewicz, antropolog), Marcin Jędrzejewski (Wilkosz, historyk), Krystian Modzelewski (Zabrzeziński, historyk sztuki). Reżyseruje Łukasz Lewandowski, za dźwięk odpowiada Andrzej Brzoska, a muzykę skomponował i wykona Ygor Przebindowski.
"Warszawianka" Stanisława Wyspiańskiego. Premiera Zapraszamy do wysłuchania radiowej adaptacji dramatu Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego. W rolach głównych Adam Ferency i Przemysław Bluszcz. Tytuł dramatu nawiązuje do pieśni "La Varsovienne", zagrzewającej do walki uczestników powstania listopadowego 1830-1831 roku. Melodia tejże "Warszawianki" od 81 lat towarzyszy naszemu Programowi, już w 1937 roku stała się sygnałem Warszawy Drugiej, do tradycji której nawiązuje współczesny Program 2. I choć historycznie rzecz biorąc, Wyspiański pisząc "Warszawiankę" popełnił anachronizm, wykorzystując melodię i tekst pieśni, która powstała parę miesięcy po bitwie o Olszynkę Grochowską, to melodia Karola Kurpińskiego stałą się trwałym dźwiękowym symbolem tej najkrwawszej bitwy powstania listopadowego. Dla Polskiego Radia "Warszawianka" ma szczególne znaczenie także dlatego, że rozpoczyna historię teatru radiowego w Polsce. Słuchowisko w adaptacji Alojzego Kaszyna, ówczesnego kierownika programowego Polskiego, miało swoją premierę 29 listopada 1925 roku. Akcja dramatu ma miejsce w trzecim dniu jednej z ważniejszych bitew, jakie miały miejsce podczas powstania listopadowego, czyli bitwy o Olszynkę Grochowską, 25 lutego 1831 roku. W Dworku Grochowskim, który stał się sztabem generała Józefa Chłopickiego, na wieści z pola walki oczekują generał Chłopicki(w tej roli Adam Ferency), generał Jan Skrzynecki (Przemysław Bluszcz) i dwie dziewczyny (Dominika Kluźniak i Olga Sarzyńska), narzeczone walczących o Olszynkę Grochowską. Wiadomości z frontu przynosi Stary Wiarus, postać, która w historii polskiego teatru obrosła legendą. W dramacie nie wypowiada ani słowa, bezgłośnie przynosząc jednak wieści najgorsze, co w przypadku radiowej adaptacji mogło być dla reżysera dużym wyzwaniem. Były nimi też istotne dla dramatu, wyjątkowo rozbudowane didaskalia. Znalazły one jednak swoje miejsce w tej radiowej realizacji – zabieg zastosowany przez reżysera daje efekt pewnego dystansu, jaki aktorzy kreujący postaci dramatu mają do całej sytuacji fabularnej i do kreowanych postaci. Dystans i pewną umowność podkreślają także współcześnie i transowo brzmiąca muzyka Mateusza Wachowiaka i warstwa akustyczna wykreowana przez reżysera dźwięku Andrzeja Brzoskę. W słuchowisku debiutują w radiu studenci Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie: Marcin Stępniak (Młody oficer), Hanna Skarga (Pani domu), Maciej Babicz (Literat) oraz Agata Różycka, Anna Lemieszek, Karolina Charkiewicz, Dawid Ściupidro, Michał Klawiter. ***
"Gdzie jest ten tani kupiec? ". Słuchowisko w Dwójce W sobotni wieczór zapraszamy do Dwójki na słuchowisko Alicji Bykowskiej-Salczyńskiej pt. "Gdzie jest ten tani kupiec?", nagrodzone na festiwalu "Dwa Teatry - Sopot 2006". Reżyseria Waldemara Modestowicza. Słuchowisko dedykowane przez autorkę "ludziom radiowym", opowiada historię rodzinną kilku pokoleń zamieszkujących starą kamienicę na Zatorzu w Olsztynie. Narratorem jest stare, poniemieckie radio. Magiczny głos komentuje kolejne wydarzenia historyczne, począwszy od 1937 roku, i zwyczajne ludzkie losy, w które uwikłana jest mała lokalna społeczność, od lat przedwojennych aż do współczesności. Radio-weteran, które jak stary człowiek straciło pamięć i próbuje przypomnieć sobie własne koleje losu, aby zrozumieć niełatwą rzeczywistość. Opowieść niedopowiedziana, pełna magii i tajemnicy. Twórcy słuchowiska: Alicja Bykowska-Salczyńska, Waldemar Modestowicz, Andrzej Brzoska i Małgorzata Małaszko otrzymali Grand Prix VI Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry - Sopot 2006". *** Alicja Bykowska-Salczyńska: "Gdzie jest ten tani kupiec?" Reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Małgorzata Małaszko Obsada: Mariusz Benoit – Narrator Zofia Saretok – Babka Gizela Anna Gajewska – Prawnuczka Marek Obertyn - Głos 1 Tomasz Zaliwski - Dziadek Mirosław Zbrojewicz - Ojciec Emilia Krakowska - Frejda Irena Jun - Tekla Krzysztof Wakuliński - Kerl Teresa Lipowska - Tereska Irena Kownas - Hedwiga Mirosława Dubrawska - Pani Zofia Magdalena Smalara - Matka Monika Błachnio - Basia
Radiowa premiera "Cudzych mebli". Zapraszamy! Dwójka i Teatr Polskiego Radia zapraszają na radiową adaptację sztuki Magdaleny Miecznickiej pt. "Cudze meble" w opracowaniu i reżyserii radiowej Wawrzyńca Kostrzewskiego. W głównej roli usłyszymy znakomitą Agatę Kuleszę. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Początek godz. 19.00. "Cudze meble" to debiut dramatyczny Magdaleny Miecznickiej, kontynuujący najlepszą tradycję sztuk teatralnych Tadeusza Różewicza czy Sławomira Mrożka. W dramacie została przedstawiona historia rodzinna i psychologiczna, uwzględniająca współczesną polską historię, czasy PRL-u, emigracji i rozbicie rodziny w skutek zmian społecznych. W dramacie występują miedzy innymi trzy pokolenia silnych kobiet: babcia-matka-córka. Między bohaterami dochodzi do konfrontacji osobistych cierpień i eskalacji rodzinnych konfliktów i traum narodowych. Magdalena Miecznicka: Cudze meble Adaptacja: Małgorzata Szymankiewicz i Wawrzyniec Kostrzewski Reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Piotr Łabonarski Obsada: Agata Kulesza – Bohaterka Halina Łabonarska – Matka Elżbieta Kępińska – Babcia Adam Ferency – Ojciec Henryk Łapiński – Dziadek Robert Majewski – Brat Ewa Konstancja Bułhak – Macocha Przemysław Bluszcz - Mężczyzna Żyjący Pomiędzy Paryżem a Londynem
Oczekiwana premiera "Rzeźni" S. Mrożka Radiowa Dwójka i Teatr Polskiego Radia zapraszają do Wieczoru ze słuchowiskiem na adaptację dramatu Sławomira Mrożka pt. "Rzeźnia". Scenariusz i reżyseria Agnieszki Glińskiej. 21 stycznia (sobota), godz. 19.00. "Rzeźnia" jest debiutem reżyserskim Agnieszki Glińskiej w Teatrze Polskiego Radia. "Rzeźnia" to dramat o degradacji kultury i instytucji rodziny, a także chęci spodobania się innym, o zależności między wysublimowaną sztuką a brutalną codziennością. Problemy poruszone w sztuce Mrożka wydają się aktualne również w dzisiejszych czasach. Sławomir Mrożek "Rzeźnia" Adaptacja i reżyseria: Agnieszka Glińska Adaptacja: Agnieszka Glińska Opracowanie muzyczne: Anna Malarowska Realizacja dźwięku: Andrzej Brzoska Wykonanie muzyki: Maksymilian Grzesiak (skrzypce), Justyna Pinkwart (flet) Obsada: Beata Fudalej (Matka), Natalia Rybicka (Flecistka), Mateusz Bieryt (Skrzypek), Modest Ruciński (Paganini/ Rzeźnik), Łukasz Lewandowski (Dyrektor Filharmonii), Stanisław Brudny (Woźny) ***
"Pawi tren", czyli o zachowaniach ludzi i zwierząt W niedzielny wieczór w ramach Teatralnej Sceny Trójki premiera antenowa "Pawiego trenu", słuchowiska debiutującego w Teatrze Polskiego Radia Mateusza Pakuły. Jest to radiowa realizacja dramatu Iwony Korszańskiej, ubiegłorocznej finalistki Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Początek godz. 21.05, Program III Polskiego Radia. „O mężczyźnie, który chce mieć dzieci”, „O kobiecie, która nie chce, żeby rozszarpał ją orzeł”, „O mężczyźnie, który potrzebuje przestrzeni”, „O kobiecie, która boi się samotności” i „O pawiu, który miał wszystko oprócz miłości”… Tytuły kolejnych sekwencji dramatu Iwony Korszańskiej odsyłają słuchacza do gatunku przypowieści. „Pawi tren” jest jednak czymś więcej niż alegoryczną, ludzko-zwierzęcą paralelą. Autorka w kilku miniaturowych scenach-obrazach ukazuje teatr życia codziennego zwierząt od narodzin aż po śmierć, pewne zrutynualizowane zachowania i sytuacje. Niczym etnolodzy podglądamy performanse społeczne nogali, pawianów płaszczowych, norników burych, amfibrionów, zmieszkujących rafy koralowe Pacyfiku, oraz pawi. Z królestwa zwierząt wybiera Korszańska gatunki nieprzypadkowe. Mniej istotna wydaje się w tym przypadku pozycja zwierząt na drzewie ewolucji. Kryterium doboru stanowią raczej kontrowersyjne, niestereotypowe, przynajmniej z punktu widzenia człowieka, zachowania społeczne: niezajmowanie się nowo narodzonym potomstwem, harem jako podstawowa jednostka rozrodu, bierne przyzwolenie zbiorowości na naruszanie norm społecznych (w tym również seksualnych, takich jak pedofilia czy kazirodztwo). Odtwarzane przez autorkę zrytualizowane zachowania sytuują człowieka i zwierzę gdzieś na pograniczu natury i kultury; pomiędzy tym co pierwotne, dzikie, instynktowne a tym co zracjonalizowane i narzucone. W świat zwierzęcych zachowaniach przenosi nas znajomy i jakże subtelny głos Krystyny Czubówny, lektorki prezentowanych w telewizji filmów przyrodniczych. Iwona Korszańska ukończyła filologię polską na UMK w Toruniu. Przez wiele lat związana z wydawnictwem słowo/obraz terytoria. Uczestniczka Pracowni Podejrzanych Praktyk Teatralnych przy Teatrze Powszechnym w Warszawie, Szkoły Pisania przy Teatrze Polskim w Bydgoszczy i gdańskiej PC Dramy. Pracuje z imigrantami i prowadzi zajęcia dla dzieci. Wydała książkę O przyjaźni i innych cipiórach, napisaną przez dzieci w ramach zajęć (znalazły się w niej teksty nagradzane i wystawiane na scenie). Założycielka współ/pracowni, której celem jest prowadzenie zajęć i wydawanie książek dla dzieci. Iwona Korszańska: Pawi tren Reżyseria: Mateusz Pakuła Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Mateusz Pakuła Obsada: Klara Bielawka - Samica Julia Wyszyńska – Samica 2 Jagoda Stach – Dziecko/ Samica 3 Tomasz Schuchardt - Samiec Łukasz Stawarczyk – Samiec 2 Krystyna Czubówna - Lektorka
"Kwestia zaufania". Premierowe słuchowisko Henryka Bardijewskiego W drugi dzień Bożego Narodzenia jak zwykle tuż po 17.oo chcemy Państwa zaprosić do radiowej Jedynki na dwuaktową komedię absurdów Henryka Bardijewskiego pt. "Kwestia zaufania". Słuchowisko wyreżyserował Janusz Kukuła, a w rolach głównych usłyszymy Piotra Adamczyka, Andrzeja Ferenca, Grażynę Barszczewską i Krzysztofa Gosztyłę. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Komedia absurdów złożona z dwóch części: 1. Ufność: Adam i Jerzy, wyraźnie czymś zaniepokojeni, snują przypuszczenia, że wkrótce może się coś zdarzyć, tyle, że obaj nie wiedzą co. Pani Bo, specjalizująca się w przepowiadaniu przyszłości postanawia zatrudnić u siebie jednego z dwóch panów...2. Nieufność: Pan Bo szuka siostry pani Bo. Spotkany Dozorca nie wie gdzie jest siostra Pani Bo, ale zapoznaje Pana Bo ze swoją kuzynką Jolą, która byłaby poślubić nieufnego i niezdecydowanego na ożenek Pana Bo. Henryk Bardijewski: Kwestia zaufania Reżyseria: Janusz Kukuła Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska, Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Piotr Adamczyk – Adam Andrzej Ferenc – Jerzy Grażyna Barszczewska – Pani Bo Krzysztof Gosztyła – Pan Bo Izabella Bukowska – Jola Stanisław Brudny - Dozorca
Mateusz, Marek, Łukasz, Jan... Wszyscy autorzy Ewangelii patrzyli na spisywane przez siebie wydarzenia z męskiej perspektywy. De Luca pozwala przemówić kobiecie – historię Świętych Narodzin przedstawia sama Miriam, Maria z Nazaretu. Opowieść o zaskakujących okolicznościach przyjścia na świat Jezusa snuje z właściwą sobie skromnością i czułością, ale i z dużą dozą realizmu. Nie ma tu niczego z twardej sprawiedliwości Starego Testamentu ani z atmosfery skandalu, jaka mogłaby towarzyszyć... "W imię matki". Opowieść o narodzinach Jezusa W wigilię Bożego Narodzenia, tuż po godzinie 17.oo usłyszą Państwo radiową adaptację apokryfu, którą napisał Errie de Luca. Jest to opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa przedstawiona prze Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Adaptację przygotował i całość wyreżyserował Andrzej Mastalerz. W roli Miriam - Viktorija Gorodeckaja. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Radiowa adaptacja apokryfu-powieści według wersji E. de Luci. Opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa jest przedstawiona nie przez mężczyzn, ale przez kobietę i to tę najbardziej w ów fakt zaangażowaną – Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Opowieść ma wiele znaczeń. Nie tylko poznajemy wersję kobiety-matki i kobiety-żony, ale też mamy okazję wysłuchać jej hipotetycznych rozmów z Bogiem i z mężem. Josef to mężczyzna bezgranicznie ufający kobiecie, którą ma poślubić, mężczyzna umiejący walczyć o nią z tradycją i oczekiwaniami wspólnoty. Errie de Luca: W imię matki Przekład: Marcin Wyrembelski Adaptacja i reżyseria: Andrzej Mastalerz Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Viktorija Gorodeckaja – Miriam ***
Listopadowa "Scena teatralna Trójki" Przedstawiamy kolejny debiut na trójkowej scenie i kolejne muzyczne słuchowisko. "Supernova Live" Sandry Szwarc to czarna komedia napisana w rytmie rap, zainspirowana kryminalną legendą Nowej Huty. Akcja sztuki dzieje się na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W ogniu rewolucyjnych przemian (wymuszonej urbanizacji i wzmożonej industrializacji) rodzi się nowe miasto: "kute na siłę, kiłę i mogiłę" przez: "las rąk narodowych". U stóp monumentalnego pomnika Lenina i tuż obok starego grodu Kraka, rozbłyska gwiazda socjalizmu: "miasto, nówka sztuka, nówka huta", w którym grasują "bestie z Hadesu" i trup ściele się gęsto. Absurdalne śledztwo, rodem z kryminałów klasy D, prowadzi niedorzeczny bohater: "sierżant lwie serce ukuty ze stali narodowej". Milicjant Twardowski, ludowy Iron Man, napotyka na swojej drodze barwnych "lokalsów": Panią Leokadię - "mięsną trendsetterkę", Piękną Edytę - śpiewaczkę knajpianą z baru "Meksyk", miejscową Dulcyneę... i prawdziwych ludożerców. W dramacie Sandry Szwarc na moment ożywają duchy PRL-u. Z mozaiki złożonej z fragmentów ówczesnych kronik filmowych, komunikatów prasowych, rysunków i piosenek - cytowanych przez autorkę, wyłania się gęba socrealizmu. W ową językową propagandę sukcesu wdziera się jednak od pierwszych stron dramatu, inny, społecznie zaangażowany, interwencyjny język - muzyka rap. Mc Osiedle, Hypeman i Laska - odjazdowi wodzireje i kreatorzy świata przedstawionego, idą pod prąd propagandowej narracji i demaskują system. W ich monologach Nowa Huta przestaje się rymować z Utopią. "Czerwone miasto" tak naprawdę jest piekłem na ziemi i "złą wylęgarnią", które jednak na szczęście, jak to w bajkach bywa, okazuje się efemerydą, kolosem na glinianych nogach. ​ Aktorzy: Paweł Ciołkosz (Mc Osiedle) Olga Sarzyńska (Laska) Piotr Grabowski (Narrator Kroniki) Przemysław Sadowski (Twardowski) Katarzyna Dąbrowska (Edyta) Monika Węgiel (Leokadia) Mirosław Zbrojewicz (Komendant) Karol Dziuba (Pies) Bernard Lewandowski (Dziecko) Squad: Mateusz Weber Krzysztof Szczepaniak Bity: Numer Raz - Michał Witak Opr. muz. Tomasz Obertyn Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Reżyseria: Waldemar Modestowicz
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności