Download: Guzek Maciej - Królikarnia.pdf
"Królikarnia" - to opowieść o świecie, który zmienia się pod wpływem magii, o radykalnie odmienionej Polsce i wciąź takich samych Polakach; o kraju, który otrzymał złoty róg po dziejowych zawieruchach. To właśnie na Polskę skierowane są oczy całego świata. To tu, nad Wisłą, wyrastają największe światowe fortuny. W polskich miastach koncentruje się walka wywiadów, tutaj powstają nowoźytne cuda architektury - lewitujące nad Poznaniem Wiszące Ogrody i Drugie Trójmiasto - pierwsza magiczna metropolia, łącząca portalami Poznań, Wrocław i Kraków. W Poznaniu i Warszawie prosperują olbrzymie giełdy magii, które odwiedzają dziennie setki tysięcy ludzi. Polskie firmy rozwijają się najlepiej na świecie dzięki usługom Esoteric Support for Business. W nocnych klubach gości zabawiają nimfy i dziwoźony, a do ulubionych rozrywek nowej polskiej arystokracji naleźy safari po drugiej stronie lustra, podczas którego poluje się na smoki. Nauka poszła w kąt, a wszyscy chwycili za stare księgi, zbiory baśni i wahadełka. Potęgę Rzeczpospolitej budują złodzieje samochodów, którzy z dnia na dzień stają się nagle kadrą decydującą o zwycięstwie. Kwitnie czarnorynkowy handel dźinnami bojowymi i śmiertelnie niebezpiecznymi zaklęciami. Nad wszystkim czuwa zaś supertajna komórka wojska polskiego - Królikarnia - oraz dziewięciu wskrzeszeńców na usługach kurii gnieżnieńskiej. Wszystko to dzięki jednemu szaleńcowi, któremu Polska zawdzięcza technologię wypraw na Drugą Stronę Lustra. Powiedzieć, źe cały świat stanął otworem to mało - dzięki "rabbithole' otworem stanęło wiele, wiele światów, które Nowa Rzeczpospolita objęła pewnie w posiadanie. Jednakźe nawet tak pomyślna rzeczywistość nie jest wolna od problemów. Magiczny kielich wpada w niepowołane ręce. Demony przenikają do realnego świata bez biskupiego imprimatur. Jedna po drugiej otwierane są "nory" - nielegalne przejścia do zaświatów. Kto wie, co przez nie przeniknie? Rozpoczyna się walka o utrzymanie kontroli nad magią, dokonującą pełzającej inwazji na rzeczywistość. Królikarnia ponosi dotkliwe straty, a nieprzyjazne Polsce państwa, po początkowym szoku podejmują energiczne działania, by nadrobić stracony dystans. Dodatkowych kłopotów przysparza rosnący w siłę, niezaleźny od Królikarni ruch wiedżm. W tej sytuacji kierownictwo Królikarni podejmuje ryzykowną grę i postanawia sprowadzić do Polski zapomnianego maga. Jaką cenę przyjdzie za to zapłacić?