-
189 -
652 -
3276 -
121
10036 plików
2158,4 GB
Virtual Villagers: A New Home nie jest grą skomplikowaną ani wymagającą. Niemniej kilka rad z pewnością nikomu nie zawadzi, a być może pomoże. Jeśli dana kwestia jest Ci znana, nie sądź iż chciałem obrazić Twą inteligencję, a może znajdziesz coś, o czym jeszcze nie wiesz. Na początku więc chciałbym podzielić się kilkoma „sztuczkami”, na drugiej podstronie zaś pragnę omówić poszczególne zadania (puzzles), na jakie natrafimy w trakcie gry.
Pierwszą podstawową kwestią, o którą gracz winien się zatroszczyć na początku gry, to wyżywienie podopiecznych, nie jest to bynajmniej zadanie banalne na żadnym z poziomów trudności, chyba że wyjątkowo przytafi się rzadkie zdarzenie losowe. Na pierwszym poziomie rolnictwa zbierać można jagody z krzewu, jest to wszakże źródło szybko wyczerpujące się, ponadto osadnik nie może zerwać więcej, niż 2 jednostki pożywienia z drzewka. Na drugim poziomie technologii rolnictwa możliwe staje się uprawianie pola, które jest już wydajniejszym sposobem pozyskiwania pokarmu (7 jednostek za jedną akcją), niemniej także wyczerpalnym. Jak najszybciej gracz winien więc osiągnąć poziom trzeci rolnictwa, który wraz z oczyszczeniem plaży (patrz Zadanie 3) umożliwia rybołóstwo, które ma niewyczerpujące się zasoby i w trakcie jednej operacji daje 9 jednostek pożywienia. Z chwilą rozpoczęcia łowów można przestać się już obawiać jakiegokolwiek kryzysu żywnościowego. Innym jeszcze źródłem jedzenia są grzyby, które dają 8 jednostek pokarmu każdy, niemniej pojawiają się one dość rzadko, a ponadto zbierać je mogą wyłącznie dzieci (które nadają się wyłącznie do tego zresztą). Należy więc jak najszybciej opracować trzecią technologię rolnictwa, co najwyżej raz tylko wcześniej przeznaczając punkty nauki na rozwój technologii naukowej!
Przed osiągnięciem trzeciego poziomu rolnictwa i rozpoczęciem połowów w oceanie doradzam nie rozbudowywać populacji powyżej 12-13 osadników, zwłaszcza że dzieci aż do 15 roku życia poza zbieraniem grzybów nie mogą wykonywać absolutnie żadnych prac, a jedzą jak dorośli (czyli jednostkę pożywienia na kilka minut), zaś matki do odchowania dziecka do drugiego roku życia także są wyłączone od pracy.
Płodzenie dzieci bynajmniej nie wymaga tego, by wieśniacy za każdym razem wchodzili do chatki. Wystarczy tylko na przemian „nanosić” ich na siebie, takoż populację można zwiększyć kilkoma kliknięciami w ciągu kilkunastu sekund.
Dobrze jest by przez cały czas choć jeden z osadników specjalizował się w medycynie (a to poza praktyką możliwe jest poprzez studiowanie czterech leczniczych roślin, opisanych przy okazji Zadania 8), tak by leczył on chorych także pod „nieobecność” gracza. Czasami także ze schorzeniami, które przerastają jednego lekarza, może sobie poradzić inny.
Wydarzenia losowe przewidujące wybór zazwyczaj (gdzieś tak w stosunku 65:35) premiują podejmowanie decyzji ryzykownych (np. otwieranie różnych butelek i skrzyń), niemniej ryzyko istnieje zawsze, raz przytrafiło mi się nawet, iż w wyniku takiego wyboru wieśniak poniósł natychmiastową śmierć – decyzja należy więc do Ciebie, graczu.
Zadanie 1 - Wymagany budowniczy (builder), który odsunie właz zasłaniający studnię, tak by nasi mieszkańcy mogli korzystać z wody. Upuść osadnika z ze zdolnościami budowniczymi w pobliżu studni, proces nie potrwa długo. Konieczne dla późniejszej uprawy pola.
Zadanie 2 - Zostaje ukończone po wybudowaniu pierwszej z trzech chatek. Fundamenty pojawią się gdy rozrośnie się populacja twoich osadników, Na początku maksymalna populacja twojej osady wynosi siedem, po wybudowaniu pierwszego domku zwiększy się do piętnastu. Kiedy zbliżysz się do tej liczby pojawią się nowe fundamenty. Po wybudowaniu drugiego domku limit wzrośnie do trzydziestu, a po trzecim do dziewięćdziesięciu (dwóch w razie wystąpienia ciąży trojaczej przy populacji liczącej sobie 89 wieśniaków)! Fundamenty pod domek pojawią się tylko wtedy, gdy choć jeden z mieszkańców specjalizuje się w budownictwie, jeśli zaś takowym nie dysponujesz, możesz go wyszkolić przy naprawianiu już istniejących chatek, tudzież oczyszczaniu plaży (patrz Zadanie 3). Gdy już posiadasz owego, upuszczasz go (lub ją) w pobliżu fundamentów i rozpoczyna się budowa.
Zadanie 3 - Polega na oczyszczeniu plaży z różnych śmieci. Upuść osadnika na plaży, a zacznie on jej oczyszczanie. Czysta plaża potrzebna Ci będzie w przyszłości do łowienia ryb, a osoby trudniące się jej oczyszczaniem przy okazji rozwiną swe talenty budownicze.
Zadanie 4 - Polega na wynalezieniu szkoły dla twoich osadników. Upuść mistrza nauki (master scientist) obok wielkiego budynku (tuż powyżej stołu, przy którym naukowcy zdobywają punkty nauki).
Zadanie 5 - Polega na oczyszczeniu strumyka z kamieni mieszczących się w lewym górnym rogu mapy, a które blokują przepływ wody. By tego dokonać będzie potrzebny 2 Construction Level. Gdy go osiągniesz upuść osadnika w pobliżu blokujących kamieni i rozpocznie się oczyszczanie, jednocześnie zaś robotnik rozwinie swe talenty budownicze. Zadanie to jest niezbędne do wykonania Zadania 6, 9 i 13.
Zadanie 6 - Ukończenie Zadania 5 wymagane. Po tym jak osiągniesz 3 poziom Harvesting upuść mistrza rolnictwa (master farmer) wprost do oczka wodnego. Za którymś razem powinno udać mu się złowić rzadki gatunek ryby!
Zadanie 7 - Założenie cmentarza (drugi poziom Spirituality wymagany). Kiedy jakiś z twoich osadników umrze upuść innego dorosłego w prawym górnym rogu planszy. Postoi tam chwilę i wpadnie na pomysł założenia cmentarza, pójdzie po zwłoki niedawno umarłego i zaniesie je na cmentarz, gdzie powstanie nagrobek. Następne zwłoki zostaną tam zaniesione automatycznie przez osadników.
Zadanie 8 - Poznanie medycznych właściwości czterech tajemniczych roślin znajdujących się na naszej pięknej wyspie. Upuść swojego osadnika obok każdej z nich a po chwili zdobędzie potrzebne informacje na jej temat. Pierwsza jest na południe od oczka wodnego, druga to kaktus znajdujący się w pobliżu wielkiego głazu blokującego wejście do jaskini. Ostatnie dwa znajdują się we wschodniej części wyspy (dla ułatwienia zamieszczam poniżej stosownego screena z zaznaczonymi lokalizacjami danych roślin).
Rośliny lecznicze otoczone są czerwonymi elipsami
Zadanie 9 - Uprzednie wykonanie Zadania 5 jest wymagane. Odnajdź pole pełne martwych kwiatów na wschodzie wyspy i upuść tam swojego osadnika, po tym jak przypatrzy się tym kwiatkom wyruszy do oczka wodnego. Gdy napełni naczynie wróci i podleje zwiędnięte rośliny. Jeśli masz budowniczych powinni sami rozpocząć nawadnianie. Osadnicy bez budowlanego wykształcenia wrócą do swoich zajęć po jednorazowym podlaniu poletka. Po kilku(dziesięciu) razach rośliny odżyją a ty ukończysz zadanie. Jest ono wymagane do wykonania Zadania 14.
Zadanie 10 - Wcześniejsze wykonanie Zadań 13 i 14 wymagane. Upuść Złote Dziecko (golden child) w pobliżu ogrodu na wschodzie wyspy – winny nadlecieć motyle, które zaczną podążać za dzieciakiem, takoż podnieś dziecko i upuść obok dziwnej rośliny na północ od krzewu z owocami. Motyle powinny je zapylić i zadanie ukończone.
Zadanie 11 - Odbudowa tajemniczej świątyni. Po tym jak osiągniesz trzeci poziom Contruction upuść jednego ze swoich budowniczych pośród ruin i rozpocznie się ich odbudowa.
Zadanie 12 - Potrzebny będzie 3 poziom Spirituality i Zadanie 11. Upuść swojego budowniczego obok wielkiej skały na zachodzie twojej wioski, powyżej szkoły. Budowniczy powinien rozpocząć rzeźbienie, po jakimś czasie powstanie wspaniała rzeźba, a ty ukończysz zadanie.
Zadanie 13 - Złote Dziecko. Wymagane Zadanie 5, 12 i trzeci poziom Fertility. Wrzuć kobietę z dzieckiem do oczka wodnego - powstanie Złote Dziecko.
Zadanie 14 - Wymagane Zadanie 5, 9 i 13 - upuść Złote Dziecko w ogrodzie na wschodzie wyspy.
Zadanie 15 - Znaleźć zakopany skarb. Wymagane jest 3 poziom Construction i Science. Upuść swojego mistrza budowlanego (master builder) na miejscu przecięcia linii pionowej puszczonej przez stoisko z jedzeniem i linii pionowej puszczonej przez świątynię. Skarb jest zakopany w miejscu, w którym pojawi się napis „Is something buried here?” (dla ułatwienia prezentuję poniżej stosowny screen). Wtedy upuść swojego mistrza budowniczego i rozpocznie się kopanie, które trochę potrwa.
Is something buried here?
Zadanie 16 - Polega na usunięciu wielkiego głazu, który blokuje wejście to tajemniczej jaskini. Dokonać tego może tylko Złote Dziecko, acz nie możesz go do tego zmusić, niemniej wykona ono samo to dość szybko, wszystkie zadania ze Złotym Dzieckiem można wykonać w trakcie jednego uruchomienia gry.
I po „puzzlach”
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
17,32 MB