Praca z uczniem z Zespołem Aspergera.doc
-
★-=KARTY- PRACA Z DZIECKIEM=-★ -
3 latek -
ABC Trzylatka -
Anatomia Patologiczna -
Animaloterapia -
Arkusze do programu TEACCH -
Autyzm -
Bajki terapetyczne, relaksacyjne, czytanki -
Bawię się i uczę - 5-latki -
Chirurgia -
czterolatek -
Diagnostyka laboratoryjna -
Diagnoza -
diagnoza(1) -
Dziecięca matematyka - Pomoce do zajęć -
DZIECKO -
Gimnastyka paluszków -
Gruszczyk- Kolczyńska -
IPET -
IPET i inna dokumentacja -
kalendarz -
Książki o kotach -
Łamigłówki -
Odkrywam siebie MAC 3- latek -
pdf-y -
PEDAGOGIKA I DYDAKTYKA -
PEP-R Schopler -
PEP-R Schopler(1) -
plansze -
Policz i dopasuj -
PUS Skoncentruj się 1 -
Rymowana gimnastyka dla smyka -
rysowane wierszyki -
rysowane wierszyki(1) -
Rysunek i malarstwo -
scenariusze zajęć - w przedszkolu -
Szcze rozkład materiału -
Śpiewanki pokazywanki -
Terapia pedagogiczna -
Terapia pedagogiczna(1) -
Tropiciele Trzylatek mp3 -
Tropiciele trzylatek pakiet -
trzylatek -
tyflopedagogika -
Urologia -
W domu i przedszkolu-zabawy -
wiersze, opowiadania dla dzieci -
ZABAWY RUCHOWE ZE ŚPIEWEM -
Zabawy w kole -
Zestawy zdjęć do zajęć
Czytałam artykuły na temat Zespołu Aspergera , ale wciąż nie rozumiem co to jest...
"Zespół Aspergera (Asperger's Syndrome) jest uważany za rodzaj autyzmu, a autyzm to zaburzenie neurologiczne, które wpływa na wzajemne oddziaływanie takiej osoby z otoczeniem. Nie jest to choroba psychiczna i nie jest to spowodowane nieprawidłową opieką rodzicielską. W bardziej poważnej formie jest to upośledzenie, bo poważnie upośledza życie dziecka. W formie lżejszej jest to zauważalna różnica w zachowaniu uznanym za "normalne". W naszej kulturze, która osądza ludzi na podstawie ich zachowań i interakcji z otoczeniem, różnice wywołane tym zaburzeniem mają wielki wpływ na całe życie.
Prawdopodobnie słyszałaś, jak rodzice twojego wnuka skarżyli się na kłopoty, jakie mają w domu ze swoim dzieckiem - obsesyjne zachowania, irracjonalne wybuchy, dziwne lęki i nerwowość wywoływaną najmniejszymi drobiazgami. Kłopoty te to nie złe zachowanie, raczej dziecięca reakcja na niemożliwość zrozumienia co dzieje się wokół niego i w nim. Niektórzy eksperci nazywają to "ślepotą umysłową". Powoduje ona, że osoba z AS potyka się i wpada w sytuacje, których "nie widzi".
Jednakże, na skutek tej "ślepoty" na niektóre aspekty życia, zespół Aspergera umożliwia pracę umysłu dziecka w sposób jaki nam jest niedostępny. Dzieci z AS odczuwają konsystencje, temperatury i smaki inaczej, intensywniej. Ich myśli są mniej skomplikowane, poświęcone tylko jednej rzeczy w danym czasie. W wielu przypadkach, umiejętność ta jest wielkim darem, dzięki któremu wielu ludzi z zespołem Aspergera mogło zostać utalentowanymi uczonymi, artystami, muzykami.
To tak, jakby umysł z Aspergerem od urodzenia mówił innym językiem. Za pomocą wielu wskazówek i ćwiczeń nauczył się naszego języka, ale na zawsze pozostał mu specyficzny akcent. Chociaż dorośli z AS prowadzą interesujące życie i mają pomyślne kariery, zawsze będą uznawani za ludzi niezwykłych."
Polecam stronę{BLOCKED_LINK}