sr-hoi3.bin
Wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista/7
07 sierpnia 2009 ( światowa data premiery )
04 września 2009 ( data wydania w Polsce )
07 sierpnia 2009 ( data premiery w USA )
W skład pakietu wchodzą:
-Podstawowa wersja gry Hearts of Iron III
-Dodatek Semper fi
-Dodatek For The Motherland
-DLC do gry Dies Irae Götterdämmerung
Hearts of Iron 3 jest kolejną odsłoną serii cenionych strategii turowych, tematycznie nawiązujących do II Wojny Światowej. Gracz zajmuje się zarówno organizacją działań militarnych, jak i poznawaniem złożonych zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Główną atrakcją trzeciej części cyklu jest możliwość toczenia zmagań na ogromnej mapie świata gry, podzielonej na około 10000 prowincji.
Akcja programu osadzona została w latach 1936-1948. Dzięki takiemu zabiegowi gracz ma czas, aby przygotować wybrane przez siebie państwo do wojennej pożogi, która ogarnęła świat w 1939 roku. Warto zwrócić uwagę, że autorzy Hearts of Iron III, szwedzka firma Paradox, bardzo poważnie traktują historię, dzięki czemu wszystkie autentyczne wydarzenia mające miejsce w okresie owych dwunastu lat mają olbrzymią szansę zaistnieć również w grze. Wszystko bowiem zależy od sposobu prowadzenia rozgrywki i stanu posiadania terytorialnego osoby zasiadającej przed komputerem.
Semper Fi do pierwszy dodatek do wyprodukowanej przez Paradox Interactive strategii wojennej Hearts of Iron III. Umożliwia graczom większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi sterowanych przez nich nacji. Dzięki wprowadzeniu dodatkowych opcji dodatek powinien także zadowolić maniaków historycznego realizmu. Rozszerzenie wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Semper Fi wprowadza nowe, ustalane przez samego gracza warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami, co wzbogaca grę o dodatkowy element niepewności. Wydatnie rozbudowany został system stosunków ze sprzymierzeńcami, dzięki czemu będziemy mogli m.in. przekonać ich do zaatakowania konkretnego celu, podzielić się z nimi naszymi odkryciami technologicznymi lub poprosić o przysłanie posiłków. Aspekty takie jak negocjowanie traktatów czy dbanie o stosunki dyplomatyczne z krajami sprzymierzonymi były w czasach II wojny światowej wyjątkowo istotne i Semper Fi pozwala graczom na własnej skórze się o tym przekonać.
For the Motherland to rozbudowujący mechanizmy polityczne dodatek do strategii wojennej Hearts of Iron III. Za produkcję odpowiada wewnętrzne studio Paradox Interactive, czyli ten sam zespół, który stworzył podstawową wersję gry.
Rozszerzenie koncentruje się głównie na Związku Radzieckim i froncie wschodnim. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą sami organizować przewroty w innych krajach, choć jednocześnie istnieje spore ryzyko, że taki sam los spotka również kontrolowanych przez nich władców. Wszystkie państwa biorące udział w konflikcie kierują się obecnie tzw. „celami wojennymi” zwiększając tym samym realizm systemu dyplomacji. Rozbudowano ponadto walki partyzanckie wprowadzając elementy takie jak infiltrowanie wrogich terytoriów czy przeprowadzanie akcji sabotażowych. Zrekonstruowano również wreszcie wojnę morską na północnym Atlantyku, w której brały udział okręty podwodne.
Hearts of Iron III: Semper Fi - Dies Irae Götterdämmerung to dodatek DLC do trzeciej części serii kultowych i niezwykle skomplikowanych strategii studia Paradox Interactive Hearts of Iron, których akcja rozgrywa się w wiernie oddanych politycznych, militarnych i ekonomicznych realiach II wojny światowej. Wymaga on posiadania nie tylko podstawowej wersji tytułu, ale także pierwszego pełnoprawnego jego rozszerzenia – Semper Fi.
Dies Irae Götterdämmerung skupia się na nacji hitlerowskich Niemiec i wzbogaca wiele aspektów rozgrywki podczas gry właśnie państwem przewodniczącym Osi. Twórcy wprowadzili szereg dodatkowych opcji oraz historycznych wydarzeń, dzięki czemu zabawa staje się znacznie bardziej dynamiczna i zmusza te osoby, które zdecydują się poprowadzić podczas wojny armię Wehrmachtu, do znacznie agresywniejszego stylu gry.
Całkowitą transformację przeszedł system zarządzania jednostkami, których działanie jest teraz znacznie bardziej zależne od rodzaju terenu na jakim się znajdują. Podczas walk naziemnych mamy okazję pokierować znanymi z kart historii, najsłynniejszymi oddziałami Wehrmachtu, a przenosząc zmagania na morza i oceany do dyspozycji dostajemy legendarne wilcze stada, czyli działające w grupach niemieckie okręty podwodne. Podwodna część II wojny światowej wzbogacona została o ulepszoną mechanikę potyczek, biorącą pod uwagę charakterystykę U-Bootów. Centralnym punktem naszych obowiązków w polityce wewnętrznej jest z kolei takie kierowanie rządem, by pozyskać jak najwięcej zasobów potrzebnych do szybkiego budowania silnej armii, zdolnej podbić całą Europę.