Ze Wstępu:
"Skrypt stanowi zmienioną i rozszerzoną wersję I wydania z 1996 roku. Zawiera wiele nowych i złożonych problemów zarządzania logistycznego. Różnorodna i wieloaspektowa problematyka dotycząca tego zagadnienia jest przedstawiana w coraz liczniejszych publikacjach, przede wszystkim jako wyraz własnych poglądów zagranicznych i polskich logistyków, dlatego celem tej publikacji jest przedstawienie w miarę usystematyzowanego wykładu tej niezwykle dynamicznie rozwijającej się dyscypliny naukowej.
Skrypt jest przeznaczony dla studentów kierunku "Zarządzanie i marketing" z różnych typów uczelni polskich. Może być także przydatny dla praktyków zajmujących sie analizą i projektowaniem systemów logistycznych."
Spis treści książki:
Wstęp.
Rozdział I. Od tradycyjnej logistyki do zarządzania logistycznego.
1.1. Ścieżki rozwoju logistyki.
1.2. Główne tendencje rozwoju logistyki.
Rozdział II. Filozofia logistyki podstawą zarządzania logistycznego.
2.1. Podstawowe zasady filozofii logistyki.
2.2. Zasada "myślenia o całości", czyli podejścia systemowego.
2.2.1. Istota podejścia systemowego w logistyce.
2.2.2. Zależności systemowe w logistyce.
2.2.3. Korzyści wynikające ze stosowania podejścia systemowego w logistyce.
2.3. Zasada przepływów w logistyce.
2.3.1. Istota i struktura łańcucha logistycznego.
2.3.2. Wymogi funkcjonowania oraz cechy łańcuchów logistycznych.
2.3.3. Miejsca przecięcia w łańcuchach logistycznych.
2.3.4. Harmonizowanie miejsc przecięcia poprzez integrację.
Rozdział III. Istota i koncepcje zarządzania logistycznego.
3.1. Logistyczna sieć zależności jako obiekt odniesienia zarządzania logistycznego.
3.2. Istota zarządzania logistycznego.
3.3. Zorientowane logistycznie zarządzanie przedsiębiorstwem.
3.4. Zarządzanie zintegrowanymi łańcuchami logistycznymi.
Rozdział IV. Strategiczne zarządzanie logistyczne.
4.1. Istota i elementy strategicznego zarządzania logistycznego.
4.2. Strategie logistyczne.
4.3. Strategiczne i operacyjne zarządzanie logistyczne - wzajemne relacje.
Rozdział V. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa jako instrument zarządzania logistycznego.
5.1. Przesłanki oraz wyznaczniki włączania logistyki do struktur organizacyjnych przedsiębiorstw.
5.2. Logistyka jako rozwijanie gospodarki transportowej i magazynowej.
5.3. Logistyka jako zorientowana przepływowo funkcja przekrojowa.
5.4. Logistyka jako zorientowane przepływowo zarządzanie przedsiębiorstwem.
Rozdział VI. Związek orientacji logistycznej i orientacji marketingowej w zarządzaniu przedsiebiorstwem.
6.1. Przyczyny odrębnego funkcjonowania logistyki i marketingu w przedsiebiorstwie.
6.2. Relacje logistyki i marketingu.
6.3. Koncepcja zarządzania marketingowo-logistycznego.
Literatura.
Spis rysunków.
Spis tabel.