Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

10.Bogusław Wolniewicz 10 PYTANIA INTERNAUTÓW.mp4

megur / GŁOS RACJONALNY / 10.Bogusław Wolniewicz 10 PYTANIA INTERNAUTÓW.mp4
Download: 10.Bogusław Wolniewicz 10 PYTANIA INTERNAUTÓW.mp4

231,61 MB

Czas trwania: 26 min 20 s

0.0 / 5 (0 głosów)
Opublikowany 29 gru 2013
W tym odcinku prof. Bogusław Wolniewicz odpowiada na pytania zadane przez widzów: o logice i matematyce, PZPR, wierze i wszechświecie.
Spis treści:
1. Logika i matematyka 0'20''
2. Przynależność do PZPR 3'25''
3. Konteksty przynależności 5'46''
4. Ateizm? 7'47''
5. kult rozumu 10'56''
6. w co wierzy niewierzący? 14'40''
7. Wszechświat: maszyna czy myśl? 17'03''

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
2.Bogusław Wolniewicz 2 UNIWERSYTET BARBARZYŃCY METAFIZYKA - English subtitles.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 23 lip 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniew ...
Opublikowany 23 lip 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniewicz analizuje choroby Uniwersytetu, państwa totalnego, cywilizacji i postępu. A także o barbarzyństwie i reanimacji metafizyki. ENGLISH SUBTITLES Spis treści: 1. rozpad uniwersytetu (0'10'') 2. państwo totalne (5'50'') 3. profesura i lęk (8'00'') 4. szczucie studentów (10'38'') 5. myśl (15'01'') 6. postęp (15'53'') 7.Barbaria i barbarzyństwo (20'00'') 8. naród i historia (29'00'') 9. filozofia, metafizyka, perspektywy (30'47'') 10.dwie drogi: Parmenides i Heraklit (35'14'') P.S. Pierwsze spotkanie z prof. Wolniewiczem do obejrzenia pt."Racjonalizm i demokracja" Realizacja: Jarosław Faliński, Dorota Dywańska aguniaaaaak3 lata temu No ja podziwiam profesora ...Jednak to nieistotne. Widzę,że pan prof. nie tylko jest świetnym filozofem,ale zna się na naukach historycznych i potrafi wyciągać obiektywne wnioski z historii, krótko mówiąc posiada niesamowitą zdolność uspójniania informacji w pewnym modelu logicznym. Widać również ,że nie jest dogmatyczny... Niestety dzisiaj coraz mniej takich ludzi... a zabobon nihilizmu i wiara w scjentystyczny postęp się szerzy jarek Moczarek1 rok temu Jeden z niewielu tak mądrych ludzi w Polsce .Otwiera oczy na wiele ważnych kwestii. Moralność, patriotyzm,nauka i historia .Podziwiam iwielce szanuję wiedzę i erudycję p.profesora .Polecam wykłady każdemu Polakowi. vilemo751 rok temu Głos racjonalny - oby więcej podobnych kanałów jak YT. Nie zapominajmy myśleć wśród tych wciskanych nam ogłupiających programów i treści czysto rozrywkowych, abyśmy tylko odwrócili uwagę od rzeczy istotnych.
3.Bogusław Wolniewicz 3 BUDOWANIE I NISZCZENIE - Constructing and Destroying - English subtlites.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 18 sie 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniew ...
Opublikowany 18 sie 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniewicz odpowiada na nieznane mu wcześniej pytania dotyczące Ameryki, rewolucji, pieniądza, ideologii "multi-kulti" i dzieła "O demokracji w Ameryce" Alexisa de Tocqueville, Realizacja: Jarosław Faliński, Dorota Dywańska. Spis treści: 1. Zdarzyło się w Ameryce..... - 1'00'' 2. Rewolucje - 6'20'' 3. Studenci: bunt i edukacja - 11'20'' 4. Alexis de Tocqueville (1805-1859): wolność a równość ("O demokracji w Ameryce", 1835) - 15'15'' 5. Pieniądz a obowiązek. Dwie demokracje - 18'35'' 6. Egalitaryzm: "multi-kulti" - 22'40'' 7. Zapowiedź następnego programu - 27'10'' Mateusz Peroński3 lata temu Szacunek dla Profesora Wolniewicza jeden z nielicznych Profesorów przez duże P Tomasz Walter1 rok temu (edytowany) Proszę powiedzieć Panu Profesorowi, że Amerykanie są bardzo zainteresowani jego prezentacjami na Youtubie. Niech wszystkie jego wideo będą z angieskimi tłumaczeniami. TheMarlitosos3 lata temu Szkoda ze tak mało dziś mamy profesorów przez duże "P". Ogromny szacunek dla Pana profesora, którego nie dotknęła bakteria Karola Marksa Mateusz Nalepka3 lata temu Kapitalny wywiad z panem prof. Wolniewiczem . Dziekuje i prosze o wiecej. Pozdrawiam serdecznie.
4.Bogusław Wolniewicz 4 ARCHITEKTURA CYWILIZACJI - Architectonics of Civilisation.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 11 wrz 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniew ...
Opublikowany 11 wrz 2013 Prof. Dr hab. Bogusław Wolniewicz odpowiada na nieznane mu wcześniej pytania. Mówi o zmierzchu autorytetu cywilizacji zachodniej, o jej rozpadającej się konstrukcji. Metaforą dwóch ław fundamentowych i dwóch wież przedstawia jej zasady oraz punkty zwrotne w jej historii. Spis treści: 1. Koniec początku? 0'0'' 2. Początek procesów nihilistycznych, Rewolucja Francuska 0'27'' dwie wojny światowe 3'33'' 3.ławy fundamentowe cywilizacji zachodu: chrześcijaństwo,nauka 10'52'' 4.2 Wieże cywilizacji chrześcijańskiej demokracja, technologia 13'33'' 5.Korodowanie chrześcijaństwa: 19'50'' 6. Upadek demokracji i nauki ' 25'00'' Realizacja: Jarosław Faliński, Dorota Dywańska hdhostPL3 lata temu Już abstrachując od wiedzy ale ile trzeba mieć w sobie geniuszu żeby w tak zajmujący sposob ulozyc pogadanke... mam nadzieje ze kiedys kiedys bede tak potrafil... MrJakub711 rok temu +Theatrum Illuminatum Skoro nasza cywilizacja ma się dobrze to dlaczego według prognoz za 50 lat większość państw Europy Zachodniej będzie muzułmańska?
5.Bogusław Wolniewicz 5 UNIVERSITAS - English subtlites.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 30 wrz 2013 Spotkanie 5. Prof. dr hab. Bo ...
Opublikowany 30 wrz 2013 Spotkanie 5. Prof. dr hab. Bogusław Wolniewicz odpowiada: czy filozofia jest piękna? Jaka jest idea Uniwersytetu i czemu się degraduje? Rozważa, czy prawda ma charakter historyczny? Tłumaczy swoje idee filozoficzne. Wspomina też o swojej przynależności do partii. Spis treści: Uniwersytet - źródła 0'20'' Gronostaje i łańcuchy 2'42'' Szacunek (społeczny) 6'31'' Czy prawda jest historyczna? 9'44'' Filozofia i prawda 15'50'' Ontologia sytuacji 21'31'' Piękno i filozofia (Wittgenstein) 28'40'' Realizacja: Jarosław Faliński i Dorota Dywańska markowa331 rok temu W domu groch z kapusta, a ja profesora trzeci dzień słucham :-) McIntosh Classe2 lata temu Pan Bogusław Wielka Postac i Fenomenalny Umysł ! danutka12132 miesiące temu Z całym szacunkiem panie Profesorze!!! Dużo Pan zatrzymuje się nad tą sprawą sukien z gronostajami, że to takie fee, a z tej czerwonej książeczki PZPR nie dało się jakoś wykręcić????? Nie pytam złośliwie , Nie zarzucam!!! . Naprawdę grzecznie pytam. Kristofer Laczynski1 rok temu (edytowany) Mozna sluchac bez konca. Dziekuje Panie Prof. za mile spedzony czas podczas sluchania Pana monologow. Wielkie dzieki !!! José Ciupalski8 miesięcy temu Profesor Wolniewicz posiada dar niezwykłej jasności i eleganckiej prostoty wykładania jakiegokolwiek tematu. Chwała mu za to. Ale szkoda, że nie ma internetu. Bo tam łatwo można dogrzebać się do rożnych informacji, które są dla Wittgensteina zgoła nieciekawe, a dla logiki zupełnie katastroficzne. Sprawcą tej “zapaści logicznego myślenia” jest Kurt Gödel (jeszcze lepszy filozof niż Wittgenstein), który udowodnił, w sposób formalny, że w jakimkolwiek spójnym systemie aksjomatycznym istnieją pytania na które nie można odpowiedzieć. Ot co darkland203 lata temu Absolutnie genialne. Plus za 'muzykę' - oto co znaczy minimum formy, maksimum treści. Proszę więcej! Szymon Ignaczak3 lata temu Na fb znajduje się również fanpage GŁOS RACJONALNY :) Polecam
15.Bogusław Wolniewicz 15 PYTANIA INTERNAUTÓW cz. 2.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 21 lut 2014 Prof. dr hab. Bogusław Wolniew ...
Opublikowany 21 lut 2014 Prof. dr hab. Bogusław Wolniewicz odpowiada na pytania zgłoszone w komentarzach. Spis treści: 1. Nietzsche 0'00' 2. Postmodernizm 1,lansowanie Nietzsche'go - 1'50'' 3. Postmodernizm 2, lansowanie Heideggera - 3'05'' 4. prawa człowieka - 5'50'' 5. Opatrzność - 10'18'' 6. Bardzo dziwne pytanie - 13'36'' 7. Reformacja a katolicyzm - 15'40'' 8. O zachłanności - 18'50'' Coloman3 lata temu Na Ziemi jest jeszcze mnóstwo miejsca, które można wykorzystać, nawet w Polsce są obszary, gdzie prawie nikt nie mieszka. Ograniczanie liczby ludności to prosty przepis na regres, bo cywilizację do przodu popycha promil jednostek wybitnych, dlatego im większy przyrost ludności, tym większa szansa na to, że urodzi się jednostka wybitna, jakiś Tesla czy inny podobny geniusz. ,,Wielkie żarcie" czyli socjalistyczne leżenie do góry dupą i przeżeranie nie tylko tego, co wypracowali przodkowie, ale na dodatek zadłużanie własnych dzieci musi się skończyć, ale to wcale nie oznacza spadku dobrobytu, tylko po prostu wzięcie się do roboty i życie na własny koszt. A zasoby Ziemi może i są skończone (chociaż tak naprawdę wykorzystaliśmy je do tej pory w nikłym stopniu), ale w kosmosie naprawdę rzadkie surowce, o które teraz przegryzamy sobie gardła krążą jako kosmiczne śmieci i tylko czekają, żeby je zebrać i nikt się na nas o to nie obrazi. Liberalny Konserwator3 lata temu Profesor Wolniewicz to jest jeden z niewielu ateistów, których mogę słuchać i nie chce mi się przełączać. Nie ma w nim głupiej propagandy, nie ma wojny z klerem i kościołem, nie próbuje sobie nic udowadniać ani nie szuka na każdym miejscu poparcia dla swojej niewiary.
17.Bogusław Wolniewicz 17 KLUB Krzywa życia cz.1.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 17 mar 2014 https://www.facebook.com/group ...
Opublikowany 17 mar 2014 https://www.facebook.com/groups/83731... Pan Profesor definiuje specyficzny Klub Przyjaciół Filozofii Racjonalnej. Jest to wstęp do dużego wykładu po którym jeszcze opublikujemy aneks pt. "Bramy metafizyki". realizacja: Jarosław Faliński, Dorota Dywańska gebet20003 lata temu Zmiana na cykl zbliżony do wykładów jest strzałem w 10-tkę. Luźne pogadanki są fajne, ale poruszały jednak zbyt ogólne tematy-hasła. Teraz będziemy mieli szansę poczuć się (mam nadzieję) jak prawie studenci pana Profesora. I to wszystko za darmo. Pozostaje tylko podziękować p.Profesorowi za chęci i życzyć zdrowia. :) Biały Kamyk3 lata temu Zawsze czekam z niecierpliwością na ucztę dla ducha, który potrzebuje prawdy a nie złudzeń i fantazji, jakie mają dzisiaj największe powodzenie ... Wielkie dzięki PANIE PROFESORZE - jestem Pana wiernym słuchaczem od lat dziesiąt... Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka ;)
18.Bogusław Wolniewicz 18 KRZYWA ŻYCIA cz. 2.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 21 mar 2014 https://www.facebook.com/group ...
Opublikowany 21 mar 2014 https://www.facebook.com/groups/83731... Prof.dr hab. Bogusław Wolniewicz przedstawia etapy ludzkiego życia i próbę jego zobrazowania matematycznego. Mika El3 lata temu (edytowany) 13:51 - Wykład obowiązkowy dla wszystkich feministek. Waldemar Dubois3 lata temu Kapitalny facet, dzięki za wykład, realizację i upload Endriu172 lata temu Świetny wykład. Zgadzam się z 2 z 3 ustaleń ustawy z 1993r. Otóż człowiek poczęty z gwałtu też powinien mieć prawo do narodzi, z tego względu, iż nie jego była wina, że został stworzony. Odpowiedzialność za jego utrzymanie powinien ponieś oprawca.
19.Bogusław Wolniewicz 19 BRAMY METAFIZYKI Krzywa życia cz.3.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 31 mar 2014 Aneks do wykładu "Krzywa życia ...
Opublikowany 31 mar 2014 Aneks do wykładu "Krzywa życia". Spis treści 1. Komentarz do pytania Konsumenta - 1'05'' 2. "Korzeniem religii jest śmierć" 2'12'' 3. Czy mnie też nie będzie? 8'01'' 4. Lęk przed śmiercią - 20'16 3. Świadomość chrześcijańska - 22'10'' 4. Bramy metafizyki - 26'05'' Jacek Zupnik2 lata temu A mnie to się podoba, że mogę sobie siedzieć w domu i słuchać tych wszystkich mądrości. Na wykład bym się nie wybrał bo trzeba być w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. W telewizji takich rzeczy nie ma. A na YouTube jest wszystko, co kto lubi :) Ammianus Rex2 lata temu Cudowny pomysł, że Pan Profesor dał się namówić do tych wspaniałych wykładów. W sytuacji kiedy brak go w tzw. mediach, jest szansa, że ten głos w internecie z biegiem czasu usłyszy mnóstwo ludzi. Jose Arcadio Morales2 lata temu Prof. Wolniewicz nawiązując do wykładu pt. "Krzywa życia" a właściwie jego końcówki w której wspomniał pan o śmierci na życzenie proszę poruszyć kwestię eutanazji o której tak wiele można by powiedzieć. Czy w kwestii eutanazji również uważa pan że należy bronić każdego życia? (nawet tego które już samo nie chce dalej żyć) czy może jest pan za wolnością jednostki która sama powinna decydować o tym czy chce żyć czy nie??
20.Bogusław Wolniewicz 20 CZEGO CHCEMY Kongres Nowej Prawicy 23.03.14.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 25 mar 2014 Prof. dr. hab. Bogusław Wolnie ...
Opublikowany 25 mar 2014 Prof. dr. hab. Bogusław Wolniewicz: Czego chcemy: 1. Polska - niepodległa 2. Państwo - silne 3. Słowo - wolne 4. Odrębność narodowa - zachowana 5. Chrześcijaństwo - we czci Wojciech Trojanowski2 lata temu Nikt nie był zaskoczony - jak niektórzy tutaj wypisują - 'korwiniści' właśnie dlatego zaprosili profesora, bo ma swoje poglądy na różne kwestie. Wszyscy znają poglądy profesora, znany jest jego punkt widzenia na demokrację, dlatego te słowa nie były zaskakujące. Profesor nie został zaproszony po to, by mówił to samo, co mówią inni, ale właśnie ze względu na swe nieco odmienne zdanie w kwestii rządzenia. synterr2 lata temu Niesamowicie mądry człowiek, prawdziwy filozof i analityk. Nie jestem prawicowcem ani lewicowcem, nie jestem wierzący. Jednak logika i czystość myśli powala. Trochę zbędne odniesienia do żydów, ale reszta to zbiór genialnych myśli. st2522972 lata temu Bardzo dobre wystąpienie. Chciałbym zobaczyć miny co niektórych korwinistów gdy Totilla2008 Tylko prawda jest ciekawa2 lata temu Słowa prof. Wolniewicza są tym bardziej wartościowe, że mówi to ateista (ateista rzymski:)) , czyli człowiek emocjonalnie nie związany z tym co mówi. Podzielam jego pogląd, że nie można budować "czystego" kapitalizmu, bo skończy się to zawsze pogromem słabszego, czyli Polski. Państwo ma budować pomyślność Polaków i chronić ich przed agresją gospodarczą silniejszych.Tym bardziej, że podbój gospodarczy często poprzedza militarny, a militarny - gospodarczy.Krótko mówiąc: kapitalizm w pewnych rękach może być dobry, a w pewnych - zły.Zależy, po której stronie noża się znajdujemy:) Piotr Charylo2 lata temu Można być gejem, lesbijką, socjalistą, ateistą a nawet cyklistą - ale trzeba być całkowicie upośledzonym w umiejętności racjonalnego rozumowania, żeby się z profesorem Wolniewiczem nie zgodzić w powyższych kwestiach.
22.Bogusław Wolniewicz 22 NOSICIELKI GENDERYZMU.mp4
play
oglądaj online
Opublikowany 16 maj 2014 Druga część wykładu zaproponow ...
Opublikowany 16 maj 2014 Druga część wykładu zaproponowanego przez dr hab. Pawła Okołowskiego tym razem o patologiach feminizmu i dewastującej sile kapitału. Edward Snopek2 lata temu Tu chodzi o przywrócenie myśli i mechanizmów jakimi kierowała się eugenika - a więc między innymi zmniejszenie ludzkiej populacji, przy zastosowaniu mechaniki zepsucia moralnego - deprawacji, degeneracji. Przy zepsutym, rozbitym, skłóconym, biednym, zadłużonym społeczeństwie łatwo będzie wprowadzać nowe idee, a tak właściwie stare już idee. Ludzie sami zaczną niemal prosić o Budowę Nowego Porządku Świata i o "Tikkun Olam" czyli naprawienie tegoż zepsutego świata. A kto i po jakiej linii, i jakimi metodami, narzędziami, selekcjami będzie ten świat naprawiał, łatwo się domyśleć. Genderyzm to tylko jedna z broni jaka jest obecnie użyta przez budowniczych NWO, bo przecież tych broni jest wiele. Świat dopadnie w niedługim już czasie "Wielki Kipisz". W moim odczuciu, ludzie którzy nas do tego kipiszu wprowadzają, sami też w tym kipiszu się ugotują, a przynajmniej większość z nich. Właściwie trudno przewidzieć jak to się skończy. Chyba, że wydarzy się jakiś cud, co to działanie powstrzyma, ale czy to jest na tym etapie w jakim się znajdujemy możliwe? Ci ludzie mają w swoich rękach tak silne już narzędzia i mechanizmy, całą armię dobrze wyszkolonych socjotechników, sofistów, służby i środki do przeprowadzenia szybkiej pacyfikacji, media, a więc i propagandę i możliwość dezinformacji, jak też coraz bardziej uginający się pod ich presją Kościół, że trudno już znaleźć cokolwiek, co może im się w sposób skuteczny przeciwstawić Mi GG2 lata temu (edytowany) Jak zawsze się zgadzam z Profesorem, tak tutaj niestety profesor Wolniewicz zaczyna się upodabniać do lewaków w swojej retoryce. Po pierwsze, gender jest wspierany nie poprzez kapitał (choć mogą być jakieś siły kapitalistyczne), lecz przez marksizm kulturowy. Gender jest ideologiczną próbą zniszczenia rodziny(która jest dyskryminująca w swojej naturze) i stworzenie idealnej równości pomiędzy mężczyznami i kobietami, spychając na bok wszelkie różnice fizjologiczne, kulturowe czy duchowe. Po drugie, nie zgodzę się z tym że to kapitał jest "bezsumienną" siłą. Owszem kapitał sam w sobie jako taki jest bezsumienny, ale system kapitalistyczny tworzy bardziej humanitarne społeczeństwo niż socjalizm. Owszem socjaliści chcą dobra ludzkiego, ale nie ma tam prawdziwej moralności. Socjalistyczna postawa wychodzi z założenia, że całe społeczeństwo może być skonstruowane według racjonalnych norm. Nie ma tam miejsca na moralność, lecz jedynie na racjonalną spekulacje kto ile dostanie, kto straci i jaki będzie ostateczny bilans. Dlatego właśnie w społeczeństwa socjalistycznych ludzie stają się zobojętniali na innych, ponieważ to państwo zaczyna zajmować się wszystkimi problemami.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności