Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Próchno - Wacław Berent.mp3

mariatreszczotko / Sluchowiska i audiobooki - mp3 / Próchno - Wacław Berent.mp3
Download: Próchno - Wacław Berent.mp3

53,65 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Próchno

Zapraszamy do radiowej Jedynki na premierowe słuchowisko Wacława Berenta pt. "Próchno" w adaptacji Iwony Rusek i reżyserii Ewy Małecki.

20 listopada mija 80. rocznica śmierci Wacława Berenta, jednego z najważniejszych pisarzy polskich. Każda z jego czterech powieści (Fachowiec, Próchno, Ozimina, Żywe kamienie) wyznaczała nową formę, język oraz styl nie tylko w literaturze, lecz także kulturze. W Próchnie ukazał Berent skutki, jakie niesie ze sobą egzystencja wiedziona na poziomie wyobraźni, przedmiotowych pragnień i erotycznych rojeń. Te ostatnie stały się w rozumieniu jednego z bohaterów, Władysława Borowskiego, podstawą jego sztuki aktorskiej. Zestawiając młodego Borowskiego z ojcem, zadał Berent pytanie nie tylko o źródło sztuki i definicję aktorstwa, lecz także o to, co sprawia, że człowiek w swej istocie więdnie (próchnieje) lub nieustająco się rozwija.

Wacław Berent "Próchno"

Adaptacja: Iwona Rusek

Reżyseria: Ewa Małecki

Realizacja akustyczna: Agnieszka Szczepańczyk

Muzyka: Grzegorz Łapiński

Obsada:

Marian Opania (Stary Borowski), Grzegorz Małecki (Władysław Borowski), Kamil Pruban (Jan Kunicki), Milena Suszyńska (Zosia Borowska).

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Tytuł słuchowiska Anny Dykczak pochodzi z ludowej bułgarskiej pieśni „Sen Todory”. W dawnych czasach ta piosenka była śpiewana przez Bułgarki, kiedy jedna z nich opuszczała wioskę, żeby wyjść za mąż. Bardzo często te kobiety nigdy więcej nie widziały już swojej ukochanej córki/siostry/wnuczki– odchodziły one do innej wioski, do świata mężczyzn. „Sen Todory” dzieje się współcześnie w Varnie, w Bułgarii. Świat, który zostanie dźwiękowo wykreowany w dramacie to świat dwustronny: Z jednej stronny jest to słoneczny balkon z dźwiękami krzykliwego, żywego, portowego miasta, gdzie kobiety z trzech pokoleń, z początku tylko plotkują, a w końcu otwierają się przed sobą i zdradzają swoje tajemnice. Z drugiej strony jest to mistyczny świat, antycznej kobiety – Todory, przywołany w dźwięku przez dalekie dzwony cerkwi oraz przejmujące ludowe śpiewy bułgarskich kobiet. Piosenka „Sen Todory” pojawia się jak refren, przypominając, że chociaż współczesne kobiety są niezależne i wolne, nadal są one „oddzielone” od siebie poprzez okoliczności, wybory, i często poprzez mężczyzn. W realistyczny dramat trzech kobiet w różnym wieku, wplatają się jak echo, śpiewy z dalekiej przeszłości… W sztuce Anny Dykczak każda z kobiet ma różne doświadczenie z mężczyznami– Vanche (babcia) miała bardzo szczęśliwe małżeństwo. Choć jej mąż od lat nie żyje, nadal żyje w świadomości Vanche. Lily (matka) wyszła za mąż za obcokrajowca, żeby uciec z Bułgarii i od rodziców – jej małżeństwo nie wyszło i teraz jest samotną rozwódką, pracoholikiem. Jednak jej nieudane małżeństwo dało jej ukochaną córkę – Natkę. Natka (córka) stoi na progu dojrzałości. Podejmuje niby-dorosłe decyzje, ale nadal jeszcze nie „odeszła” do świata mężczyzn. To ona jest „Todorą” i to ona dopiero „śni” o tym, co się stanie z jej życiem. Jest tak samo niewinna, jak mitologiczna Todora, która „śpi pod drzewem i naiwnie śni o romantycznym bukiecie kwiatów i złotym pierścionku od ukochanego.” Natka daje im wszystkim nadzieję – wszystko przed nią... Czy nauczy się czegoś z błędów jej babci i matki? Reżyseria: Anna Dykczak Obsada: Irena Jun (Vanche), Ewa Kasprzyk (Lily), Roma Gąsiorowska (Natka).
"Ajas" Sofoklesa w Teatrze Polskiego Radia Już w najbliższą sobotę 19 maja na antenie Jedynki radiowa wersja tragedii Sofoklesa pt. "Ajas" w tłumaczeniu Antoniego Libery. Adaptacja i reżyseria Mariusza Malca, w roli tytułowej usłyszymy Przemysława Bluszcza. Serdecznie zapraszamy! „AJAS” Sofoklesa w fantastycznym, nieopublikowanym jeszcze tłumaczeniu Antoniego Libery, to głos w sprawie wojny, polemiczny wobec dzieł Homera. Po dziewięciu latach walk pod Troją miast perspektywy zwycięstwa pojawia się w szeregach wojsk Agamemnona korupcja i choroba ambicji… Podstępem, zbroję po Achillesie otrzymuje nie Ajas, najwaleczniejszy z rycerzy, ale Odys. Główny bohater poniżony i rozgoryczony w szaleńczym zwidzie zaczyna siać spustoszenie… Tak zaczyna się dramat Sofoklesa w adaptacji Mariusza Malca. Fantastyczne kreacje stworzyli: Maria Pakulnis - ATENA Przemysław Bluszcz - AJAS, syn Telemona, król Salaminy Zbigniew Zamachowski - ODYSEUSZ Marta Król - TEKMESSA, branka i żona Ajasa Jarosław Gajewski - TEUKROS, przyrodni brat Ajasa Wiktor Zborowski - MENELAOS, król Sparty, brat Agamemnona Henryk Talar - AGAMEMNON, król Myken i wódz Greków CHÓR ŻEGLARZY Z SALAMINY – ŻEGLARZ 1 - Tadeusz Borowski                                                 ŻEGLARZ 2 - Marek Lewandowski Paweł Paprocki - POSŁANIEC Jakub Strach - EURYSAKES, małoletni syn Ajasa i Tekmessy   Sofokles: Ajas Tłumaczenie: Antoni Libera Adaptacja: Mariusz Malec Reżyseria: Mariusz Malec Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: India Czajkowska
"Geniusz i muza" Zapraszamy do radiowej Dwójki na słuchowisko Włodzimierza Kowalewskiego o pobycie Tomasza Manna w Olsztynie, ówczesnym Allenstein. Reżyseria Jan Warenycia. Autor: Włodzimierz Kowalewski Reżyseria: Jan Warenycia Realizacja: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Mariusz Benoit jako Thomass Mann Agnieszka Warchulska jako Virna oraz: Włodzimierz Bednarski Tadeusz Borowski Krzysztof Kumor Lech Łotocki Tomasz Marzecki Andrzej Mastalerz Aleksandra Rojewska Sebastian Świerszcz Marcin Troński Wczesną jesienią 1929 roku wybitny pisarz Thomas Mann zostaje zaproszony do Olsztyna, ówczesnego Allenstein w Prusach Wschodnich, w celu wygłoszenia odczytu o przyjaźni i nienawiści Wagnera i Nietzschego. Na miejscu nieoczekiwanie spotyka swoją dawną miłość oraz otrzymuje nagłą wiadomość, która zaważy na jego dalszym życiu. Słuchowisko nie ma jednak charakteru biograficznego. Opowiada o losie artysty, o jego wyborze świata literackiej iluzji kosztem prawdziwych uczuć i prawdziwej, choć szarej rzeczywistości. Thomas Mann-bohater występuje tu jako uniwersalny symbol pisarskiej wielkości, zniewolonej sławą, uwikłanej we własne dzieło i wytworzone przez siebie fikcje. Nie ma żadnych dowodów na to, żeby Autor „Czarodziejskiej góry” i „Śmierci w Wenecji” do tego stopnia wielbił kobiety i żeby kiedykolwiek naprawdę odwiedził Olsztyn, choć miał posiadłość na Mierzei Kurońskiej, bywał też w niedalekim Królewcu, gdzie wygłaszał odczyty na Akademii. Czym jednak jest literatura, jak nie pięknym kłamstwem?
Paweł Sala "Tyle słońca w całym mieście, albo odbiorcy długu" W niedzielę Trójka zaprasza na słuchowisko Pawła Sali "Tyle słońca w całym mieście, albo odbiorcy długu".   W słuchowisku mamy pokazane dwa przeciwstawne sobie środowiska. Z jednej strony młodych aspirujących bankowców tuż po studiach ekonomicznych, na praktykach w banku. Ich głównym przedstawicielem jest Adam, bardzo utalentowany w swojej dziedzinie, mający wysokie aspiracje zawodowe. Adam pochodzi z dobrze sytuowanej kochającej się rodziny reprezentującej wysoki poziom moralny. Na drugim biegunie jest środowisko kombinatorów, oszustów i wyłudzaczy kredytów bankowych na fałszywe dokumenty reprezentowane przez Lili. To kobieta na swój sposób zaradna i obrotna, potrafi podszyć się pod fikcyjną osobę i w przekonujący sposób wyłudzić kredyt na fałszywe dokumenty. Lili ma swoich pomocników – mężczyzn, którymi faktycznie dowodzi. Te dwa środowiska nie powinny się nigdy ze sobą spotkać, a jednak Lili trafia do banku, gdzie praktykuje Adam. Drugim niefortunnym spotkaniem Lili – jej gangu z Adamem i jego kolegami z praktyk jest bar Syrenka, gdzie Ewa – narzeczona Adama postanowiła zorganizować swoje niekonwencjonalne urodziny. Traf chciał, że bar Syrenka jest miejscem spotkań kibiców do których zalicza się Lili i jej gang. Zetknięcie się tych dwóch środowisk na tak małej przestrzeni powoduje szereg konfliktów i ostatecznie prowadzi do tragedii. W akcję wpleciony jest motyw w którym zaproszony na uczelnię filozof udziela przyszłym bankowcom wykładu na temat „Etyka w bankowości…” Wątek ten staje się niejako komentarzem do dramatycznych wydarzeń, a zarazem przestrogą. Świetny w tej roli Adam Ferency. Paweł Sala: Tyle słońca w całym mieście, albo odbiorcy długu Reżyseria: Paweł Sala Realizacja akustyczna: Tomek Perkowski, Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Marcin Krzyżanowski Obsada: Paweł Dobek - Adam Wiktoria Gorodeckaja - Ewa Adam Ferency - Filozof Michał Czachor - Andrzej Igor Obłoza - Konrad Michalina Łabacz - Justyna Julian Świerzewski - Adaś Sandra Korzeniak - Lili Maciej Namysło - Maciek Marcin Troński - Docent
Jan Józef Szczepański "Pamięć drzew" Zapraszamy na "Wieczór ze słuchowiskiem" do radiowej Dwójki .     Scenariusz słuchowiska "Pamięć drzew" został oparty na motywach opowiadania Jana Józefa Szczepańskiego pod tym samym tytułem. To historia Alka, teraz już dojrzałego i schorowanego mężczyzny, który zapytany przez żonę o sprawę z przeszłości, przypomina sobie wydarzenia sprzed blisko 50 lat. Alek był wtedy uczniem liceum, który dzięki nauczycielce, nazywanej przez uczniów Dziopą, poznawał historię Polski, różną od propagandowej stalinowskiej wersji oraz rozwijał swój talent aktorski i zamiłowanie do literatury. Pewnego dnia nadużył jednak zaufania nauczycielki i - ratując się przed wyrzuceniem ze szkoły - zachował się bardzo nikczemnie wobec niej. 30 lat później Alek spotyka Dziopę na zjeździe Solidarności. Oboje są po stronie opozycji niepodległościowej. Dziopa przypomina mu wydarzenie sprzed lat…   Jan Józef Szczepański: Pamięć drzew       ​ Reżyseria i adaptacja: Jacek Gąsiorowski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Tomasz Obertyn Obsada: Jan Nowicki (On-Alek dzisiaj), Łukasz Nowicki (Alek młody), Halina Łabonarska (Alina dzisiaj), Leon Charewicz (Dyrektor), Lidia Sadowa (Alina młoda), Julia Kijowska (Monika), Elżbieta Kijowska("Dziopa"), Grzegorz Drojewski (Wojtek), Jan Zaleski (Głos z klasy-Mundek), Jacek Lenartowicz("Noga") Zbigniew Suszyński (Głos z sali/Głos w kolejce 1), Janusz Wituch (Głos w kolejce 2), Anna Piróg (Matka)       ​
Wojciech Tomczyk "Jednorożec" W niedzielę (19 sierpnia 2018 roku) radiowa Trójka zaprasza na słuchowisko Wojciecha Tomczyka pt. "Jednorożec". Jednorożca napisałem bo nerwy mi puściły. Albowiem nie mogę znieść tego, że wszystko jest jakieś takie nie takie jakbym chciał. Życie nie trzyma poziomu, ścieżki rowerowe urywają się niczym niedokończone symfonie, godzina mija za godziną. Dlatego postanowiłem uszczęśliwić słuchaczy dziełem zawierającym wszystkie odpowiedzi na dręczące ludzkość pytania. W „JEDNOROŻCU” ostatecznie rozkminiam fundamentalne zagadnienia dotyczące sensu życia, powołania artysty, tajemnicy bytu, istoty miłości. Dodatkowo zdradzam tajemnicę dlaczego skarpetki nie łączą się samorzutnie w pary, a ludzie owszem. Zapraszam Wojciech Tomczyk Wojciech Tomczyk: Jednorożec Reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Arkadiusz Jakubik Olga Sarzyńska Marta Wągrocka Maria Ciunelis Olgierd Łukaszewicz Stefan Pawłowski Szymon Kuśmider Joanna Pach - Żbikowska Michał Podsiadło
Mariusz Cieślik "Zupełny Bareja" W Programie I PR zapraszamy do wysłuchania premierowego słuchowiska Mariusz Cieślika "Zupełny Bareja" w reżyserii Roberta Talarczyka. „Zupełny Bareja” to, oparta na faktach, opowieść o kulisach powstawania polskiej komedii wszech czasów, „Misia” Stanisława Barei. Większość opisanych tu wydarzeń rzeczywiście miała miejsce. Stanisław Bareja naprawdę przemycał z zagranicy powielacz dla podziemnego wydawnictwa NOW-a. Naprawdę ulokował w swoim domu nielegalną drukarnię. I naprawdę w przerwie pomiędzy dwoma kolaudacjami „Misia” cudem uniknął śmierci w wypadku samochodowym. Ale w tle wydarzeń toczy się też wielka historia. Pomiędzy pokazem filmu dla cenzury (czerwiec 1980), a ministerialną kolaudacją (wrzesień 1980) rodzi się „Solidarność”. Ta zmiana ma ogromny wpływ również na życie Stanisława Barei. W czasach PRL-u nie było chyba filmowca, którego by traktowanego gorzej. Komedie, dziś uważane za kultowe, ochrzczono wtedy mianem „bareizmu”, co miało oznaczać najgorszy kicz. Co więcej, reżyser zmagał się nie tylko z niechęcią środowiska i krytyków, lecz także z cenzurą. Niewiele brakowało, aby „Miś” z powodu jej ingerencji, w ogóle nie wszedł na ekrany. Film udało się uratować dzięki rewolucji „Solidarności”. To w roku 1980 Bareja z reżysera pogardzanego i obrażanego, stał się na chwilę „najlepszym polskim komediopisarzem”, jak nazwał go Andrzej Wajda. Sztuka Mariusza Cieślika to przede wszystkim uniwersalna opowieść o artyście poddawanym naciskowi ze strony władzy, który w trudnych warunkach próbuje robić swoje. Nie tracąc ani godności, ani nawet pogody ducha. W roli tytułowej wystąpił Olaf Lubaszenko. A partnerują mu Robert Górski (jako urzędnik), Robert Jarociński (jako Cenzor) i Mikołaj Cieślak (jako Stanisław Tym). W pozostałych rolach: Agnieszka Matysiak, Zbigniew Wróbel i Bartłomiej Błaszczyński. Mariusz Cieślik: Zupełny Bareja Reżyseria: Robert Talarczyk Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Olaf Lubaszenko, Robert Górski, Robert Jarociński, Mikołaj Cieślak, Agnieszka Matysiak, Zbigniew Wróbel, Bartłomiej Błaszczyński
Rafał Wojasiński "Dziad Kalina" 14 października o godzinie 20:00 zapraszamy do radiowej Trójki na słuchowisko Rafała Wojasińskiego pt. "Dziad Kalina" w reżyserii Waldemara Modestowicza. Dziad Kalina - najnowsza sztuka Rafała Wojasińskiego. Wspaniałe, brawurowe kreacje Jadwigi Jankowskiej - Cieślak i Mariana Opani. Reżyseria Waldemara Modestowicza - niezastąpionego interpretatora tekstów Wojasińskiego. Wiejski sklep, polityk i tak zwani, miejscowi ludzie tworzą zaskakującą sytuację dramaturgiczną. Absurdalność zdarzeń , staje się obrazem rzeczywistości i prowadzi do nieoczekiwanego zakończenia. Rafał Wojasiński: "Dziad Kalina" Reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Jadwiga Jankowska - Cieślak Anna Chodakowska Marian Opania Andrzej Mastalerz
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności