Woodcutter Simulator.iso
Ogólny schemat rozgrywki jest bardzo zbliżony do innych tytułów symulacyjno-strategicznych wydanych przez niemiecką firmę Layernet. Tryb kariery składa się z jedenastu misji o rosnącym poziomie trudności. Każda z nich zawiera kilka lub kilkanaście zadań, którym należy sprostać w wyznaczonym przez grę limicie czasowym. Zabawę rozpoczyna się od realizowania niewielkich zamówień, dotyczących między innymi usuwania pojedynczych drzew z parków czy ogrodów. Z czasem pojawiają się jednak coraz trudniejsze zadania, związane chociażby z pozyskiwaniem dużych ilości drewna czy masową wycinką drzew z myślą o planowanej w tym miejscu budowie. Tego typu wyzwania wymagają już zaangażowania niemałej siłej roboczej i skorzystania z bardziej wyspecjalizowanego sprzętu.
Właściwa rozgrywka dzieli się na kilka etapów. Pierwszym z nich jest oczywiście ścięcie wybranych drzew. Nie musi się to jednak odbywać jedynie z użyciem wyposażonych w klasyczne siekiery drwali, gdyż do tego zadania mogą zostać oddelegowane maszyny wyposażone w specjalne piły. Ścięte drzewa należy niekiedy z wykorzystaniem odpowiednich ciągników dostarczyć do tartaku, przenieść z pomocą dźwigu na specjalną taśmę, a pozyskane pocięte kawałki przetransportować ciężarówkami do miejsc docelowych. Gra pozwala na przejęcie w dowolnym momencie zabawy kontroli nad każdą z posiadanych maszyn, którymi steruje się z użyciem klawiatury oraz myszki.
Opisywana produkcja cechuje się dość zaawansowanym silnikiem graficznym, pozwalającym na swobodne przemieszczanie się po obszarach wykonywania kolejnych misji. Zadania zaliczane są o różnych porach dnia i nocy, a sprawę dodatkowo mogą utrudniać dynamicznie zmieniające się warunki pogodowe (m.in. deszcz i śnieg). Woodcutter Simulator korzysta z dobrodziejstw technologii PhysX, dbającej o realistyczną fizykę świata gry.
Tryb gry: single player