Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Mlynarska-Ahrens.Barbara.-.Zielnik.rodzinny.czyta.A.Nehrebecka.rar

magik123456 / BIBLIOTEKA - WG.AUTORÓW / Mlynarska-Ahrens.Barbara.-.Zielnik.rodzinny.czyta.A.Nehrebecka.rar
Download: Mlynarska-Ahrens.Barbara.-.Zielnik.rodzinny.czyta.A.Nehrebecka.rar

98,94 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Młynarska-Ahrens Barbara - Zielnik rodzinny
Autor: Młynarska-Ahrens Barbara
Kategoria: Literatura piękna hasło up4Audioksiazki!
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
W "Zielniku rodzinnym" nie ma zasuszonych roślin. Ożywają ogrody, stare dwory, melodie i ludzie.
Emil Młynarski, stryjeczny dziad autorki, dyrygent światowej sławy i jego córka - Nela ze swym mężem Arturem Rubinsteinem, który pod hiszpańskim niebem gra Barbarze Chopina. Wykwintny Ludwik Sempoliński tańczy z nią walca, nonszalancki Leopold Tyrmand adoruje młodziutką studentkę Szkoły Teatralnej.
Złocista patyna polskich dworów nad Niemnem sąsiaduje z dynamicznymi kolorami warszawskiej Szkoły Teatralnej, a pastelowość szczęśliwego domu dzieciństwa z rozgwarem wielkiego świata gwiazd Europy...
To wszystko odnajdziecie w "Zielniku"... I coś więcej - tak rzadką wiarę w potrzebę pamięci o rodzinnym gnieździe, miłość, dobroć, szlachetność. Zachwyt urodą życia i świata.
Jeremi Przybora wiersz poświęcony Barbarze Młynarskiej zakończył wołaniem: "Rodacy! Basię trzeba kochać!".
Czyta Anna Nehrebecka

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
okładka

Anchee Min - Cesarzowa Orchidea

Oparta na faktach historycznych najnowsza powieść Min napisana w stylu słynnych Wyznań gejszy to opowieść o losach jednej z siedmiu oficjalnych żon cesarza Chin Xianfenga. Choć współcześni uważają ją za despotkę, Min przedstawiała ją jako pełną wdzięku i uczuć kobietę, głęboko kochającą kraj i męża, ale nie umiejącą odnaleźć się w świecie coraz bardziej ulegającym wpływom obcych kultur.

okładka

Brian Dullaghan - Wykradzione aniołom

Był czwartek 16 września 1998 roku. Cannes na Riwierze Francuskiej jak zawsze wypełniały tłumy gości, gdy nagle pod jedną z luksusowych willi podjechały samochody policyjne. Po chwili z tonącego w zieleni domu wyprowadzono leciwego mężczyznę, poszukiwanego od maja tegoż roku. To był Licio Gelli, człowiek, którego biografia mogłaby z powodzeniem posłużyć do kilku sensacyjnych scenariuszy filmowych. Briana Dullaghana zainteresował bujny życiorys Gellego i umiejętnie wplótł go w swoją opowieść o Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej.

okładka

Franz Kafka - Przemiana

Bohaterem tego utworu jest Gregor Samsa, który pewnego dnia budzi się przemieniony w dużego, potwornego robaka. Mimo wszystko, przerażony tym, że zaspał do pracy, chce żyć normalnie. Niestety, trud okazuje się daremny, gdyż nie jest nawet w stanie podnieść się z łóżka. Traci więc pracę; rodzina trzyma go zamkniętego w pokoju, dbając o to, aby nikt nie dowiedział się o tym wszystkim. Pod wpływem przeistoczenia tego bohatera zmienia się również jego rodzina. Jej członkowie są zmuszeni do tego, by wziąć na swoje barki trud zarabiania na życie, który dotychczas był im obcy, bowiem to Gregor pracował na całą rodzinę. Metamorfoza bohatera, która totalnie odizolowała go od świata, doprowadziła w końcu do jego śmierci ku uldze rodziny, która miała go już dość. Utwór można odczytać jako obraz naszych czasów, czasów alienacji człowieka, kiedy więzi międzyludzkie mają charakter rzeczowy, kiedy człowiek dla człowieka staje się przedmiotem, nie liczy się jako osoba. Opowiadanie jest również interpretowane jako protest przeciwko prowadzącemu do wyobcowania stylowi życia.

obrazek ###OPIS### Tytuł: W czerwonej Hiszpanii Autor: Ksawery Pruszyński Język oryginalny: polski Kategoria: Literatura piękna Gatunek: literatura faktu Rok pierwszego wydania: 1937 Wydanie: Czytelnik, Warszawa rok 1997 Nagranie: Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych, Warszawa rok 1998 Czyta: Mirosław Utta Czas trwania: ~13 godz. 29 min. 27 s. Opis książki: Ksawery Pruszyński w relacjach sięgał po analogie, starał się ukazać czytelnikowi hiszpańską wojnę w kontekście tego, co działo się w jego własnym kraju. Im dłużej przyglądał się Pruszyński rewolucji, tym więcej dostrzegał odniesień do polskiej rzeczywistości: „hiszpańska dziewczyna od krów, choćby nazywała się Inez lub Carmen, to rodzona siostra naszej Kaśki, że wiejski Juan jest rodzonym bratem bandosa Jaśka, że, na przekór geografii, a zgodnie – niestety – z socjologią, nasza Polska i ich Hiszpania są sobie bardzo niedalekie”. Od początku szanse rewolucji oceniał sceptycznie: „Oto i my, i wszyscy inni dziennikarze, na wojnie się nie znający, odczuwają przecież zupełną po tej stronie konfuzję, zamieszanie, brak władzy, a jednocześnie od strony »tamtej« idą ku nam za każdym razem pchnięcia celowe, wymierzone, zamierzone. Jest jakiś rozum, jakiś plan i jakaś inicjatywa tamtych posunięć. Nie ma jej tutaj. Wraca się wieczorem przez miasto, auto jest zatrzymane jakimś pochodem, wiece i demonstracje, tłumy ludzi młodych, entuzjazm. Wszystko to kipi w mieście, ale wszystko to stygnie o kilka kilometrów stąd, w polu, w okopie. A to pole staje się coraz bliższe”. Podziw dla siły ludowego zrywu nie przysłaniał Pruszyńskiemu okrucieństw rewolucji. To właśnie rozdźwięk między jej wzniosłymi celami a ponurą praktyką uczynił centralnym punktem odniesienia w swoich reportażach z Hiszpanii. Już obejrzana w pierwszym tygodniu corrida stała się świadectwem złowrogich instynktów ukrytych w obyczajowości. „Obcy widz nasiąkł tym podnieceniem, które tu drga w powietrzu, zapach krwi nie uderza weń niemęskimi mdłościami, ale jakby rozdyma nozdrza. Z pierwszych wrażeń pozostaje tylko uporczywa świadomość, nie dająca się zagłuszyć i przyćmić, że radość, którą się odczuwa, zainteresowanie nie znane dotąd, które się zrodziło, które wyorało bardzo głęboko ukryte pokłady, nazywa się przecież rozbestwieniem”.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności