Metro 2033.rar.007
-
Assassin's Creed Brotherhood -
Batman Arkham Asylum -
Battlefield 2 -
Black Mirror 2 -
Blood Bowl Legendary Edition -
Civilization V -
Crash Time 4 The Syndicate -
Crime Craft -
Darksiders -
DeathSpank Thongs of Virtue -
District Wars -
Divinity 2 The Dragon Knight Saga -
Drakensang The River Of Time -
Empire Earth II -
Fear Zone Strefa 22 -
filmy inne -
Industry Giant II -
Lego Harry Potter -
Mass Effect 2 -
metro 2033 -
Monday Night Combat -
MX vs ATV Reflex -
Nail'd -
Napoleon Total War Imperial Edition -
Ninja Blade -
Poradnik -
Pound of Ground -
Prey -
Prince of Persia Zapomniane Piaski -
Prototype -
Sezon 10 -
Sezon 11 -
Sezon 6 -
Sezon 7 -
Sezon 8 -
Sezon 9 -
Sims 3 -
Spartakus Krew i Piach -
Spider Man Shattered Dimensions -
Szkoła Przetrwania -
Szkoła Przetrwania - Sezon 1 -
Szkoła Przetrwania - Sezon 2 -
Szkoła Przetrwania - Sezon 3 -
Szkoła Przetrwania - Sezon 4 -
Szkoła Przetrwania - Sezon 5 -
Szkoła Przetrwania - Sezon 6 -
The Settlers 7 - Droga do Królestwa -
Tron Evolution -
Two Worlds II -
World of Warcraft Cataclysm
gry akcji ( FPS )
16 marca 2010 ( światowa data premiery )
19 marca 2010 ( data wydania w Polsce )
16 marca 2010 ( data premiery w USA )
wymagania sprzętowe: Core 2 Quad 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki GeForce 260 GTX lub lepsza, Windows XP/Vista/7
Metro 2033: The Last Refuge to gra akcji/ FPS, zawierająca liczne elementy charakterystyczne dla survival horroru i RPG.
Metro 2033 to strzelanina osadzona w stosunkowo niedalekiej przyszłości. Fabuła opowiada o nuklearnej apokalipsie, wskutek której ludność wszystkich miast uległa anihilacji, zaś same środowisko doświadczyło potężnego napromieniowania i nieprawdopodobnej degradacji. Ocalała jedynie kilkutysięczna garstka ludzi, która akurat w momencie apokalipsy znajdowała się w moskiewskim metrze, największym w historii schronie przeciwatomowym.
Społeczność, egzystująca na terenie rosyjskiego metra, z pewnością nie ma łatwego życia. Nie brakuje co prawda czystej wody oraz tlenu (dzięki skonstruowanym systemom oczyszczania), elektryczności (generatory prądotwórcze), a nawet żywności produkowanej w podziemnych farmach, ale wszystko to nie zmienia jednak faktu, iż epoka dominacji człowieka nad Ziemią odeszła do historii. Żyjące na powierzchni zwierzęta uległy bowiem różnego rodzaju mutacjom, stając się bardzo groźnymi monstrami. To właśnie te organizmy z powierzchni pewnego razu zaczęły nękać mieszkańców północnej strefy schronu, zwanej VDNH. Z czasem ich ataki stały się coraz groźniejsze, a zwarta defensywa, zorganizowana przez mieszkańców tej części obiektu, z czasem została silnie przetrzebiona. Gracz rozpoczyna rozgrywkę od przejęcia kontroli nad jednym z młodych mieszkańców VDNH, który ma za zadanie przedostać się do legendarnego Polis, centralnej części metra, powiadomić tamtejszych mieszkańców o zbliżającym się niebezpieczeństwie i jednocześnie poprosić o wsparcie nadwątlonych linii obrony. Oczywiście podróż do serca schronu nie jest usłana fiołkami, nie wspominając już o różach – na każdym kroku czyhają bowiem niebezpieczeństwa, gwarantujące potencjalnemu graczowi nieprzerwanie szybką akcję w podziemnych tunelach moskiewskich. Na swej drodze napotykamy wiele różnego rodzaju ekwipunku, w tym broni i gadżetów ułatwiających przeżycie w niebezpiecznym środowisku.
Kilkukrotnie gracz może również spróbować swoich sił w skradaniu i zamiast szarży na stanowiska wroga, przyczaić się i korzystając z osłony ciemności po cichu eliminować kolejnych przeciwników. Przyjęcie odpowiedniej taktyki ma czysto ekonomiczne konsekwencje – naboje pełnią bowiem w grze rolę waluty, więc jeśli nasz styl gry wymaga od nas pochłaniania całych ton amunicji, musimy się liczyć z koniecznością zdobycia odpowiedniej ilości funduszy.
Wrażenie robi wizualizacja podziemnych enklaw – są one pełne zajmujących się swoimi sprawami ludzi, z którymi jednakże w znakomitej większości nie można nawiązać żadnego kontaktu.
Opowiadana w grze historia jest całkowicie liniowa i podporządkowana setkom skryptów. Na uwagę zasługują różne anomalie – bohatera gry na przykład co jakiś czas nawiedzają dziwne wizje.
Program wykorzystuje autorski silnik 4A-Engine, pozwalający na uzyskanie bardzo ładnej grafiki na szybkich komputerach PC. Warto wspomnieć też o bogatym wachlarzu graficznych technologii, wykorzystywanych w szacie wizualnej Metro 2033 - są to m.in. pełne dynamiczne oświetlenie, miękkie cienie HDR, ocular adaptation, DOF czy motion-blur.