-
351 -
24 -
11800 -
40353
113479 plików
6483,84 GB
Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię.
KING ARTHUR to hybryda strategii turowej i RTS-a z elementami gier RPG, za której powstanie odpowiedzialne jest studio Neocore Games, mające na swoim koncie mało znanego RTS-a Crusaders: Thy Kingdom Come. Na silniku tego ostatniego powstał też Król Artur.
W grze dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię jednocząc 40 prowincji Brytanii w jedno spójne państwo. W drodze do tego celu powołujemy ogromną armię, budujemy zamek Camelot, dbamy o rozwój naszych miast, a także werbujemy rycerzy Okrągłego Stołu. Świat gry to wczesnośredniowieczna Brytania podzielona na 40, niekoniecznie żyjących w zgodzie, prowincji, będących mieszaniną różnych kultur, plemion i królestw. W ten historyczny kraj wplecione zostały elementy fantasy i mitologii.
W trakcie rozgrywki możemy być prawym władcą swego ludu podziwianym ze względu na wielkie czyny lub wręcz przeciwnie: stać się tyranem pozbawionym wszelkich skrupułów. Możemy też zaufać potędze Sidhe (rasa istot nadprzyrodzonych z irlandzkiej mitologii) lub nawet poświęcić się ciemnym mocom. Podczas sześciu epizodów kampanii single-player nie ma więc z góry narzuconego scenariusza ani zakończenia, a to jak potoczą się wydarzenia zależy tylko od wyborów jakich dokonamy. Również cechy osobowości bohatera, a także jego religijny światopogląd ukształtujemy własnymi uczynkami - chwalebnymi lub nie. Istotnym elementem rozgrywki jest też umiejętne wykorzystanie rycerzy Okrągłego Stołu – dzięki ich obecności w danej prowincji możemy wpłynąć na życie mieszkańców, natomiast na polu bitwy pełnią oni rolę jednostek specjalnych.
Przebieg zabawy ma charakter dwutorowy. Autorzy zastosowali tu podobne rozwiązanie do tego znanego z serii Total War. Część strategiczno-ekonomiczna odbywa się w turach na mapie strategicznej, z których każda odpowiada jednej z pór roku, natomiast same potyczki to już klasyczny RTS, w którym naprzeciwko siebie stają dwie wrogie armie dowodzone przez jednego lub więcej bohaterów.
Ponadto bardzo dużą rolę w Królu Arturze odgrywają elementy RPG. Wypełnienie postawionych przed nami zadań powierzamy bohaterom, którzy nierzadko dzięki temu dowiadują się cennych informacji o ukrytych na mapie artefaktach oraz ważnych wydarzeniach napędzających linię fabularną gry. Część role-playing rozgrywana jest w formie gry paragrafowej, w której możemy decydować o podjęciu któregoś z predefiniowanych kroków.
Oczywiście nie mogło zabraknąć trybu multiplayer – do dyspozycji mamy możliwość rozegrania taktycznych bitew na różnych mapach za pośrednictwem sieci LAN lub Internetu.
KING ARTHUR: THE SAXONS to dodatek do gry znanej w naszym kraju jako Król Artur. Wymaga on posiadania podstawowej wersji i rozszerza ją o nową kampanię oraz nowych bohaterów i umiejętności.
Wcielamy się w naczelnego wodza Saksonów i naszym zadaniem jest poprowadzenie oddanych chrześcijaństwu podwładnych do walki z hordami pogan. Konflikt opowiedziany jest w formie rozbudowanej kampanii, która dostarcza ponad 30 godzin zabawy. Akcja toczy się równolegle dowydarzeń z głównej gry, choć jednocześnie oferuje samodzielną fabułę. Dodatkowo twórcy przygotowali tryb sandbox, który pozwala na nieskrępowaną scenariuszem kampanii swobodną rozgrywkę. W nim otrzymujemy sporą dowolność w dostosowywaniu szczegółów zabawy. Sami ustalamy warunki zwycięstwa, jak również decydujemy o takich aspektach, jak agresywność sztucznej inteligencji czy poziom nasycenia świata magią.
Zarówno w kampanii, jak i trybie sandbox czeka na nas sporo nowych elementów wzbogacających rozgrywkę. Rozbudowany system dyplomacji rozszerza możliwości interakcji z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami, a nawet z kandydatkami na naszą żonę. Nie zabrakło też 5 nowych jednostek oraz 3 dodatkowych typów oddziałów (w tym pochodzących nie z tego świata Strażników). W grze przychodzi nam też skorzystać z pomocy 5 bohaterów podążających ścieżką wytyczoną przez legendarnego Beowulfa. Ponadto, dodatek wzbogaca Króla Artura o 10 umiejętności bohaterów, 5 zdolności oddziałów, 30 artefaktów oraz 30 zadań pobocznych. Wypełnianie tych ostatnich polega zarówno na toczeniu bitew, jak i rozgrywkach dyplomatycznych.
KING ARTHUR: THE DRUIDS to drugi dodatek do gry znanej w naszym kraju jako Król Artur. Wymaga on posiadania podstawowej wersji i wzbogaca ją o nową kampanię oraz nowych bohaterów i umiejętności.
Fabuła rozszerzenia toczy się równolegle do wydarzeń z głównej gry i jednocześnie oferuje całkiem nową historię, w której dołączamy do sług zupełnie innego władcy. Jest nim rządzący Walią król Ryons. Podległa mu kraina stanowi dom dla starych plemion, czarnoksiężników, a nawet fantastycznych istot takich jak smoki. Dawniej Ryons znany był jako najbardziej bezlitosny generał na Wyspach i teraz uznał, że nadszedł już najwyższy czas by przypomnieć o sobie światu i przywrócić Starą Wiarę w całej Brytanii. Urzeczywistnienie tych planów spada oczywiście na barki jego najwierniejszego podanego, w którego wcielają się gracze.
Dodatek oferuje nową kampanię i według twórców starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardzo otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Od nas tylko zależy, które z nich uznamy za konieczne do osiągnięcia zwycięstwa i wypełnienia woli naszego władcy. Rozszerzenie wprowadza również masę nowych jednostek, przedmiotów, bohaterów, czarów oraz umiejętności, a zabawę dodatkowo uatrakcyjnia rozbudowany system dyplomacji obejmujący również nasze stosunki między możnymi oraz magicznymi istotami zamieszkującymi nasze królestwo.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB