Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Dydaktyka - zagadnienia do egzaminu.doc

kornik.21 / pedagogiczne / dla studentów / Dydaktyka / Dydaktyka - zagadnienia do egzaminu.doc
Download: Dydaktyka - zagadnienia do egzaminu.doc

236 KB

0.0 / 5 (0 głosów)
1. Dyscyplina i ład w procesie kształcenia – prewencja, interwencja, demonstracja – reguły praktyczne wynikające z tych trzech procesów, metody włączania uczniów w utrzymanie ładu podczas zajęć.
2. Style nauczania: kierowniczy, terapeutyczny, wyzwalający – istotne cechy każdego stylu, założenia teoretyczne poszczególnych stylów i typowe problemy praktyczne występujące w każdym stylu, najważniejsze różnice między stylami, postawy nauczycieli wobec uczniów i wobec procesu kształcenia wynikające z każdego stylu.
3. Zasady nauczania (wg Davisa, Alexandra, Yelona) – istota poszczególnych zasad, reguły praktyczne z nich wynikające, przyczyny i skutki ich nieprzestrzegania dla osiągnięć uczniów.
4. Analiza taksonomiczna treści kształcenia – poziomy taksonomii celów poznawczych wg B. Blooma, celów kształcenia i wychowania wg B. Niemierki, przykłady celów na poszczególnych poziomach, związki między poszczególnymi poziomami, zastosowanie taksonomii w praktyce.
5. Współczesne koncepcje podziału metod nauczania: koncepcja modelów nauczania i ich podział wg Joyce, Calhoun, Hopkins. Teoria wielostronnego kształcenia W.Okonia.
6. Program kształcenia – typy programów, elementy opracowania autorskiego programu kształcenia (adresat, cele, materiał, metody, ewaluacja itp.), ewaluacja programu kształcenia – podejście humanistyczne i scjentystyczne.
7. Funkcje, przedmiot i prawidłowości kontroli i oceny osiągnięć uczniów – funkcje: informacyjna, motywacyjna i społeczno-selekcyjna, ocenianie sumujące i kształtujące, ocena aktualistyczna i dyspozycjonalna (wg K. Sośnickiego); pomiar dydaktyczny sprawdzający i różnicujący, nowoczesne metody kontroli i oceny uczniów.
8. Plan dydaktyczny – tradycyjna i alternatywna postać planu dydaktycznego, instrumenty planowania (w tym cele ogólne i operacyjne), fazy i okresy planistyczne.
9. Otoczenie ucznia i uruchamianie procesu motywacji – wymiary społecznego środowiska osób uczących się (klasy, grupy): klimat, cechy społeczne, procesy społeczne, struktury społeczne, styl kierowania uczniami a ich motywacja do nauki. Strategie nauczyciela stosowane w celu pobudzenia motywacji uczniów – wskazówki praktyczne.
10. Dyscyplina i ład w procesie kształcenia – prewencja, interwencja, demonstracja – reguły praktyczne wynikające z tych trzech procesów, metody włączania uczniów w utrzymanie ładu podczas zajęć.
11. Własności (w tym przede wszystkim: zakładane efekty, bieg lekcji, struktura środowiska dydaktycznego) oraz postępowanie nauczyciela w zakresie następujących modeli nauczania:
• Uczenie się przez przyswajanie (m. podające)
• Uczenie się przez odkrywanie (m. poszukujące)
• Uczenie się przez przeżywanie (m. eksponujące)
• Uczenie się przez działanie (m. treningowe)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody? TEMAT ZAJĘĆ: Kwitnąca klasa. Wykonujemy ramki na zdjęcia. KLASA: I
TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody? TEMAT ZAJĘĆ: Nasz ogród marzeń – wykonujemy plakat metodą fotokolażu. KLASA: II
TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody? TEMAT ZAJĘĆ: Przyjaciel ogrodnika – wykonujemy biedronkę na liściu. KLASA: III
temat: „PLASTELINOWE STEMPLE Z MONOGRAMEM” scenariusz zajęć technicznych
konspekt podsumowujący dział tematyczny pojezierza - zajęcia w formie konkursu, załączniki powyżej
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności