-
110 -
1678 -
2880 -
87
5041 plików
712,17 GB
wydawca: Westwood Studios
kategoria: strategiczne / RTS
Data Premiery:
Świat: 24 sierpnia 1999
Polska: 24 września 1999
tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet | liczba graczy: 1 - 8
wymagania wiekowe: 12+
nośnik: 2 CD
Wymagania sprzętowe:
Pentium II 266MHz, 32MB RAM
Galeria: http://media.pc.ign.com/media/003/003851/imgs_1.html
Tiberian Sun to bezpośrednia kontynuacja gry Command & Conquer (nieoficjalnie zatytułowanej Tiberian Dawn), która po raz drugi pozwoli Ci wziąć udział w bitwie pomiędzy siłami Bractwa Nod i międzynarodowym sojuszem wojskowym o nazwie Global Defense Initiative (GDI). Akcja gry rozpoczyna się już w XXI wieku. Pozbawione silnego przywództwa Bractwo podzieliło się na mniejsze frakcje, natomiast kierowane przez generała Salomona GDI przynajmniej pozornie kontroluje pokój na świecie. Nic jednak nie trwa wiecznie, zwłaszcza kiedy okazuje się, że największy wróg ludzkości, charyzmatyczny przywódca starego Bractwa o imieniu Kane nie zginął w ruinach swojej Świątyni. Wskutek działań tego ostatniego rozpętuje się kolejny konflikt, który raz na zawsze zadecyduje o przyszłości Ziemi, nękanej przy okazji przez nadmierne rozprzestrzenianie się Tiberium.
W Command & Conquer: Tiberian Sun, programiści z Westwood Studios zaprezentowali po raz pierwszy nowy, w pełni trójwymiarowy silnik, który znacznie podniósł jakość oprawy wizualnej. Niestety, nie oznacza to, że gracz może w pełni kontrolować kamerę i ustawiać sobie ją według własnego widzimisię. Wciąż mamy tu do czynienia z widokiem izometrycznym, którego w żaden sposób nie można obracać. O wiele lepiej prezentują się także przerywniki filmowe, w których pojawili się m.in. James Earl Jones (głos Lorda Vadera ze „Star Wars”) oraz Michael Biehn (sierżant Hicks z „Aliens”).
Większe zmiany zaszły również w samej rozgrywce. Wybierając kampanię dla jednej ze stron, gracz staje przed szansą rozegrania kilkunastu scenariuszy. W trakcie kolejnych bitew, niektóre z nich można pomijać i od razu przesuwać się dalej. Jest wówczas nieco trudniej (wszak dodatkowe scenariusze mają na celu ułatwienie rozgrywki), ale za to znacznie szybciej.
Wybór jednostek, jak zwykle w przypadku serii Command & Conquer ogromny, w dodatku arsenał znacznie różni się dla obydwu stron, dzięki czemu można stosować zupełnie odmienne taktyki. Bractwo Nod dysponuje m.in. pojazdami, które potrafią poruszać się pod powierzchnią ziemi, artylerią o niewyobrażalnie wielkim zasięgu oraz całą gamą cyborgów i wyszkolonych piechurów, którzy są w stanie w łatwy sposób dziesiątkować jednostki wroga. GDI jak zwykle dysponuje znacznie lepszymi technologiami, dzięki czemu ich ciężkie pojazdy nie mają sobie równych, jeśli chodzi o siłę ognia. Prawdziwie niszczycielskim wehikułem jest ulepszona wersja Mamootha, który potrafi jednym strzałem obrócić w perzynę niemal każdy budynek. Dużo zmian zaszło także w kwestii rozwoju bazy. GDI dysponuje kilkoma rodzajami wieżyczek strzelniczych, które dopasowuje się do stałych elementów, podobnie zresztą jest z elektrowniami. W Bractwie sytuacja wygląda nieco gorzej, gdyż stacjonarne środki obronne, choć zdecydowanie bardziej destrukcyjne (znany i lubiany Obelisk Światła), są niesamowicie drogie, poza tym potrzebują sporo miejsca. Poszczególne scenariusze mają różny przebieg i nie sprowadzają się tylko do zrównania z ziemią bazy przeciwnika. Często napotykamy sytuacje znane już z Command & Conquer: Red Alert, kiedy to trzeba wykonać kilka zadań w jednej misji i dopiero zaliczenie ich wszystkich gwarantuje końcowy sukces. W grze pojawia się duża ilość cywilów a także jednostki Mutantów, które w zależności od naszego nastawienia mogą się do nas przyłączyć, lub nas zaatakować.
Command & Conquer: Tiberian Sun posiada również znacznie rozbudowany tryb Multiplayer, pozwalający bawić się aż ośmiu graczom naraz. Losowy generator map oraz zmienne warianty rozgrywki znakomicie podnoszą walory wzajemnych potyczek. Jeśli ktoś lubi niespodzianki, może uruchomić sobie także burzę jonową, wyłączającą wszystkie urządzenia elektoniczne lub deszcz meteorytów, potrafiący zrobić z naszej bazy ogromny krater.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB