Bob_Dylan_moje_kroniki_I (03).mp3
-
2008 - Carioca -
Antonio Tabucci -
Dobrosława Bałazy -
Edward Lubowski -
Eugène Ionesco -
Friedrich Dürrenmatt -
Gabriela Zapolska -
George Bernard Shaw -
Gyorgy Spiro -
Jan Grzegorczyk -
Jan Kochanowski -
Janusz Krasiński -
Jerzy Janicki -
Jerzy Krzysztoń -
Józef Bliziński -
Julian Tuwim -
Katarzyna Michałkiewicz -
Kazimierz Braun -
Kazimierz Orłoś -
Konrad Szołajski -
Konstanty Ildefons Gałczyński -
Kornel Filipowicz -
Kornel Makuszyński -
Krzysztof Beśka -
Krzysztof Choiński -
Krzysztof Kamil Baczyński -
Krzysztof Nowicki -
Krzysztof Wójcicki -
Kuba Kapral -
Małgorzata Sikorska-Miszczuk -
Maria Dąbrowska -
Maria Kuncewiczowa -
Mateusz Pakuła -
Mateusz Tracz -
Michaił Bułhakow -
Michał Zdunik -
Sławomir Rogowski -
Stefan Heym - Ahaswer -
Szolem Alejchem -
Tadeusz Konwicki -
Tomasz Skiler -
Tomasz Zacharewicz -
WIELKA WOJNA -
Wisława Szymborska -
Władysław Stanisław Reymont - Rok 1794 -
Włodzimirez Odojewski -
Zbigniew Jerzyna -
Zbigniew Żakiewicz -
Zdzisław Prus -
Zdzisław Wróbel
czyta Roch Siemianowski
długość: 10 godzin 30 minut
kategoria: Biograficzne
Zaskakująco szczere wspomnienia z okresu do roku 1989. Autor nie wykazuje większego przywiązania do przełomowych momentów swego życia, ani nawet do chronologii i geografii. Woli penetrować rozległe pokłady pamięci. Mimo licznych meandrów i gwałtownych zmian tematów Dylan nie pozwala czytelnikowi stracić wątku. Początek i koniec to mniej więcej to samo miejsce; cisza przed burzą, która wyniosła go na wyżyny sławy. Ów początek i koniec to pierwsze kroki na nowojorskiej scenie. A pomiędzy - wspomnienia z dzieciństwa, wchodzenie w dorosłość w ostępach prowincjonalnej Minnesoty, spowiedź z rozterek u progu kariery tekściarza, opowieść o muzycznych idolach i literackich fascynacjach. I mimo że obszerny fragment wiąże się z powstawaniem albumu "Oh Mercy" (1989r.) to książka jest w istocie wejrzeniem we wczesne lata twórczości, które sprawiły, że Dylan został okrzyknięty "sumieniem pokolenia". Część wspomnień poświęcona jest wysiłkom Dylana, zmierzającym do zmiany takiego wizerunku, tej "gęby". Nie odpowiadała mu bowiem ani rola barda protestu, ani mesjasza pokolenia, jaką mu - według niego bezpodstawnie - przypisano.
Druga część autobiografii "Moje kroniki" w przygotowaniu autora.