26.Rozdział 18-1.mp3
-
♪ TEATR RWE -
2008 - Carioca -
Antonio Tabucci -
Dobrosława Bałazy -
Edward Lubowski -
Eugène Ionesco -
Friedrich Dürrenmatt -
Gabriela Zapolska -
George Bernard Shaw -
Gyorgy Spiro -
Henryk Ibsen -
Jan Kochanowski -
Janusz Krasiński -
Jerzy Janicki -
Jerzy Krzysztoń -
Józef Bliziński -
Julian Tuwim -
Katarzyna Michałkiewicz -
Kornel Filipowicz -
Kornel Makuszyński -
Krzysztof Beśka -
Krzysztof Choiński -
Krzysztof Nowicki -
Krzysztof Wójcicki -
Kuba Kapral -
Marek Miller -
Marek Pruchniewski -
Maria Dąbrowska -
Maria Kuncewiczowa -
Maria Marcinkiewicz-Górna -
Marian Hemar -
Marian Sworzeń -
Mateusz Pakuła -
Mateusz Tracz -
Maurice Maeterlinck -
Michaił Bułhakow -
Michał Zdunik -
Stefan Heym - Ahaswer -
Szolem Alejchem -
Tadeusz Konwicki -
Tomasz Skiler -
Tomasz Zacharewicz -
WIELKA WOJNA -
Wiktor Trościanko -
Wisława Szymborska -
Władysław Stanisław Reymont - Rok 1794 -
Wojciech Bogusławski -
Zbigniew Jerzyna -
Zbigniew Żakiewicz -
Zdzisław Wróbel
Czyta Karolina Gruszka
Bitrate: 64 kb/s
"Nowy wspaniały świat" uważany jest często za najlepszą powieść Aldousa Huxleya. Jej lektura z półwiecznym opóźnieniem demaskuje narosłe wokół niej mity i odsłania rzeczywistą wartość literacką. Ta legendarna już dziś antyutopia pióra jednego z najwybitniejszych pisarzy bieżącego stulecia, wydana w roku 1932, uderza niezrównaną świeżością i nie mieści się w żadnym nurcie literatury fantastycznej. Wbrew pozorom wykładnia tej powieści nie jest wcale jednoznaczna. Mamy tu do czynienia tyleż z typową dla Huxleya "powieścią idei", co z parodią oświeceniowej powiastki filozoficznej. Autor zaciera tropy pozornie oczywiste, a "otwartość" jego niezwykłego dzieła skłania niekiedy do przypuszczeń, że jest to czysta "rzecz wyobraźni".