Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

GAWRYSIUK - LESZCZYŃSKA W. , JAK RYSOWAĆ ZABYTKI ARCHEOLOGICZNE .pdf

immensely / Archeologia2 / GAWRYSIUK - LESZCZYŃSKA W. , JAK RYSOWAĆ ZABYTKI ARCHEOLOGICZNE .pdf
Download: GAWRYSIUK - LESZCZYŃSKA W. , JAK RYSOWAĆ ZABYTKI ARCHEOLOGICZNE .pdf

24,07 MB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
In ancient and medieval times, the Silk Road was of great importance to the transport of peoples, goods, and ideas between the East and the West. A vast network of trade routes, it connected the diverse geographies and populations of China, the Eurasian Steppe, Central Asia, India, Western Asia, and Europe. Although its main use was for importing silk from China, traders moving in the opposite direction carried to China jewelry, glassware, and other exotic goods from the Mediterranean, jade from Khotan, and horses and furs from the nomads of the Steppe. In both directions, technology and ideologies were transmitted. The Silk Road brought together the achievements of the different peoples of Eurasia to advance the Old World as a whole.The majority of the Silk Road routes passed through the Eurasian Steppe, whose nomadic people were participants and mediators in its economic and cultural exchanges. Until now, the origins of these routes and relationships have not been examined in great detail. In The Prehistory of the Silk Road, E. E. Kuzmina, renowned Russian archaeologist, looks at the history of this crucial area before the formal establishment of Silk Road trade and diplomacy. From the late Neolithic period to the early Bronze Age, Kuzmina traces the evolution of the material culture of the Steppe and the contact between civilizations that proved critical to the development of the widespread trade that would follow, including nomadic migrations, the domestication and use of the horse and the camel, and the spread of wheeled transport.The Prehistory of the Silk Road combines detailed research in archaeology with evidence from physical anthropology, linguistics, and other fields, incorporating both primary and secondary sources from a range of languages, including a vast accumulation of Russian-language scholarship largely untapped in the West. The book is complemented by an extensive bibliography that will be of great use to scholars.
Tekst o ludziach pierwotnych, omawia praktycznie wszystkie hominidy przed pojawieniem się człowieka współczesnego, aktualne tezy na ich temat i szlaki wędrówek
Zakazana archeologia, to książka niezwykła zarówno pod względem treści, jak sposobu prezentacji zgromadzonego materiału. Ogrom pracy, jaki włożyli autorzy w jej powstanie, może zdumieć, a powinien zadowolić nawet najbardziej zagorzałych przeciwników zaprezentowanych tu poglądów. Wnikliwe poszukiwania i badania zapomnianych znalezisk; dokładna analiza akceptowanych powszechnie przez naukę odkryć; skrupulatne, konsekwentne, pozbawione fanatyzmu oceny dostępnych danych; szeroka dokumentacja źródłowa prezentowanych faktów - wszystko to czyni z książki Zakazana archeologia naukową w jak najbardziej ścisłym tego słowa znaczeniu. Choć niniejsze wydanie to tłumaczenie jedynie skróconej wersji tej publikacji, jej naukowy charakter nadal jest widoczny. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w krótszej edycji autorzy pominęli przypisy dokumentujące ich badania, nie umniejsza to wiarygodności Zakazanej archeologii, o czym świadczy choćby szeroka bibliografia. Z drugiej strony, krótsza prezentacja tematu zwiększyła wartość Zakazanej archeologii ojej popularyzatorski wymiar. W ten sposób za-warta w niej wiedza, dotycząca przecież podstawowych zagadnień, takich jak pochodzenie człowieka, może być dostępna nie tylko wąskiemu gronu specjalistów, lecz również szerokim kręgom inteligentnych ludzi. Image.aspx?id=127842659
Drawing on archaeological and literary evidence, Dilwyn Jones examines the importance of the boat in Egyptian ritual and belief as well as in everyday life. The sun god was thought to travel across the sky in a solar boat, and Egyptians believed that the deserving might join the god Osiris in his divine bark after death. Boats played an important part in funerary ritual; models were often placed in tombs to provide the deceased with safe passage through the "winding waterway" in the underworld. Also, boats are frequently depicted in tomb-painting. The Nile River has always been a vital transport artery for Egypt, and boats the principal means of travel. Early papyrus skiffs gradually gave way to wooden craft of increasing size and sophistication, ranging from fishing boats and barges to seagoing warships, splendid ships of state, and enormous obelisk barges used to transport stone to temples and monuments. Dilwyn Jones traces the development of the different types of boat and the techniques of their construction through the Old, Middle, and New Kingdom periods.
Creating Prehistory deals even-handedly and sympathetically with the creation of several different sorts of prehistory during the volatile period between the two World Wars. * Investigates the origins of professional archaeology in Britain during the inter-war period * Brings to life many fascinating and controversial personalities and their creeds, including the archaeologists O. G. S. Crawford, Mortimer Wheeler and Gordon Childe; Grafton Elliot Smith and W. H. R. Rivers (of ‘Regeneration’ fame); Alfred Watkins and The Old Straight Track; and the thunderous George Watson Macgregor Reid, who brought the Druids back to Stonehenge * Examines the production of archaeological knowledge as a social process, and the relationship between personalities, institutions, ideology, and power * Addresses the ongoing debates of the significance of sites such as Stonehenge, Avebury, and Maiden Castle.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności