Kajko i Kokosz 02 - Zloty puchar 02.cbr
-
► Kurs ActionScript 3 dla Designerów -
► Kurs Adobe Photoshop Masterclass -
► Kurs Budowa sklepów internetowych -
► Kurs HTML5 w Praktyce -
► Kurs JavaScript i Ajax -
► Kurs PHP5 - Podstawy programowania -
► Kurs Strony WWW z CSS3 - Nowe standardy -
Adobe After Effects video kurs PL -
Agenci NCIS sezon 09 PL -
Agenci NCIS sezon 10 PL -
antykomunizm -
Chancer -
Cinema 4D Studio R1213 Polska wersja -
Columbo -
Danny -
Fantômas -
Feliks Koneczny -
Hobbit - Niezwykła podróż -
Hobbit. Pustkowie Smauga -
ijon tichy -
Kompania braci -
KONECZNY FELIKS-ebooki -
Kurs Adobe Dreamweaver CS4 -
Kurs Adobe Illustrator CS6 - Szybki Start -
Kurs JavaScript -
Mały Quinquin -
Mancer -
Max Manus -
Piętro 4 - Trzecioświatowy maoizm -
Poirot (lektor)+ -
P'tit Quinquin - Mały Quinquin -
Randall i duch Hopkirka (lektor)+ -
Riddick -
Rzym Sezon 1 PL -
Rzym Sezon 1 PL(1) -
S01 -
S02 -
S03 -
S04 -
S05 -
S06 -
S07 -
S08 -
S09 -
S10 -
S11 -
SM Poser Pro 2012 32 64bit + content -
Specjalne -
wojna o pieniądz -
Zardoz
![](https://simg.chomikuj.pl/cac72a92a3038054dd0b3bd4f5e381d3fb7c1aba?url=http%3a%2f%2fimg104.imageshack.us%2fimg104%2f8726%2fk04un8.jpg)
Kajko i Kokosz usiłują wykonać ostatnie z zadań Fochny i w tym celu zatrudniają się u Wikingów jako opiekunowie syna wodza. Niestety - nie udaje im się zdobyć korony, bowiem zostają zdemaskowani. Wikingowie wyruszają na wielką wyprawę przeciwko Wojmiłowi. Kajko i Kokosz doganiają ich gdy już okupują zamek Wojmiła i Mszczuja. Dzięki sprytowi Kajka udaje się odeprzeć ataki wikingów, zaś Fochna... zakochuje się w synu wodza i postanawia zostać jego żoną. Jest to straszny cios dla Wojmiła i Wita, lecz Kajko i Kokosz oddychają z ulgą, że nie muszą się już bawić w swatów tych dwóch. Dodatkową korzyścią jest pokój jaki zapanował pomiędzy Mszczujem i Wojmiłem, którzy zmuszeni do wspólnej walki z wikingami doszli do wniosku, że trzeba zakończyć wieczne wojny między sobą. Oczywiście taki stan rzeczy nie może trwać zbyt długo i wkrótce Wojmił urządza kolejny najazd na sąsiada. I wtedy okazuje się, że Mszczuj ma jeszcze jedną córkę - Kochnę. Wygląda na to, że konkury o jej rękę rozpoczną się znów, lecz tym razem Kajko i Kokosz postanawiają zrezygnować z pomagania Wojmiłowi i Witowi. Ogłaszają, że sami chcą stanąć w konkury. Po tej wiadomości Wojmił postanawia natychmiast odprawić ich do rodzinnego Mirmiłowa...
![](https://simg.chomikuj.pl/53b497ae092908cea5b3ba3d8a75e466a1b9d360?url=http%3a%2f%2fimg104.imageshack.us%2fimg104%2f5630%2fk05hz6.jpg)
Kajko i Kokosz, którzy zdecydowali się pozostać w grodzie otrzymują zaszczytną funkcję świniarzy. Nie przeszkadza im to w sabotowaniu wszelkich działań Dajmiecha, który tymczasem usiłuje pozbyć się kłopotliwych rycerzy i Łamignata, który niegdyś zdobył list od kanclerza, w którym ujawnione zostały wszelkie machlojki mające na celu przejęcie władzy nad Mirmiłowem. Niestety - list został zjedzony przez myszy (ale Dajmiech o tym nic nie wie) i Kajko z Kokoszem muszą znaleźć inny sposób, żeby zmusić Dajmiecha do przyznania się do winy. A akurat trafia się idealna okazja, bowiem książe przybywa z oficjalną wizytą, żeby sprawdzić jak się sprawuje nowy kasztelan. I w tym momencie do akcji wkracza ciotka Jaga, która pomaga Kajkowi i Kokoszowi zdobyć eliksir prawdy. W napadzie szczerości, wojski Dajmiecha ujawnia wszelkie brudne sekrety Dajmiecha. Książe natychmiast usuwa Dajmiecha z urzędu, przekazując go ponownie Mirmiłowi. Zwalnia także z pracy swego kanclerza. Wkrótce potem w Mirmiłowie znów panuje błogi spokój...
![](https://simg.chomikuj.pl/bc064195f5964c904550623587da554be6dc6840?url=http%3a%2f%2fimg1.gildia.pl%2f_n_%2fkomiks%2fkomiksy%2fkajko_i_kokosz%2f9%2fokladka-120.jpg)
Kolejny tom prześmiesznej serii fantasy. Dajmiech twardą ręką rządzi Mirmiłowem. Kajko i Kokosz sabotują jego rządy. Dowiadują się, że Zbój Łamignat posiada list, w którym opisane są wszystkie machlojki Dajmiecha. Niestety, okazuje się, że list został... zjedzony przez myszy! Dzielni wojowie muszą znaleźć inny sposób na obalenie tyrana. Okazją jest przyjazd do Mirmiłowa księcia, który osobiście chce się przekonać jak nowy kasztelan sprawuje rządy. Kajko i Kokosz, z pomocą czarownicy Jagi zdobywają eliksir prawdomówności i podają go wojskiemu Dajmiecha...
![](https://simg.chomikuj.pl/6f179956874733cb3e4856b5e740a586f6f2f545?url=http%3a%2f%2fimg1.gildia.pl%2f_n_%2fkomiks%2fkomiksy%2fkajko_i_kokosz%2f11%2fokladka-120.jpg)
Zbójcerze podrzucają Mirmiłowi swoją tajną broń - zmorę senną, która wywołuje w biednym kasztelanie koszmarne sny o baranach. Na pomoc zostaje wezwana ciotka Jaga, która skutecznie usuwa zmorę. Kajko i Kokosz zakupują ją w lesie, gdzie wkrótce zostaje odnaleziona przez Hegemona. I w ten sposób ma on nie-przyjemność poznać skutki działania własnej broni. Tymczasem do Mirmiłowa przybywa książęcy prezes krzepy i turniejów, żeby zaprosić Mirmiłowo i Zbójcerzy do udziału w wielkim turnieju z okazji święta barana. Turniej polega na walce specjalnie wybranych baranów. Kajko i Kokosz zostają oddelegowani z misją zdobycia barana, który zwycięży turniej dla Mirmiłowa. Na droge otrzymują od ciotki Jagi trzy magiczne woreczki, które po wypowiedzeniu odpowiednich zaklęć pomogą bohaterom pokonać różne przeszkody. Jednak, żeby zioła nabrały magicznej mocy Kajko i Kokosz przed ich użyciem muszą zrobić trzy dobre uczynki. Pomagając trzem spotkanym ofiarom zbójcerzy (oni również wyruszyli na poszukiwanie barana) Kajko i Kokosz wydają prawie całe pieniądze przeznaczone na zakup barana. Na szczęście od hodowcy otrzymują jednego barana w prezencie, jednak daleko mu do ideału zwycięskiego barana. Hodowca jednak twierdzi, że jeśli Kajko i Kokosz spełnią trzy skryte życzenia tego barana, to pokona on wszelkich wrogów na turnieju. Tylko czy nasi bohaterowie w porę odgadną o czym marzy baran?
![](https://simg.chomikuj.pl/bc6169e5b9f1dad1a5eb4b96c5da4ef3d36c0d2e?url=http%3a%2f%2fimg293.imageshack.us%2fimg293%2f1732%2fk12sm2.jpg)
Minął rok od kiedy Kajko i Kokosz znaleźli w lesie jajo, z którego wykluł się smok Miluś. Teraz już podrósł, a w dodatku wyrosły mu skrzydła, więc jego opiekunowie zgodnie orzekli: "Miluś musi latać!". Jednak próby nauczenia smoka sztuki latania kończyły się dla Kajka i Kokosza dość nieszczęśliwie. Zazdroszcząc Jadze możliwości wznoszenia się dzięki czarodziejskiej maści latania, postanowili ukraść jej trochę tego środka. Sprytna czarownica podsunęła im jednak maść wzrostu, przez co dłonie Kajka i Kokosza stały się wielkie i nieporadne. Wkrótce jednak czarownica przywróciła im dawny rozmiar. Tymczasem Zbójcerze szykowali kolejny podstęp. Miluś, wysłany do grodu, wpadł w pułapkę Zbójcerzy i został uwięziony w ponurych lochach ich warowni. Za zwrot smoka Hegemon zażądał tyle złota i kosztowności ile sam waży. Oczywiście dzięki sprytowi Kajka nie doszło do przekazania okupu a podczas ucieczki z warowni Zbójcerzy... Miluś sam wzbił się w powietrze! Okazało się, że Miluś umie latać... ale jako lotniska potrzebuje tafli wody :-)
![](https://simg.chomikuj.pl/7f18f5f3712dcd242a5bab2a308989344e2db66e?url=http%3a%2f%2fimg1.gildia.pl%2f_n_%2fkomiks%2fkomiksy%2fkajko_i_kokosz%2f15%2fokladka-120.jpg)
Zbójcerze wpadają na kolejny "genialny" plan - zarażają Mirmiła grypą. Kasztelan jak zwykle zaczyna desperować, że to już na pewno zakończy jego żywot, więc Kajko i Kokosz wyruszają w podróż do cudownego źródła Pochwista. Woda z tego źródła podobno leczy wszelkie choroby i dolegliwości. Po przybyciu na miejsce trafiają do zamku, gdzie mieszka piękna Kaprylda i stają się obiektem jej machinacji, dostarczając jej w ten sposób rozrywki. Okazuje się także, że przez machinacje tej dziewczyny źródło Pochwista utraciło swą cudowną moc. Udają się więc do żyjącej w górach wróżki Grety. Jednak przed spotkaniem z nią muszą pokonać strzegącego jej spokoju Marzana. Gdy wreszcie docierają do wróżki okazuje się, że jest ona... matką Kapryldy. Dowiadują się od niej w jaki sposób przywrócić źródłu jego dawną moc. Zadanie to nie jest łatwe, jednak naszym bohaterom udaje się tego dokonać. Zdobywają też nieco cudownej wody dla Mirmiła. Przed powrotem postanawiają jeszcze pomóc Grecie odmienić charakter Kapryldy. Porywają ją więc z zamku i wywożą na bezludną wyspę. Gdy księżniczka przeżyje tam dzięki swojej własnej pracy jakiś czas, jej charakter ulegnie zmianie. Po powrocie do zamku dowiadują się, że ojciec Kapryldy popełnił samobójstwo na wieść o jej porwaniu. Kajko i Kokosz wykorzystują więc wodę, żeby przywrócić mu życie. Potem wracają do Mirmiłowa, lecz bez wody i... bez Milusia, który odnalazł swoją miłość - piękną smoczycę i postanowił spędzić z nią resztę swych dni w krainie smoków. Pozostaje pytanie w jaki sposób Kajko i Kokosz przywrócą zdowie kasztelanowi skoro nie mają już cudownej wody?? Sprytny Kajko i na to znajdzie sposób...
![](https://simg.chomikuj.pl/3e9604b6d37a7b633f1cdf157ec13b03a4c182b5?url=http%3a%2f%2fimg1.gildia.pl%2f_n_%2fkomiks%2fkomiksy%2fkajko_i_kokosz%2f16%2fokladka-120.jpg)
Mirmiłowo zwiera tymczasowy pokój ze Zbójcerzami, z okazji zbliżającego się Festiwalu Czarownic. Jest wielka impreza na której czarownice z całego świata prezentują swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie czarów. Zbójcerze postanawiają wykorzystać konkurs dla własnych celów - wystawiają własną "zawodniczkę" i pragną wygrac konkurs dzięki oszustwu. Oczywiście jury szybko rozpoznaje fałszywą czarownicę i Zbójcerze zostają zdyskwalifikowani. Ostatecznie konkurs wygrywa ciotka Jaga, ze swoim płynem powiększającym. Na drugi dzień Mirmił, który od wielu lat obawiał się, że jego niewielki wzrost czyni go mniej poważanym, postanawia skorzystać ze specyfiku Jagi. Wkrótce staje się olbrzymem. Równocześnie z jego ciałem rośnie jego mniemanie o sobie - staje się przesadnie pewny siebie. Aby odzyskać dawnego kasztelana, Kajko i Kokosz podrzucają Mirmiłowi butelkę, ze specyfikiem o przeciwnym działaniu. Wkrótce Mirmił staje się krasnoludkiem. Najgorsze, że właśnie w tym momencie Zbójcerze przypuszczają ataka na gród!! Kasztelan musi obronić swoich poddanych nawet jako liliput. Jednak dzięki pomocy krasnoludków przekona się, że wzrost wcale nie świadczy o człowieku...
![](https://simg.chomikuj.pl/b7854bd5e9fadb37e535a6e15c1d838a52f963cc?url=http%3a%2f%2fimg1.gildia.pl%2f_n_%2fkomiks%2fkomiksy%2fkajko_i_kokosz%2f18%2fokladka-120.jpg)
Zbójcerze wpadają wreszcie na nowy, odkrywczy pomysł jak pognębić Mirmiłowo. Zanieczyszczają wodę w studni grodu co wywołuje kompletną suszę. Aby ratować mieszkańców, Kajko i Kokosz wyruszają do Pani Przyrody by prosić ją o "ożywienie" studni. Ich podróż wiedzie prosto przez krainę borostworów - tajemniczych leśnych istot. Podczas podróży pomagają rozwikłać kilka problemów borostworów, dzięki czemu mogą liczyć na ich pomoc. Od skrzatów otrzymują na przykład zioła, dzięki którym mogą zrozumieć język istot lasu. Uspokajają także dokuczliwego dowcipnisia - Bugiego oraz pomagają uporać się z niesfornym dzieckiem jednej z borostworów. Wreszcie docierają do Pani Przyrody i otrzymują od niej liść, który po wrzuceniu do studni przywróci jej wodę. Nasi bohaterowie bez ociągania wracają do Mirmiłowa i wrzucają listek do studni. Okazuje się, że Kokosz na wszelki wypadek wziął jeszcze jeden listek i również wrzucił go do studni. Tymczasem Zbójcerze, którzy weszli w posiadanie maczugi Łamignata szykują się do ataku na Mirmiłowo...