-
10 -
0 -
38 -
29
77 plików
40,67 MB
Silnik gry - główna część kodu gry komputerowej.
Silnik gry zajmuje się interakcją elementów gry. Może mieć w sobie wbudowane moduły grafiki, wejścia, sieci czy też AI i wykrywania kolizji między obiektami gry itd. Może też korzystać z oddzielnych silników implementujących obsługę wymienionych modułów. Silnik gry jest często błędnie utożsamiany z silnikiem graficznym lub silnikiem 3D.
Najczęściej jest on wykonywany z użyciem paradygmatu obiektowego. Firmy deweloperskie korzystają z gotowych silników lub też same tworzą, przy czym zawsze silnikowi towarzyszą narzędzia, dzięki którym można stworzyć pewne elementy gry bez ingerencji w kod źródłowy silnika.
Przykładem jest np. Unreal Engine.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB