Loituma - Leva's polka.mp3
-
6A (2016) -
720,MKV,Blue Ray -
Ameryka na wrotkach -
Anon (2018) -
Areszt domowy 2014 -
Bez głosu (2020) -
Billie Eilish -
Blue Ruin -
Brigitte Bardot cudowna (2021) -
Chyba na pewno ty 2019 -
Cool it (2010) -
Crazy -
Człowiek z Hawru (2011) -
Danny Rose z Broadwayu 1984 -
Free Fire 2016 -
Greta Van Fleet (US) -
Ill Manors -
Ilu ludzi pomieści ziemia BBC -
Iron Sky Inwazja -
Jaga (2016) -
Kafarnaum -
Kwiat Paproci -
Kwiaty Miłości (Daffodils) 2019 -
Nadejdą Lepsze Czasy (dokument) -
Nasze Jutro (Demain) 2015 -
Oh Lucy! [2017] -
Operacja Bazyliszek (2016) -
Pierwsze światło (2018) (First Light) -
Prawdziwy geniusz Real Genius 1985 -
Rebelia -
Robot Jeeg -
Ruelle -
Smok (2015) -
Straceni chłopcy 1987 -
Strażnicy -
Sygnał -
Tchao pantin (Cześć pajacu) 1983 -
The Man in the Hat -
Theremin An Electronic Odyssey 1994 -
To wspaniałe życie 1946 -
Tykho Moon (1996) -
Ubiegłej nocy 1988 (The Night Before) -
Wij 2014 (Viy) -
Wszystko gra 2005 Match Point -
Wszystko wszędzie naraz -
Wynalazek - Primer (2004) -
Wyspa psów -
Założyciel (2021) -
Złodziej (Thief) (1981) -
Zniewaga
Károly Ujj Mészáros, Węgry, 2014
Liza, lisia wróżka
O filmie:
Tytuł oryginalny:
Liza, a rókatündér
Reżyseria:
Károly Ujj Mészáros
Scenariusz:
Károly Ujj Mészáros, Bálint Hegedûs
Zdjęcia:
Péter Szatmári
Muzyka:
Dániel Csengery, Ambrus Tövisházi
Obsada:
Mónika Balsai, Szabolcs Bede Fazekas, David Sakurai
Nagrody:
Fantasporto 2015 – Najlepszy Film, Najlepsze Efekty Specjalne; Brussels International Fantastic FF 2015 – Nagroda Publiczności
Kraj:
Węgry
Czas trwania:
98 min.
Cykl:
Element węgierski
Opis:
Liza, lisia wróżka jest jak Amelia po podwójnej porcji gulaszu. W pełnometrażowym debiucie Károly Ujja Mészárosa surrealistyczny wdzięk doskonale współgra ze środkowoeuropejską swojskością. Tytułowa Liza to nieśmiała 30-latka marząca o emocjonalnej stabilizacji. Próby znalezienia miłości swojego życia są jednak w wykonaniu kobiety groteskowo nieporadne. Jedynym mężczyzną utrzymującym stały kontakt z bohaterką okazuje się duch japońskiego piosenkarza, który potrafi być na przemian poczciwy i zabójczo sarkastyczny. Między tymi dwiema skrajnościami nieustannie lawiruje też cały film Mészárosa. Bogata wyobraźnia reżysera jest w stanie zmieścić obok siebie klasyczną baśń, smoliście czarną komedię i parodię horrorów z Dalekiego Wschodu. Urok ekranowej wizji skłania do zaakceptowania nawet najbardziej niedorzecznych zwrotów akcji. Duża w tym zasługa tytułowej bohaterki, której perypetie – niezależnie od swojej ekscentryczności – potrafią wzbudzić w nas szczere współczucie i sympatię.