Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
dziadpielgrzym
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Dziad Pielgrzym

widziany: 27.04.2024 23:51

  • pliki muzyczne
    6985
  • pliki wideo
    4287
  • obrazy
    15160
  • dokumenty
    62155

94002 plików
3315,8 GB

Ukryj opis
FolderyFoldery
dziadpielgrzym
! ♥ Systemy operacyjne
╬ ks. Piotr Pawlukiewicz - KATECHIZM PORĘCZNY
Amazon KINDLE
ARCHEOLOGIA
 
ARCHITEKTURA
 
ARCYDZIEŁA LITERATURY ŚWIATOWEJ
 
ASTRONOMIA
 
AUDIOBOOKI
 
AUDIOBOOKI 2
BIOGRAFIE
CHOMIK-wszystko co potrzebne
 
CZASOPISMA
 
DODAJ COŚ OD SIEBIE
Dokumenty
EBOOKI
 
EDUKACJA-przedmio ty szkolne
 
ENCYKLOPEDIE
 
Filmy - Wiewiór09 poleca
Filmy - 1 Moje avi
FILMY CHRZESCIJANSKIE
 
FILMY DOKUMENTALNE
 
FILMY FABULARNE
 
Filmy poleca - gosia_filmy
Filmy poleca - gosiaAMSTEL
Filmy poleca - gosialima
Filmy poleca - grafikon80
Filmy poleca - violaz
FILOZOFIA
 
GALERIA - zdjęcia i obrazy o różnej tematyce
 
GAZETY WOJENNE (CAŁOŚĆ)
GRY
 
HISTORIA POLSKI
 
HISTORIA ŚWIATA
 
HISTORIA SZTUKI
 
II WOJNA ŚWIATOWA - filmy dokumentalne
 
INDIANIE
 
NATIVE INDIAN ART
INWESTYCJE, RENTIERSTWO, ITP
James Oliver Curwood
KATAKLIZMY, KATASTROFY ITP
 
KINDLE - mobi(1)(1)
KINDLE - mobi(1)(2)
Kindle eBooks English
Kindle eBooks English(1)
KOLEKCJE - zeszyty
 
KOLEKCJONERSTWO
 
Komuda, Jacek L
KONFLIKTY SWIATOWE, TERRORYZM, LUDOBÓJSTWA, DYKTATURY ITPitp
 
Kossak, Zofia
KSIĄŻKI
książki (12345)
Książki EPUB
Książki EPUB 2
książki na kindla
 
Pieśń Lodu i Ognia
KSIĄŻKI PODRÓŻNICZE
 
Książki religijne (pdf,epub)
Książki religijne-epub
Książki religijne-epub(1)
książki_bez poprawek
LOTNICTWO
 
MANIPULACJA, NLP
 
PRAKTYK NLP
Techniki Manipulacji
MAPY
 
MASTERTON GRAHAM
MILITARIA, Historia wojskowości 1
 
⇒ Militarne (PDF-y)
Archeologia Wojskowa
Biała Broń
Bitwy.Kampanie .Dowódcy
Broń, machiny, fortyfikacje, sposoby walki, szyki (głównie średniowieczne )
Bronioznawstwo
Concord
Encyklopedia uzbrojenia
Forteca
Frontowaja Ilustracja
II wojna światowa na morzu
KAGERO Fotosnajper
Kampanie Lotnicze
Książki o uzbrojeniu
Magnum X
Militaria i Fakty
Militaria kwartalnik
Militaria XX wieku
Miniatury Morskie
Patrol
PELTA
Poligon
Polska Zbrojna
Polskie Pociągi Pancerne + Armored Trains of the World (Trains blindés - Panzerzüge)
Prezentuj broń
Profile Morskie
Profile Morskie Kolor
Przegląd Logistyczny
Przegląd Morski
Przegląd Sił Powietrznych
Przegląd Wojsk Lądowych
Przegląd Żandarmerii
Saper
Tank Power
Tank Zone
Technika Wojskowa Historia
TOPSHOTS
TROJCA
Trucks & Tanks
Typy Broni i Uzbrojenia
World War II AFV Plans
Wydawnictwo ACE
Wydawnictwo Lampart
Wydawnictwo Militaria
Wydawnictwo Militaria I
Zarys Historii Pułków Polskich
Żołnierz i broń
Żołnierze Wojen Światowych
Żółty Tygrys
Zwycięstwa Oręża Polskiego
MILITARIA, historia wojskowości 2
MITOLOGIE ŚWIATA
Mobi eng book
MUZYKA
 
NAPRAWA KOMPUTERA
NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH
 
NAWIGACJE GPS
 
NEW EBOOKS
Nienacki i inni - Pan Samochodzik
NIEWYJAŚNIONE TAJEMNICE
 
Penguin Readers pdf
Playlisty
POLSCY ŚWIĘCI - TOM 1 - 12
PORADY BUDOWLANE
POWIEŚCI HISTORYCZNE 1 pdf
POWIEŚCI HISTORYCZNE 2
Powieści Piastowskie
PRAWO JAZDY
PRL, KOMUNIZM, UKŁAD WARSZAWSKI ITP
 
PROGRAMY
 
Prywatne
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
 
Mapy turystyczne, szlaki
Przewodniki
 
TUNEZJA - PRZEWODNIK
Przewodniki turystyczne (Pascal i inne)
RELIGIE ŚWIATA
 
Reportaże
Różne Ciekawe książki Religijne
Science fiction
SMOLEŃSK 2010
 
SYMBOLIKA
 
Magiczne
Runy
symbole
TAPETY
 
TEOLOGIA
 
Tomek - Alfred Szklarski
Valtorta Maria - Poemat Boga-Człowieka (1-6).doc
zachomikowane
Złoto Gór Czarnych
Pokazuj foldery i treści
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 244 KB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 59 KB
  • 2 sie 11 23:08
"Мы мирные люди, но наш бронепоезд стоит на запасном пути..." - эта песня, которую перед войной распевала вся страна, оказалась пророческой: именно Великой Отечественной суждено было стать последней великой войной бронепоездов - в 1941-1945 гг. в боевых действиях активно участвовали более 200 "стальных крепостей" Красной Армии. И хотя многие теоретики считали этот род войск безнадежно устаревшим, советские бронепоезда на деле доказали свою высокую боевую эффективность, особенно в первый период войны, когда их строительство приняло по-настоящему массовый характер, - и по количеству, и по качеству бронепоездов СССР превзошел всех остальных участников Второй Мировой, вместе взятых!
Однако до сих пор данная тема фактически не освещена в отечественной литературе. Эта книга - первая. Собирая материал для нее более 20 лет, обработав и проанализировав колоссальный объем информации, проследив боевой путь всех "сухопутных броненосцев" Красной Армии, ведущий историк бронетехники создал не просто лучшую, а единственную на сегодняшний день энциклопедию бронепоездов Великой Отечественной.

zachomikowany

  • 235 KB
  • 2 sie 11 23:08
Кировское общество любителей военной техники и моделизма

zachomikowany

  • 233 KB
  • 2 sie 11 23:08
Czasopismo o modelowaniu i malowaniu figurek i dioram. Zawiera 60 kolorowych stron z kilkoma...

zachomikowany

  • 84,0 MB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 206 KB
  • 2 sie 11 23:08
Shown are Soviet armored trains as used during the Russian Revolution, the Russian Civil War, and World War II.

zachomikowany

  • 132 KB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 132 KB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 154 KB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 234 KB
  • 2 sie 11 23:08
Pociąg pancerny Nr 11 „Danuta” – pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP.

16 września 1939 w trakcie bitwy nad Bzurą został uszkodzony w walce z oddziałami niemieckimi, a następnie zniszczony przez załogę.


„Danuta” została zbudowana w Poznaniu 29 maja 1919, pociąg brał udział w powstanie wielkopolskim. W późniejszym czasie brał udział w bitwa pod Warszawą w sierpniu 1920. W 1924 został przydzielony do jednostki w Jabłonnie, później do 1 Dywizjonu Pociągów Pancernych. Został zmodernizowany na początku lat 30., otrzymując nową lokomotywę (Ti3), i dodatkowe uzbrojenie (w tym przeciwlotnicze). We wrześniu 1939 był uzbrojony w 2 haubice 100 mm, 2 armaty 75 mm i 22 ckm-y.

Od wiosny 1939 roku „Danuta” była przydzielona do Dowództwa Okręgu Korpusu nr VII w Poznaniu. W kampanii wrześniowej został z numerem 11 przydzielony do 26 Dywizji Piechoty przy Armii Poznań. Pociąg przybył na teren rozlokowania 26 dywizji (koło Wągrowic) nocą z 27 na 28 sierpnia. Od następnego dnia pociąg rozpoczął zwiad terenu w okolicach Piły. 30 sierpnia pociąg dostał rozkaz dozorowania i ochrony linii kolejowych nad Notecią na odcinku Chodzież – Szamocin – Margonin – Gołańcz – Kcynia – Nakło – Bydgoszcz. 1 września pociąg patrolował odcinek Chodzież – Szamocin. 2 września pociąg ubezpieczał prawe skrzydło 26 Dywizji, dokonując wypadów do Kcyni. 3 września „Danuta” osłaniała odwrót oddziałów dywizji wycofujących się z Wielkopolski na linię jezior żnińskich. 4 września pociąg dotarł do Żnina odpierając nalot niemiecki; w nocy z 4 na 5 września 26 Dywizja obsadziła pozycje w tym rejonie. 5 września pociąg razem z 2 Batalionem 37 Pułku Piechoty wydzielony do obrony Inowrocławia; wieczorem pociąg dotarł do stacji Białe Błota. 6 września „Danuta” pod rozkazami gen. Juliusza Drapelli osłaniała odwrót wojski polskich spod Torunia (6-7 września). 7 września pociąg operując na linii Gniewkowo – Inowrocław wspierał odwrót 27 Dywizji Piechoty, wieczorem docierając do Babiaka. W tym czasie pociąg utracił kontakt ze swoim składem gospodarczym.

zachomikowany

  • 213 KB
  • 2 sie 11 23:08
Broszura zawiera szczegółowy opis techniczny, organizację oraz użycie bojowe pociągów pancernych w III Powstaniu Śląskim, ze szczególnym uwzględnieniem PP "Zygmunt Powstaniec". Atrakcyjność pracy podnoszą nieznane szczegóły z niewykorzystywanych dotąd materiałów archiwalnych oraz liczne fotografie i rysunki, również barwne.

zachomikowany

  • 52 KB
  • 2 sie 11 23:08
This new book is the third by Wolfgang Sawodny on German armored trains in World War II, and presents all new information not previously discussed in his first two highly successful volumes. The main emphasis here is on the operational history of German armored train units on the Russian front, and includes many previously unpublished photographs.

zachomikowany

  • 299 KB
  • 2 sie 11 23:08
Продолжение бестселлера "Бронепоезда Великой Отечественной". В отличие от первого тома, где упор был сделан прежде всего на материальную часть и организацию подразделений бепо (эта аббревиатура прижилась не только в просторечии, но и в официальных документах), данное издание полностью посвящено боевому применению бронепоездов на всех фронтах Великой Отечественной - от Прибалтики до Волги и Кавказа.

Максим Коломиец - Бронепоезда в бою 1941-1945: "Стальные крепости" Красной Армии (2010)

zachomikowany

  • 270 KB
  • 2 sie 11 23:08
In April 1862, the stage was set for one of the greatest locomotive chases in history. Union forces planned to steal a train and travel at high speed to Chattanooga, Tennessee, disabling the line as they went, in order to cut off vital rail supplies to the Confederate stronghold of Atlanta, Georgia, some 100-plus miles to the southwest. What they hadn’t banked on was the dogged determination of one man – train conductor William Fuller – who, after realizing his train had been stolen, began a frantic pursuit, first by handcar, then by top-speed locomotive, dealing with derailments by running miles on foot to the next station, and single-handedly removing drag ties from the track in front of his train. The raiders were so hotly pursued that they had no time to inflict serious damage on the tracks and could not stop to gather more fuel. Just north of Ringgold, some miles south of Chattanooga, The General ran out of wood and the raiders scattered into the forested Appalachian Mountains. All were captured within days and sentenced to death. Discover the history of one of the most colourful and dramatic episodes of the Civil War.

zachomikowany

  • 212 KB
  • 2 sie 11 23:08
This book covers all the 'railway wars' - the US Civil War, the Franco-Prussian War and the two World Wars - are given detaiiled coverage in a book that is essential reading for railway enthusasts and military historians alike.

zachomikowany

  • 31,3 MB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 181 KB
  • 2 sie 11 23:08

zachomikowany

  • 22 KB
  • 2 sie 11 23:08
"Красная звезда" (Krasnaja zwiezda KZ-1)

Ciężka drezyna pancerna "Krasnaja Zwiezda" została zbudowana w lutym 1942 r. w Kolomieńskich Zakładach Budowy Parowozów im. Kujbyszewa. Konstruktorem drezyny był inżynier Lebiedieński.

Projekt zakładał maksymalne wykorzystanie podzespołów czołgowych, w tym przypadku czołgu KW. Dwa typowe silniki z przekładniami zapewniały prędkość 47 km/h (każdy silnik służył do poruszania się w inną stronę).

Uzbrojenie złożone z armaty 76,2 mm (F-34) umieszczonej w typowej wieży czołgu KW, uzupełniały 4 karabiny maszynowe [dwa w wieży, dwa w kadłubie po bokach] i jeden przeciwlotniczy. Niestety w czasie jazd próbnych drezyna wykazała zbyt wiele wad i nie została przyjęta do produkcji seryjnej.

Dane techniczne:
Długość - 11,72 m;
Szerokość - 2,48 m;
Wysokość - 2,7m;
Uzbrojenie: 1 armata 76,2 mm;
4 karabinów maszynowych DT 7,62 mm;
1 karabinu maszynowego DSzK 12,7 mm na podstawie przeciwlotniczej;
Pancerz: kadłub 45-20 mm,
wieża 82-40 mm;
Napęd: 2 silniki wysokoprężne W-2K o mocy 600 kM;
Prędkość 43 km/h (w każdą stronę);
Załoga 8 ludzi.

zachomikowany

  • 185 KB
  • 2 sie 11 23:08
Heavy scout car train

These heavy armored rail cars were introduced in 1944 and saw service in Russia and Yugoslavia, and after the war Czechoslovakia used some until the mid 50s. Although each of these cars were self propelled and could, if necessary run independently, they were designed to operate in a train of about 20 cars. But, in practice the self propelled rail cars often did operate independently or in small numbers, due to battle conditions and fuel shortages. The s.SP's were produced by Steyer in 1944 and 1945, for the Deutsche Reichsbahn. They weighed approximately 18 ton, with 20mm armor plate. They were powered by a air cooled 76-HP Steyer motor which was a bit inefficient to move such a heavy car. They could operate singly, but the Reichsbahn had envisioned them to be in a complete Armored Train (Artillerywagen, Infantriewagen, AA Flakwagen).

zachomikowany

  • 221 KB
  • 2 sie 11 23:08
Pociąg Pancerny Nr 2, Pociąg Pancerny "Śmiały", Pociąg pancerny Nr 53 - pierwszy i najbardziej znany polski pociąg pancerny (wcześniej, przed odzyskaniem niepodległości, w dniach 10 lutego - 10 maja 1918, walczył improwizowany pociąg pancerny Związek Broni).

Służył kolejno w armiach:

* Austrii
* Polski - od 1 listopada 1918 do 22 września 1939 (kapitulacja Lwowa)
* ZSRR (75 Pułk NKWD) - do 7 lipca 1941
* Niemiec - do 10 czerwca 1944 - skreślenie ze stanu

Pierwszy skład powstał na bazie taboru zdobytego 1 listopada 1918 r pod Krakowem.

Zdobyty tabor:

* parowóz opancerzony typu 377 (2 szt.):
o 377-117 – użyty w pociągu Śmiały
o 377-402 – użyty w pociągu Piłsudczyk
* wagon artyleryjski (2 lub 3 szt.):
o 141164 – użyty w pociągu Śmiały
o 141455 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 148066
* wagon szturmowy:
o 140866 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 150060 – użyty w pociągu Śmiały
* platformy kontrolne

Pociąg brał udzial w konflikcie polsko-ukraińskim w 1918 r. Od 1928 na składzie 2 Dywizjonu Pociągów Pancernych w Niepołomicach. Zmobilizowany z końcem sierpnia 1939 roku, stacjonował w Swoszowicach pod Krakowem (opuścił stację Kraków-Płaszów 26 VIII), przydzielony został do Wołyńskiej Brygady Kawalerii (bocznica stacji Siemkowice) operującej w ramach Armii „Łódź", a następnie przydzielony do Armii „Prusy" i „Modlin". Pociąg brał udzia w bitwie pod Mokrą; przedostał się do Brześcia (zob. Obrona twierdzy brzeskiej (1939)), a następnie przez Kowel w okolice Lwowa, gdzie wziął udział w obronie miasta. Po kapitulacji przed najeźdźcą sowieckim 22 września pociąg, opuszczony przez załogę, został zajęty przez wojska radzieckie.

zachomikowany

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    32
  • obrazy
    45
  • pliki wideo
    4
  • pliki muzyczne
    0

82 plików
2,46 GB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności