Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Marek Hłasko - Zbieg.mp3

devilo11 / --- TEATR POLSKIEGO RADIA---- / Marek Hłasko - Zbieg.mp3
Download: Marek Hłasko - Zbieg.mp3

21,09 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Warszawa 1957r. Tajny milicjant szuka zbiegłego więźnia. Szantażuje jego znajomych, którzy zdradzają kolegę, ponieważ sami mają na sumieniu różne drobne przestępstwa. Milicjant odnajduje więźnia, który nie stawia oporu i sam oddaje się w ręce milicji.
Reżyseria: Andrzej Zakrzewski
Obsada: Adam Ferency, Janusz Bukowski, Henryk Talar, Marek Frąckowiak, Witold Pyrkosz.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Na słuchowisko Adama Wojtyszki i Anety Wróbel „Dwudram” składają się krótkie sceny obyczajowe. Głównym motywem są relacje między kobietą i mężczyzną, dominacja w związku oraz odwieczna walka płci. Reżyseria: Adam Wojtyszko Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Anna Smołowik (Kobieta – scena „Mikrologi” / Ona – sceny: „Kradzież”, „Takie tam”, „Zapoznanie”) Aneta Todorczuk-Perchuć (Ona – sceny: „Bicie”, „Terapia”, „Mijanie”, „Tyłek”) Marcin Hycnar (Mężczyzna – scena „Mikrologi”, On – sceny: „Kradzież”, „Takie tam”, „Zapoznanie”) Grzegorz Kwiecień (On – sceny: „Bicie”, „Terapia”, „Mijanie”) Jerzy Schejbal ( Kapitan statku z fajką w zębach – scena „Mysz” / Aflaston – scena „Monolog Aflastona” / Dupa – scena „Tyłek” / Kotwica – scena „Państwo R.”)
Do Sanatorium pod Klepsydrą przyjeżdża Józef by odwiedzić ojca. Sanatorium i jego mieszkańcy żyją jednak w innym czasie. Czas, to najważniejszy temat tego opowiadania. Podlega reaktywacji, cofnięcie czasu daje szanse na przywrócenie życia. To dziwne sanatorium w tradycji literackiej uznawane jest za nowy Hades. Adaptacja i reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Małgorzata Małaszko Obsada: Karolina Gruszka, Marian Opania, Wiesław Michnikowski, Mariusz Benoit, Irena Jun, Piotr Adamczyk.
"Hibakusha" to wielowymiarowa opowieść o sile tworzenia i zniszczenia, o pięknie ludzkiego umysłu i odpowiedzialności za jego dzieła. Dramat poświęcony pytaniu o granice pracy naukowej i odpowiedzialności twórcy za swoje dzieło, w oparciu o życie Roberta Oppenheimera, uważanego za "ojca" bomby atomowej. Kiedy pisarz tworzy opowieść i posyła ją w świat, zyskuje grono czytelników i fanów. Kiedy fizyk tworzy bombę atomową i posyła ją w świat, sieje spustoszenie i śmierć. A ponoć umiejętność tworzenia zbliża człowieka do Boga. Jednak kiedy tym bogiem jest Sziwa - przyczyna sprawcza tego świata i pan jego zniszczenia - akt tworzenia może oznaczać śmierć. (Hibakusha – to funkcjonujące w języku japońskim określenie na osobę będącą ofiarą ataku atomowego na Hiroszimę lub Nagasaki. Dosłowne znaczenie słowa to "ludzie dotknięci eksplozją"). Reżyseria: Janusz Kukuła Obsada: Krzysztof Gosztyła, Henryk Talar, Krzysztof Banaszyk.
5 kwietnia 1992 roku zaczęło się oblężenie Sarajewa, stolicy Bośni i Hercegowiny. Dzień ten jest uważany za początek wojny na Bałkanach. Zginęło w niej 100 tysięcy ludzi. „Sarajewo” Gorana Stefanovskiego powstało, aby dać wyraz emocjom jakie zrodziła wojna w Bośni i zniszczenie Sarajewa. Autor dał temu wyraz pisząc : "Sztuka ta jest jakby świeczką zapaloną za duszę miasta Sarajewa w tych tragicznych dniach." Ale nie jest to jedynie tren nad zniszczonym miastem, upadłą ojczyzną, zrujnowana cywilizacją. "Przychodzę z mroku Europy" - mówi główna bohaterka, grana przejmująco prawdziwie przez Dorotę Landowską i pyta: "Po Nekropolis jakaż Utopia?" To pytanie w wielu sformułowaniach wyznaczyło postawę moralnej refleksji wielu ostatnich dziesięcioleci. Pod "Nekropolis" podstawiano zazwyczaj "Auschwitz". W kulturowych odniesieniach, od których wprost pęka ten dramat, jest wszystko, co pomaga zlokalizować Sarajewo mieszkańcowi szerokiego świata, wykazać związki miasta z historią powszechną i współczesnymi wydarzeniami, przypomnieć, że nie leży ono na końcu świata. Tak opisując to miasto, jego tragiczne losy, można przekonać, że sarajewskie zdarzenia mają wagę powszechną. Tutaj jest właściwie sedno Europy - zmierzchającej Europy. Aby wzmóc to wrażenie, Stefanovski wciąga w narrację nawet wątki, które nie łączą się bezpośrednio z bośniacką rzezią, wychodzi z miasta i przywołuje bieżące lęki z innych stron świata - kwaśne deszcze, dziura ozonowa, degradacja środowiska naturalnego. Gromadząc codzienne, obiegowe lęki, wtłaczając je w jedną ramę, w nadmiarze, pod maksymalnym ciśnieniem, destyluje się coś, co można określić jako czyste przerażenie. Takie środki wyrazu, charakterystyczne dla ekspresjonizmu, uniwersalizują Sarajewo, a nam, pomagają oczyścić się z lęku, złych emocji, czyli spełniają to, do czego powołany jest dramat od czasów greckich - pomagają osiągnąć katharsis. Reżyseria: Dobrosława Bałazy Przekład: Danuta Cirlić-Straszyńska Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Dorota Landowska (Sara), Marcin Przybylski (Rudi), Grzegorz Kwiecień (Gorczin), Mirosław Wieprzewski (Hamadija), Anna Apostolakis (Fata / Narratorka), Leszek Zduń (Sulijo), Kinga Tabor (Azra), Krzysztof Banaszyk (Mujo), Anna Gajewska (Maja).
Gorzka komedia o ludziach, którzy w pogoni z pieniędzmi popadają w głęboką atrofię uczuć. Małe prowincjonalne miasteczko. On - lokalna sława w dziedzinie ginekologii, ona znakomicie prosperująca dentystka... Oboje po pięćdziesiątce. Osiągnęli już wszystko - wielki dom, sławę i pieniądze, tracąc po drodze dawne uczucia i wzajemny szacunek. Reżyseria: Jan Warenycia Obsada: Adam Ferency, Ewa Ziętek, Jan Pęczek.
Poetycko-muzyczna podróż na Ukrainę, a właściwie na Kresy Wschodnie dawnej Polski. Scenariusz Magdaleny Warzechy podkreśla wielokulturowość tych terenów, gdzie stykały się ze sobą Wschód i Zachód: wpływy muzułmańsko-prawosławne mieszały się w ukraińskim tyglu z katolicko-protestanckimi. W słuchowisku pobrzmiewają motywy baśniowe (pogańskie) z chrześcijańskimi. Autorka scenariusza odwołuje się do polskiej i ukraińskiej tradycji, miesza klasykę ze współczesnością. Całość okraszona jest odrobiną sentymentalizmu i refleksji, czego autorzy tego wyjątkowego spektaklu nie boją się podkreślać. Oprawę muzyczną, którą przygotowali ukraińscy artyści Anna i Sergij Ochrymczukowie, stanowi rdzenna muzyka ukraińska, którą obok autorów opracowania wykonują Paweł Iwaszkiewicz i Wojciech Pulcyna. Scenariusz i reżyseria: Magdalena Warzecha Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Anna i Sergij Ochrymczukowie Występują: Magdalena Warzecha (śpiew i recytacje), Anna Ochrymczuk (śpiew/skrzypce), Sergij Ochrymczuk (śpiew), Paweł Iwaszkiewicz (drewniane instrumenty dęte), Wojciech Pulcyn (kontrabas)
Akcja słuchowiska „Mosty” rozpoczyna się wraz z atakiem na konwój niemiecki. Była to słynna akcja o kryptonimie „Góral”, zwana też „akcją na 100 milionów”, dokonana 12 sierpnia 1943 roku przez niewielki oddział Kedywu Komendy Głównej Armii Krajowej. Poznajemy w ten sposób głównego bohatera, 20-letniego Antka (w tej roli Grzegorz Kwiecień). Antek to typ „warszawskiego cwaniaczka”, mówi charakterystyczną dla ówczesnej Warszawy gwarą. Chłopak z dnia na dzień staje się bohaterem podziemnej Warszawy, równocześnie jest bardzo niedojrzały. Brakuje mu wyższych idei. Wstąpił do AK dla chęci przeżycia przygód i zwiększenia swej atrakcyjności wśród dziewczyn. Równocześnie romansuje z dwiema – Helą i Justyną. A wojsko polskie? Nie istnieje, gdyż jeszcze takiego nie widział. Lekki, chwilami zabawny ton opowieści, podbity muzyką z tamtych lat w wykonaniu Kapeli Czerniakowskiej, przeplata się z dramatyzmem opisów i scen historycznych. Antek dowiaduje się o mordach na cywilnej ludności polskiej dokonywanych na Wołyniu przez ukraińskich faszystów. Pełne grozy opisy tych wydarzeń pochodzą z prawdziwych źródeł oraz zeznań świadków. Dla części Ukraińców UPA i OUN – banderowcy to bohaterowie walczący o niepodległość swojego kraju, dla Polaków – mordercy. Czarna karta w historii obu narodów. Lata cenzury. Czy po prawie 70 latach od tamtych wydarzeń możemy mówić na ten temat otwarcie? Antek zostaje członkiem saperskiej kompanii 27. Wołyńskiej Dywizji Piechoty Armii Krajowej. On i 59 ochotników warszawskich, przebranych w niemieckie mundury, uzbrojonych, wraz z majorem Janem Wojciechem Kiwerskim (ps. Oliwa) wyjeżdżają z Generalnej Guberni w kierunku Wołynia. Na Wołyniu Antek po raz pierwszy widzi spalone doszczętnie przez faszystów ukraińskich wsie i siedliska polskie (łącznie faszyści ukraińscy spalili na Wołyniu 1050 miejscowości, wymordowali ok. 50 tys. Polaków). Tam też po raz pierwszy w swoim życiu chłopak widzi ćwiczące polskie wojsko. Dla człowieka z konspiracji, widok swobodnego manifestowania siły polskiego wojska jest wspaniałym przeżyciem. Chciałby być jego częścią. Zmienia się jego postawa. Słuchowisko „Mosty” bazuje na prawdziwych wydarzeniach historycznych ze wspomnień sierżanta podchorążego Andrzeja Żupańskiego. Wydarzenia dotyczące głównego bohatera, Antka, fakt pisania przez niego listów z frontu oraz historia miłosnego trójkąta są fikcyjne. Reżyseria: Magdalena Wleklik Obsada: Grzegorz Kwiecień, Olga Sarzyńska, Angelika Kurowska, Paweł Ciołkosz, Barbara Zielińska, Irena Kownas, Marcin Troński.
Słuchowisko powstało na podstawie fragmentów książek: „31 dni maja” Mai Komorowskiej i „Pejzaż” - rozmowy Barbary Osterloff z Mają Komorowską. W słuchowisku Maja Komorowska wraca pamięcią do swojego dzieciństwa i najważniejszych wydarzeń w swojej twórczej biografii. Wybitna aktorka odwołuje się do tego, co ukształtowało ją jako człowieka i artystę. Jest to niezwykle szczera opowieść. Poraża autentycznością i otwartością. Ze snutych opowieści wyłania się obraz pięknego człowieczeństwa. Wybór tekstów i reżyseria: Katarzyna Michałkiewicz Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Autor muzyki: Jan Kaliszewski Obsada: Maja Komorowska
Dziewczyna i chłopak budzą się razem po wspólnie spędzonej nocy. Oboje są bardzo szczęśliwi, ledwie mogą uwierzyć w to, co między nimi zaszło; wydają się być w sobie bardzo zakochani. Nie żegnając się, umawiają się na wieczór, a chłopak idzie do pracy. Po drodze spotyka się z kolegą – Heńkiem, który proponuje mu wspólne spędzenie wieczoru przy flaszce i adapterze. Chłopak odmawia, mówiąc, że jest już umówiony z Baśką, co przywołuje wspomnienia Heńka, którego Baśka kiedyś rzuciła. Mężczyzna opowiada koledze, jak dziewczyna zawsze do niego mówiła, co spotyka się z dość gwałtowną reakcją i zarzutami kłamstwa. Słowa Heńka potwierdzają jednak dwaj inni koledzy – Malinowski (Fanfan) i mocno skacowany pan Ceniek. Oni również byli w przeszłości związani z Baśką i im także dziewczyna powtarzała te same słowa. Reżyseria: Romana Bobrowska Obsada: Magdalena Kozińska, Piotr Franasowicz, Łukasz Krzemiński, Michał Kowalczyk, Grzegorz Mikołajczyk.
Główny bohater, Rzymianin Marek Mezencjusz, przybywa do Aleksandrii, aby poznać przepowiednie i proroctwa różnych ludów cesarstwa. Zaintrygowany żydowską zapowiedzią nadejścia odkupiciela i zbudowania Królestwa (wiele znaków zdaje się świadczyć, iż czas ten właśnie nadszedł) wyrusza do Jerozolimy i trafia na chwilę, gdy ukrzyżowany zostaje Jezus z Nazaretu. Reżyseria: Wojciech Markiewicz Przekład: Kazimiera Manowska Adaptacja: Ewa Stocka-Kalinowska Obsada: Marek Bargiełowski, Jacek Rozenek, Marek Prałat, Marek Frąckowiak, Tomasz Marzecki, Krzysztof Wakuliński, Elżbieta Kijowska, Andrzej Dąbrowski, Michał Jarmicki, Tomasz Zięcik.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności