Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Krzysztof Rudowski - Trzydziestolecie.mp3

devilo11 / --- TEATR POLSKIEGO RADIA---- / Krzysztof Rudowski - Trzydziestolecie.mp3
Download: Krzysztof Rudowski - Trzydziestolecie.mp3

46,58 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
W trzydziestolecie wrocławskiego liceum jego absolwenci zbierają się na oficjalnych obchodach jubileuszowych. 44-letni Krzysztof, pierwszy rocznik absolwentów, tuż po powrocie z zagranicy postanowił wybrać się na uroczystości. Poznaje tam młodszą kobietę, z którą nawiązuje romans. Jednak niepokoi go nieobecność jego kolegów z klasy. Postanawia się dowiedzieć, co się z nimi dzieje. Powracają niewyjaśnione sprawy z przeszłości.
Reżyseria: Andrzej Piszczatowski
Obsada: Adam Ferency, Joanna Trzepiecińska, Maria Robaszkiewicz, Lech Łotocki, Marcin Troński, Katarzyna Dąbrowska, Ewa Serwa, Krzysztof Wakuliński, Elżbieta Kijowska, Zygmunt Sierakowski, Andrzej Piszczatowski.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
„Rilke i Lou” to słuchowisko o charakterze utworu dźwiękowego, którego partytura oparta jest w głównej mierze na niezwykłej wieloletniej korespondencji jednego z największych poetów języka niemieckiego - Rainera Marii Rilkego i Lou Andreas Salomé (muzie wielu artystów i filozofów przełomu XIX i XX wieku, związanej w pewnym momencie m.in z Friedrichem Nietsche i Paulem Rée, wyznawczyni i współpracowniczki Zygmunta Freuda), ale mamy tu także fragmenty Pamiętników Malte Lauridsa-Brigge oraz wierszy poety z Elegiami duinejskimi na czele. Całość od samego początku pomyślana była jako kompozycja dźwiękowa, stąd poza aktorami Adamem Woronowiczem (Rilke) i Danutą Stenką (Lou), niezmiernie ważną rolę odgrywa tu – a właściwie odśpiewuje – Agata Zubel, jedna z najwybitniejszych europejskich wokalistek muzyki współczesnej, a zarazem kompozytorka. Wszelkie dźwięki muzyczne i ambienty w tym słuchowisku pochodzą od głosu ludzkiego, “muzycznie” potraktowane zostały także niektóre z wierszy (m.in Niepokój, Samotność, czy wspomniane Elegie) oraz nagłówki listów tworzące swoistą klepsydrę odmierzającą kolejne dni, miesiące i lata... Rilke pozostawał pod wielkim urokiem i wpływem Salomé od początku młodzieńczego romansu w końcu lat 90tych XIX wieku, aż do samej śmierci w 1926 roku. Listy okazują tę fascynację poety i coraz bardziej sublimujące się uczucia do kobiety - przewodniczki życiowej, aż do swego rodzaju „przebóstwienia” zarówno postaci Lou, jak i samego aktu kreacji artystycznej. Obserwujemy kolejne fazy dojrzewania Rilkego jako twórcy, jego zmaganie z egzystencją, rodzące się zalążki genialnych utworów (z Maltem, Elegiami, Sonetami do Orfeusza na czele), a z drugiej strony transformację tej relacji od strony Salomé – z początku jest mentorką młodocianego poety i kobietą przyjmującą jego uczucia i hołdy, z latami jednak widać coraz większy podziw dla Rilkego i jego dzieła oraz świadomość, że wyrasta on na twórcę światowego formatu. Scenariusz i reżyseria: Darek Błaszczyk Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Agata Zubel Obsada: Adam Woronowicz (Rilke), Danuta Stenka (Lou), Agata Zubel (Głos)
''Piąta kolumna" Ernesta Hemingwaya, to jedyny dramat w dorobku amerykańskiego noblisty. Akcja rozgrywa się podczas hiszpańskiej wojny domowej, a głównym bohaterem jest urodzony w Stanach Zjednoczonych tajny agent Philip Rawlings. Sztuka, rozgrywająca się w Madrycie w 1937 roku, jest literackim świadectwem czasu swojego powstania. Wydany w 1938 roku tekst sztuki został wystawiony w jednym z teatrów na Broadwayu. Nie przypadł do gustu ani publiczności, ani krytykom. Zniechęcony porażką Ernest Hemingway nigdy więcej nie podjął prób dramatopisarskich. Reżyseria: Waldemar Modestowicz Adaptacja: Ewa Stocka-Kalinowska Przekład: Bronisław Zieliński Obsada: Krzysztof Gosztyła, Aleksandra Konieczna, Marek Obertyn, Jan Matyjaszkiewicz, Zofia Rysiówna, Daria Trafankowska, Włodzimierz Press, Andrzej Ferenc, Jacek Braciak, Mieczysław Morański, Tomasz Gęsikowski, Eugeniusz Robaczewski, Adam Bauman, Jacek Jarosz, Jacek Sołtysiak, Grzegorz Gadziomski, Marcin Kwaśny.
W sylwestrową noc - święto kresu i święto początku - mogą wydarzyć się rzeczy, o których nie śniło się filozofom. E.T.A. Hoffmann przedstawia nam historię fatalnej miłości pewnego, zdawałoby się, statecznego młodego Niemca do spotkanej we Włoszech kobiety - demonicznie pięknej i fascynującej. Giulietta, bo tak ma imię owa niepokojąca niewiasta, pojawia się w najmniej spodziewanych momentach, kusi i nęci, a spętanemu jej powabem mężczyźnie każe dać dowód uczucia. Dzięki tajemniczym i wielce podejrzanym siłom, z którymi współdziała, potrafi na przykład zabrać ukochanemu jego lustrzane odbicie... Reżyseria: Wojciech Markiewicz Adaptacja: Bogumiła Prządka Przekład: Ida Wieniewska Obsada: Jarosław Gajewski, Joanna Pokojska, Adam Woronowicz, Mariusz Benoit, Andrzej Blumenfeld, Tomasz Marzecki, Włodzimierz Press, Halina Łabonarska, Marzena Trybała, Cezary Nowak, Wojciech Rotowski
5 kwietnia 1992 roku zaczęło się oblężenie Sarajewa, stolicy Bośni i Hercegowiny. Dzień ten jest uważany za początek wojny na Bałkanach. Zginęło w niej 100 tysięcy ludzi. „Sarajewo” Gorana Stefanovskiego powstało, aby dać wyraz emocjom jakie zrodziła wojna w Bośni i zniszczenie Sarajewa. Autor dał temu wyraz pisząc : "Sztuka ta jest jakby świeczką zapaloną za duszę miasta Sarajewa w tych tragicznych dniach." Ale nie jest to jedynie tren nad zniszczonym miastem, upadłą ojczyzną, zrujnowana cywilizacją. "Przychodzę z mroku Europy" - mówi główna bohaterka, grana przejmująco prawdziwie przez Dorotę Landowską i pyta: "Po Nekropolis jakaż Utopia?" To pytanie w wielu sformułowaniach wyznaczyło postawę moralnej refleksji wielu ostatnich dziesięcioleci. Pod "Nekropolis" podstawiano zazwyczaj "Auschwitz". W kulturowych odniesieniach, od których wprost pęka ten dramat, jest wszystko, co pomaga zlokalizować Sarajewo mieszkańcowi szerokiego świata, wykazać związki miasta z historią powszechną i współczesnymi wydarzeniami, przypomnieć, że nie leży ono na końcu świata. Tak opisując to miasto, jego tragiczne losy, można przekonać, że sarajewskie zdarzenia mają wagę powszechną. Tutaj jest właściwie sedno Europy - zmierzchającej Europy. Aby wzmóc to wrażenie, Stefanovski wciąga w narrację nawet wątki, które nie łączą się bezpośrednio z bośniacką rzezią, wychodzi z miasta i przywołuje bieżące lęki z innych stron świata - kwaśne deszcze, dziura ozonowa, degradacja środowiska naturalnego. Gromadząc codzienne, obiegowe lęki, wtłaczając je w jedną ramę, w nadmiarze, pod maksymalnym ciśnieniem, destyluje się coś, co można określić jako czyste przerażenie. Takie środki wyrazu, charakterystyczne dla ekspresjonizmu, uniwersalizują Sarajewo, a nam, pomagają oczyścić się z lęku, złych emocji, czyli spełniają to, do czego powołany jest dramat od czasów greckich - pomagają osiągnąć katharsis. Reżyseria: Dobrosława Bałazy Przekład: Danuta Cirlić-Straszyńska Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Dorota Landowska (Sara), Marcin Przybylski (Rudi), Grzegorz Kwiecień (Gorczin), Mirosław Wieprzewski (Hamadija), Anna Apostolakis (Fata / Narratorka), Leszek Zduń (Sulijo), Kinga Tabor (Azra), Krzysztof Banaszyk (Mujo), Anna Gajewska (Maja).
Dramat ukazujący skrajną, patologiczną sytuację emigrantów zarobkowych z Polski. Grupa czterech mężczyzn, mieszkająca w warunkach przez siebie określanych jako "warunki dla obywateli trzeciej lub nawet czwartej kategorii", jest przykładem ludzi, którzy dla pieniędzy są w stanie dać się upodlić i zdegradować. Ubóstwo mieszkaniowe, materialne jest jednak konsekwencją ubóstwa duchowego bohaterów, dla których jedyną rozrywką i urozmaiceniem ich nędznego życia jest alkohol i prostytutki. Nieznajomość języka, wynikająca z lenistwa i ignorancji oraz zupełny brak zainteresowania tym, co kraj ma do zaoferowania oprócz pieniędzy, powoduje, że życie bohaterów to ciągła wegetacja. Nawet praca, po którą rzekomo przyjechali nie jest dla nich wartością. Ciągły, ''tymczasowy'' tryb pobytu i życia bohaterów jest dla nich często niebezpieczny. Patologiczne formy przyjaźni, w których brak oddania i szczerości, odwrócona drabina wartości i priorytetów, beznadzieja i otępienie najlepiej charakteryzują środowisko, które reprezentują Rumun, Dżersej, Bilard, Kornelia i Marlena, emigranci zarobkowi. Reżyseria: Jan Warenycia Obsada: Marek Frąckowiak, Grzegorz Damięcki, Michał Podsiadło, Jacek Braciak, Agnieszka Podsiadlik, Edyta Olszówka
„Rok chińskiego smoka” to krótka historia o potrzebie miłości i o tym jak życie weryfikuje ludzkie marzenia. Bohaterem opowieści jest Maksymilian, inżynier od lat mieszkający zagranicą. Pada on ofiarą własnych marzeń i tęsknot oraz przypadkowej intrygi matrymonialnej uknutej przez osoby mu nieznane. Inni bohaterowie słuchowiska, również przypadkowo zamieszani w intrygę, stają się niechcący ludźmi, którzy doprowadzają do rozpadu innego, rokującego nadzieję związku - pary młodych zakochanych. Ta gorzka komedia dzieje się współcześnie na polskiej prowincji. Reżyseria: Henryk Rozen Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Tomasz Obertyn Obsada: Elżbieta Kijowska (Krystyna, matka Ewy), Anna Kerth (Ewa), Grzegorz Damięcki (Marek, konkubent Ewy), Leon Charewicz (Maksymilian Tzar), Joanna Pach-Żbikowska (Julka), Grzegorz Kwiecień (Grzegorz, przyjaciel Ewy i Marka), Katarzyna Słomska (Stenia, kelnerka), Kazimierz Kaczor (Jasio Hinc), Ryszard Jabłoński (Jurek), Ewa Trochim (Renia), Jan Jurewicz (Gość).
''Oddychaj ze mną'', jednoaktówka Ingmara Villqista, to zapis spotkania kobiety i mężczyzny, których łączyło kiedyś wspólne życie, jednak nie dowiadujemy się o nim wiele. Autor dyskretnie kreśli obraz wspólnej przeszłości, która, jak się słuchacz może tylko domyślać, skończyła się rozstaniem. Villqist pozostawia bohaterów i ich historię w niedomówieniach, niedookreśloną. Reżyseria: Ingmar Villqist Obsada: Magdalena Kuta, Marcin Troński.
W majątku George Sand w Nohant przebywa Chopin, jej dzieci i grono stałych przyjaciół Sand. Wśród gości jest również Antoni Wodziński, przyjaciel Chopina i brat Marii, niedoszłej żony Fryderyka. W słuchowisku pełni on również rolę narratora-komentatora zachowań bohaterów i ich postaw. W majątku Sand zarówno jej dzieci, jak i goście, są zależni od zmiennych nastrojów gospodyni. Lato w Nohant jest pełne płomiennych emocji, skrywanych żalów oraz niedokończonych historii, które będą musiały znaleźć swoje rozwiązanie. Reżyseria: Wojciech Markiewicz Obsada: Grzegorz Damięcki, Anna Polony, Marcin Przybylski, Danuta Stenka, Mariusz Bonaszewski, Joanna Jeżewska, Leon Charewicz, Jacek Mikołajczak, Magdalena Warzecha.
''Opowieść wigilijna'' Charlesa Dickensa nazwana przez autora ''Kolędą'', to jedna najpiękniejszych i najbardziej wzruszających opowieści o magii Świąt Bożego Narodzenia. Historia nawrócenia starego, zgryźliwego sknery Ebenezera Scrooga wielokrotnie trafiała na sceny teatralne, miała też wiele ekranizacji, mniej lub bardziej uwspółcześnionych, ponieważ pomimo swej naiwności nie ma w niej moralizowania i upiększania świata. Jej bohater jest boleśnie prawdziwy. A pytanie Ebenezera Scrooga - Jaką mamy korzyść ze świąt? Czy nie wyciągają jedynie pieniędzy z naszych kieszeni? Wydaje się ciągle aktualne. Reżyseria: Waldemar Modestowicz Adaptacja: Maria Ciunelis Obsada: Wojciech Pszoniak, Jarosław Gajewski, Wiesław Michnikowski, Krzysztof Kowalewski, Marcin Przybylski, Aleksander Bednarz, Damian Damięcki, Marta Chodorowska, Katia Paliwoda, Anna Gajewska, Barbara Zielińska, Michał Bronś, Klara Kluczykowska, Maja Cygańska, Milena Modestowicz, Marcin Troński, Julia Kołakowska, Łukasz Lewandowski, Maria Ciunelis, Beniamin Lewandowski, Włodzimierz Press, Arkadiusz Bazak, Irena Kownas, Kajetan Lewandowski.
„List Ojca Świętego Jana Pawła II do ludzi w podeszłym wieku z 1 października 1999” Koncert zarejestrowany 14 października 2012 roku w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej powstał w ramach projektu WZAJEMNOŚĆ, realizowanego na zlecenie miasta Stołecznego Warszawy. Wybór tekstów ks. biskup Tadeusz Pieronek Muzyka Włodzimierz Nahorny Reżyser dźwięku: Wojciech Przybylski. Wykonawcy: Andrzej Seweryn oraz Nahorny Sextet: Włodzimierz Nahorny - fortepian, Dorota Miśkiewicz - śpiew, skrzypce, Henryk Gembalski - skrzypce, Wojciech Staroniewicz – saksofony, Mariusz Bogdanowicz – kontrabas, Piotr Biskupski – perkusja.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności