-
0 -
65 -
75 -
20
1544 plików
1007,52 GB
AGE OF EMPIRE - GOLD EDITION
Trzecia część znakomitego cyklu strategii czasu rzeczywistego nieustannie rozwijanych od roku 1997 przez zespół Ensemble Studios.
Trzecia część znakomitego cyklu strategii czasu rzeczywistego nieustannie rozwijanych od roku 1997 przez zespół Ensemble Studios. Akcję pierwszej części tej serii osadzono w starożytności, zaś drugiej w średniowieczu. Ta odsłona pozwala nam na uczestniczenie w kilkusetletnim podboju Ameryki, czyli mniej więcej w okresie zamykającym się w ramach od XVI do XIX wieku. Autorzy wybrali taki, a nie inny okres historyczny nie tylko dlatego, że stanowi kontynuację tego co widzieliśmy w poprzednich częściach. Wpływ na taką decyzję miał też fakt, iż była to era niespotykanego dotąd rozwoju militarnego i technologicznego. Na samym jej początku nadal dominowały wojska uzbrojone na średniowieczną modłę, tj. w piki, kusze itp., zaś z biegiem czasu pola bitew wypełniły formacje używające wszelakiego rodzaju broni palnej, począwszy od muszkietów, a skończywszy na działach.
Kluczowe elementy rozgrywki znane z pierwszego i drugiego Age of Empires, takie jak: odkrywanie zaciemnionych części map, opcje ekonomiczne, zakładanie i rozbudowywanie miast, czy siłowe rozwiązanie konfliktów; nadal znajdziemy w tej produkcji, aczkolwiek poddano je licznym usprawnieniom. Zmieniła się również konstrukcja trybu kampanii. Zamiast dość krótkich, niezależnych kampanii znanych z Age of Kings, mamy tutaj sfabularyzowane kampanie, przypominające te które pojawiły się w Age of Mythology. Część z wydarzeń w jakich możemy uczestniczyć oparta jest na faktach historycznych (wojna francusko-indiańska czy rewolucje południowoamerykańskie), jednakże spora ich ilość to już wymysły autorów, które mają urozmaicić rozgrywkę.
Łącznie w Age of Empires III znajduje się osiem grywalnych frakcji, wśród których znajdziemy m.in. Francję, Wielką Brytanię i Hiszpanię. Każda z nich różni się od siebie i posiada szereg swoich indywidualnych cech. Przykładowo Anglię charakteryzuje bardzo silna ekonomia, krótszy czas budowy mieszkańców, a także wyśmienita jednostka – muszkieterowie. Z kolei Francuzi łatwiej mogą zawierać sojusze z Indianami, posiadają też specjalny typ mieszkańca, tzw. „Coureur”, który w razie potrzemy może służyć za jednostkę lekkiej piechoty.
Grę zrealizowano przy użyciu bardzo nowoczesnego i efektownego trójwymiarowego engine’u graficznego (pełne wsparcie DirectX 9.0 i technologii Shader 3), który de facto wywodzi się z poprzedniej produkcji studia Ensemble - Age of Mythology. Ponadto autorzy zdecydowali się na zaimplementowanie do swojego produktu silnika fizycznego Havok, znanego z licznych gier akcji/FPS. Jest to pierwszy tego typu przypadek w strategiach czasu rzeczywistego. Dzięki niemu bitwy, w których biorą udział setki jednostek wyglądają niezwykle widowiskowo (efekt ragdoll).
**Age of Empires III: The WarChiefs to pierwszy, oficjalny dodatek do ubiegłorocznego hitu, wydanego przez koncern Microsoft. Produkcją dodatku zajęła się tradycyjnie firma Ensemble Studios.
Age of Empires III: The WarChiefs to pierwszy, oficjalny dodatek do ubiegłorocznego hitu, wydanego przez koncern Microsoft Game Studios. Produkcją dodatku zajęła się tradycyjnie firma Ensemble Studios.
W podstawowej wersji gry obserwowaliśmy zmagania europejskich narodów, które próbowały podbić tereny Ameryki Północnej i Południowej. W osiągnięciu swoich celów korzystały one z pomocy rdzennych mieszkańców tych terenów. Dodatek koncentruje się w większym stopniu na cywilizacjach i społecznościach stworzonych przez Indian, udostępniając trzy nowe nacje. Pierwszą z nich jest Wielka Konfederacja Irokezów (zwana również Ligą Pięciu Narodów, założoną w 1570 przez plemiona Kajuga, Mohawk, Oneida, Onondaga i Seneka), dbająca o interesy tubylców podczas europejskiej ekspansji. Plemię to posiada największą siłę ognia spośród wszystkich frakcji zaimplementowanych w dodatku. Irokezi dysponują bowiem budzącą przerażenie artylerią oraz maszynami oblężniczymi. Drugą z nacji zaprezentowanych w rozszerzeniu są Siuksowie. Indianie Ci opierają swoją armię na jednostkach wykorzystujących konie, potrafiących wykonać szybkie i precyzyjne ataki na pozycje nieprzyjaciela. Ostatnią z nowych frakcji są Aztekowie, dysponujący bardzo silną piechotą.
Dodatek oferuje złożoną z kilku misji kampanię dla jednego gracza, większą liczbę usprawnień (kart) kupowanych w miastach macierzystych (Home City) oraz oczywiście jednostek. Autorzy postarali się również o usprawnienie niezwykle popularnego trybu multiplayer. Do dyspozycji graczy oddane zostały oddane nowe mapy, m.in. piaszczysta i sucha Kalifornia, zdominowane przez Inków Andy i zamieszkane głównie przez indiańskich rybaków Północne Terytoria. Twórcy dodatku postanowili zaaplikować też kilka nowych jednostek ośmiu europejskim narodom, którymi mogliśmy zmagać się w pierwowzorze.
Dodatek wymaga do działania pełnej wersji Age of Empires III. Posiadanie rozszerzenia nie jest konieczne do prowadzenia potyczek w Internecie (serwer ESO).
**The Asian Dynasties to drugi, oficjalny dodatek do gry Age of Empires III. Produkcję rozszerzenia powierzono studiu Big Huge Games, które fanom strategii czasu rzeczywistego jest doskonale znane z serii Rise of Nations. Oczywiście nad projektem czuwała firma Ensemble Studios. Autorzy pierwowzoru nie byli w stanie samodzielnie przygotować dodatku, ze względu na prace nad Halo Wars.
The Asian Dynasties to drugi, oficjalny dodatek do gry Age of Empires III. Produkcję rozszerzenia powierzono studiu Big Huge Games, które fanom strategii czasu rzeczywistego jest doskonale znane z serii Rise of Nations. Oczywiście nad projektem czuwała firma Ensemble Studios. Autorzy pierwowzoru nie byli w stanie samodzielnie przygotować dodatku, ze względu na prace nad Halo Wars.
Akcja omawianego rozszerzenia nie rozgrywa się w Nowym Świecie – tak, jak miało to miejsce w trzeciej odsłonie cyklu Age of Empires – ale na Dalekim Wschodzie. Firma Big Huge Games postanowiła wprowadzić do gry trzy nowe cywilizacje, reprezentowane przez ludy azjatyckie: Hindusów, Chińczyków i Japończyków. Oczywiście wszystkie przygotowane przez autorów programu mapy, ulokowane są na największym z kontynentów. Część aren wirtualnych zmagań nawiązuje do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń, np. jedna z nich podejmuje temat Jedwabnego Szlaku, drogi handlowej łączącej Chiny z Europą. Plansze te charakteryzują się unikatowymi właściwościami, np. na wspomnianej wyżej mapie nie można budować własnych targowisk - należy odbić je z rąk strażników.
W trybie dla jednego gracza dostępna jest nowa kampania, składająca się w sumie z trzech aktów i piętnastu scenariuszy (pięć misji dla każdej z nowych frakcji). W grze nie brakuje nowych jednostek i budynków. Jednym z tych ostatnich jest konsulat, pozwalający nawiązać bliższe kontakty z wybranymi Europejczykami w celu uzyskania rozmaitych bonusów i charakterystycznych dla nich jednostek. W The Asian Dynasties pojawiły się ponadto cudy świata, których wybudowanie pozwala przejść azjatyckim nacjom do kolejnej ery.
Najmocniejszym punktem rozszerzenia pozostaje tryb zmagań wieloosobowych, w którym walczyć można aż czternastoma odmiennymi frakcjami. W opracowywaniu tego komponentu, autorzy poprosili o sugestie najlepszych graczy na świecie. Pomogli oni nie tylko zbalansować rozgrywkę, ale przekonali również twórców do wprowadzenia wielu użytecznych funkcji, np. nowych skrótów klawiaturowych.
Rozszerzenie jest w pełni kompatybilne z podstawową wersją gry oraz pierwszym dodatkiem: The WarChiefs
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB