Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Towarzysze Zmierzchu_Calosc.pdf

carlorf / Komiksy / Towarzysze Zmierzchu / Towarzysze Zmierzchu_Calosc.pdf
Download: Towarzysze Zmierzchu_Calosc.pdf

218,79 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Scenariusz: François Bourgeon
Rysunek: François Bourgeon
Tłumaczenie: Maria Mosiewicz
Liczba stron 225


Zbiorcze wydanie trylogii historyczno-fantastycznej Françoisa Bourgeona, autora uznanego za najwybitniejszego współczesnego twórcę francuskiego komiksu historycznego. Przez cały XIV wiek we Francji szalała wojna stuletnia. Wojska królewskie, burgundzkie, angielskie rabowały kraj na równi z samowolnymi grasantami, zwykłymi zbójami czy najemnikami na służbie możnych i biskupów. Spokoju nie mogły być pewne nawet duże, umocnione miasta.

Jedna z takich band dokonuje rzezi ludności w wiosce położonej gdzieś na południu Francji. Z zagłady ratuje się jedynie wnuczka czarownicy, Mariotte, i tchórzliwy pachołek, Anicet. Pozbawieni domu, trafiają na służbę do błędnego rycerza. Posępny wojownik szuka rozwiązania ponurej tajemnicy, w którą zamieszani są nie tylko ludzie, ale też pradawne siły, niegdyś władające ziemią. Podróżnicy będą musieli przebyć zamieszkany przez chochliki Las Mgieł, wedrzeć się do Posępnego Miasta straszliwych Dhuardów, zapolować na wilkołaka, a wreszcie dotrzeć do potężnej twierdzy, gdzie wyjaśnią się wszystkie tajemnice związane z błędnym rycerzem i trzema siostrami-czarownicami...

Równolegle z przygodami bohaterów, Bourgeon przedstawia czytelnikowi skomplikowany świat wierzeń i czarów, których korzenie sięgają odległej starożytności, a przetworzone przez wczesne chrześcijaństwo w średniowieczu dotrwały do naszych czasów w formie niemal niezrozumiałych wierzeń ludowych.

Polskie wydanie obejmuje trzy tomy i tworzy swoistą całość:


Tom 1 - Czary w Lesie Mgieł
Tom 2 - Cynowe oczy Posępnego Miasta
Tom 3 - Ostatni śpiew Malaterre'ów


Jeden z najsławniejszych komiksów francuskich, stworzony przez rysownika, który uznawany jest za klasyka gatunku.

obrazek

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Akcja Towarzyszy zmierzchu toczy się w czasie wojny stuletniej, ale czytelnik nie dowie się z komiksu kto, z kim i o co się bije. A prawdę powiedziawszy, to samej wojny też na obrazkach nie zobaczy. Choć wzmianka o wojnie otwiera całą komiksową opowieść i potem ją zamyka, to jednak stworzona przez Bourgeona opowieść jest o czymś innym. Problem w tym, że trudno jednoznacznie powiedzieć, o czym.

Egmont popełnił zasadniczy błąd, wydając Towarzyszy zmierzchu w jednym, opasłym tomie. Ten komiks powinien był być wydany w trzech osobnych woluminach, a jeszcze lepiej by było, gdyby dwa pierwsze wyszły szybko, jeden po drugim, trzeci zaś po czteroletniej przerwie. Rzecz w tym, że trzecia część Towarzyszy zmierzchu tak dalece odstaje od dwóch wcześniejszych, że łatwiej jest Ostatnią pieśń Malaterre'ów zaakceptować jako rzecz zupełnie osobną (choć z bohaterami znanymi skądinąd) niż jako kontynuację opowieści z części zatytułowanych Czary w Lesie Mgieł i Cynowe oczy posępnego miasta. Na pozór wszystko tu jest tym samym i jest takie samo: spotykamy trójkę bohaterów obecnych w każdej z części, akcja toczy się w tym samym czasie i w tym samym świecie, a jej wątki wysnute zostały z wydarzeń, o których mowa była w części pierwszej i drugiej. Zarazem jednak wszystko jest zupełnie inne i ku czemu innemu zmierza.

Pierwsze dwie części rozgrywają się na pograniczu świata realnego i fantastycznego, a nawet fantazmatycznego, gdyż granica miedzy jawą i snem, jasnowidzeniem i złudzeniem, prawdą i marzeniem jest tu nieustannie zacierana. Każdy z trójki bohaterów obarczony jest innym rodzajem winy, czytelnik może więc spodziewać się, że wraz z rozwojem fabuły dojdzie do jakiegoś rodzaju owej winy odkupienia. Pierwsze dwie części myśl tę podtrzymują i rozwijają. Potem jednak następuje część trzecia.


Polskie wydanie obejmuje trzy tomy i tworzy swoistą całość:

Tom 1 - Czary w Lesie Mgieł
Tom 2 - Cynowe oczy Posępnego Miasta
Tom 3 - Ostatni śpiew Malaterre'ów


Jeden z najsławniejszych komiksów francuskich, stworzony przez rysownika, który uznawany jest za klasyka gatunku.
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Czary w Lesie Mgieł i Cynowe oczy posępnego miasta rozgrywały się na tle bujnej przyrody, z dala od większych ludzkich skupisk. Miejscem akcji Ostatniej pieśni Malaterre'ów jest natomiast miasto, a dokładniej romańska warownia. Przybywając tutaj, trójka bohaterów miesza się z tłumem, składającym się z miejscowych i z przyjezdnych, i cały czas w otoczeniu innych ludzi przebywa. Tu już nie ma miejsca na sny i marzenia, fantastyczne zjawy i niepewność, czy to, co się zdarzyło, zdarzyło się naprawdę. Intryga, w jaką bohaterowie zostają wplątani, została uknuta przez ludzi i to ludzkim przeciwnikom bohaterowie będą musieli stawić czoła w finale. Magia - zdaje się mówić Bourgeon - nie ma dostępu do zbudowanej przez ludzi warowni, chociaż krąży wokół jej murów pod postacią samotnego jeźdźca. obrazek
Czary w Lesie Mgieł i Cynowe oczy posępnego miasta rozgrywały się na tle bujnej przyrody, z dala od większych ludzkich skupisk. Miejscem akcji Ostatniej pieśni Malaterre'ów jest natomiast miasto, a dokładniej romańska warownia. Przybywając tutaj, trójka bohaterów miesza się z tłumem, składającym się z miejscowych i z przyjezdnych, i cały czas w otoczeniu innych ludzi przebywa. Tu już nie ma miejsca na sny i marzenia, fantastyczne zjawy i niepewność, czy to, co się zdarzyło, zdarzyło się naprawdę. Intryga, w jaką bohaterowie zostają wplątani, została uknuta przez ludzi i to ludzkim przeciwnikom bohaterowie będą musieli stawić czoła w finale. Magia - zdaje się mówić Bourgeon - nie ma dostępu do zbudowanej przez ludzi warowni, chociaż krąży wokół jej murów pod postacią samotnego jeźdźca. obrazek
Ostatnia pieśń Malaterre'ów to opowieść tak znakomita, że warto i trzeba czytać ją osobno - jako pewną zamkniętą całość. Ale warto też oddać sprawiedliwość twórcy i przeczytać dwie pierwsze części jego cyklu tak, jakby też były całością. Całością, której nie poznamy, ale której możemy się domyślać. obrazek
Scenariusz: Scotch Arleston Rysunek: Jean-Louis Mourier Ósma część prześmiesznej serii fantasy o nieprzystosowanych do cywilizacji trollach z Falomp. Nieprzejednany Czcigodny z Eckmul, Risto Furiatu, nadal nie może pozbyć się resztek ptasiego czaru, który spadł na niego z winy trolli. Wykorzystuje więc kolejną okazję, by się zemścić, a jednocześnie zdjąć z siebie urok. Wynajmuje w tym celu popularny zespół mocnego uderzenia, złożony z oswojonych trolli. Mieszkańcy Falomp są w siódmym niebie, kiedy dowiadują się, że gwiazdy zamierzają dać koncert w ich wiosce. Oczywiście, nie podejrzewają zasadzki... obrazek
Scenariusz: Scotch Arleston Rysunek: Jean-Louis Mourier Siódmy album humorystycznej serii fantasy, rozgrywającej się w magicznym świecie Troy. Trolle, które nade wszystko uwielbiają smak ludzkiego mięsa, tym razem znalazły się w niebezpieczeństwie, gdyż wielki mędrzec-czarodziej z Eckmul musi zdobyć trolle mleko, aby uwolnić się od pewnej klątwy... obrazek
Scenariusz: Scotch Arleston Rysunek: Jean-Louis Mourier Szósty tom serii. Świat Troy zamieszkuje wiele stworzeń, ale najgorszymi wrogami człowieka są trolle. A jednak te straszne drapieżniki są sympatyczne. Niekoniecznie dla ludzi, ponieważ znają wiele przepisów na to jak smacznie przyrządzić człowieka. Ludzie wciąż pragną zapanować nad trollami - jeden z wojskowych wpada na pomysł by wykorzystać je jako żywą broń. Czy nad trollem można zapanować? obrazek
Scenariusz: Scotch Arleston Rysunek: Jean-Louis Mourier Piąty tom serii fantasy, rozgrywającej się w tym samym świecie, co cykl Lanfeust z Troy. Trolle to śmiertelni wrogowie ludzi. Walczą o zachowanie własnego gatunku w świecie zdominowanym przez człowieka. Mimo tak poważnego tematu, jest to seria niemal komediowa, choć nie pozbawiona mocniejszych akcentów. Życie w wiosce Trolli wróciło do normy. Takiego spokoju nie mają jednak ludzie żyjący w pobliskiej wiosce.. Do niedawna mogli obawiać się tylko Trolli, które na nich polowały, do czasu gdy w okolicznych lasach pojawiły się tajemnicze potwory mordujące niewinnych wieśniaków. Postanawiają więc opuścić swą rodzinną wioskę. Trolle chcąc chronić swoje tereny łowieckie biorą ludzi pod swoją opiekę... obrazek
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności