Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
bogus62
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Bogdan

widziany: 18.12.2019 12:09

  • pliki muzyczne
    41
  • pliki wideo
    3850
  • obrazy
    539
  • dokumenty
    1139

5799 plików
1235,71 GB

obrazek


Bitwa pod Mokrą 1-IX-1939
  • 257 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Niemcy podczas II wojny światowej wprowadzili do służby szynowy pojazd pancerny tzw. Panzertriebwagen. Była to lokomotywa napędzana silnikiem dieslowskim z U-Bota z przekładnią hydrauliczną Voith. Wyposażona była w dwa stanowiska artyleryjskie umieszczone na dwóch nie napędzanych platformach - stanowiskach umieszczonych na początku i końcu lokomotywy. Składy te miały wspomóc walczące oddziały na froncie wschodnim.
Panzertriebwagen Nr.16 został zbudowany w oparciu o lokomotywę spalinową typu WR550 D14 z silnikiem o mocy 405 KW (550 KM). Ten typ lokomotywy został zbudowany w latach 1939 - 1941. W roku 1942 lokomotywę WR550 D14 opancerzono (grubość od 20 do 85 mm). Po opancerzeniu lokomotywy okazało się, że pociąg ma zbyt duży nacisk na oś. Konieczne było zmniejszenie jej ciężaru. W celu obniżenia nacisku na oś zbudowano dwie platformy artyleryjskie, na których początkowo miały być zamontowane działka przeciwlotnicze kalibru 20 i 37 mm. Ostatecznie uzbrojenie pancernego wagonu motorowego stanowiły dwie armaty 7,62 cm FK 295/1 umieszczone w standardowych wieżach, takich jak w pociągach pancernych typu BP42. Taki typ pociągu pancernego dysponował dużą siłą ognia, miał większe możliwości operacyjne i był bardziej samodzielny. Wielkie składy tradycyjnych pociągów pancernych wymagały dobrego stanu torowiska, wytrzymałych mostów, a w przypadku uszkodzenia lokomotywy cały skład był unieruchomiony. W 1943 roku PzTrWg 16 był jednostką rezerwową, kilkakrotnie był używany do patrolowania terenów zagrożonych przez partyzantów. Wiosną i latem 1944 roku operował w ramach Grupy Armii "Środek". Brał udział w walkach pod Rawą Ruską i Lublinem. Zagrożony odcięciem otrzymał rozkaz przebazowania do Radomia. W sierpniu i we wrześniu 1944 roku działał z Kielc patrolując linie kolejowe do Krakowa, Skarżyska nad Kamienną i Radomia. Po rozpoczęciu zimowej ofensywy przez Armię Czerwoną Panzertriebwagen Nr.16 toczył boje w rejonie Kielc. Po wycofaniu się przez Olkusz, Jaworzno - Szczakową został wyremontowany w Gliwicach. Później został poddany gruntownemu remontowi w jednym z zakładów kolejowych w Rzeszy. W kwietniu 1945 roku pociąg brał udział w walkach pod Neu Ruppin, a w dniach 1-2 maja 1945 roku nieuszkodzony został zdobyty pod Neustadt Dosse.
Po wojnie Panzertriebwagen Nr.16 trafił do Ludowego Wojska Polskiego. Stacjonował w Przemyślu i w Sanoku - Zagórzu, gdzie został przezbrojony w rosyjskie armaty. Wchodził w skład jednostki wojskowej Nr.4194. Brał udział w walkach z oddziałami Ukraińskiej Armii Powstańczej.

zachomikowany

  • 297 KB
  • 3 wrz 12 6:57
During World War 2, the German war machine relied on railways to provide forces at the front with weapons and supplies. These rail lines of communication were especially critical on the Russian Front where roads were few and far between. While these rail lines provided the Germans with the ability to move men and materiel quickly, Russian forces regularly tried to interdict these supply lines by land and by air. These threats to the German lines of communication lead to a number of unique solutions to protect the trains. Against air threats, FlaK guns were mounted to rail cars, then these led up to armored emplacements atop rail cars to increase survivability for the gun crews.

Threats from Soviet ground forces ranged from infantry to armored assaults. To defend against the latter threat, the Gernans employed surplus tank turrets on armored rail cars. One of the more lethal combinations was the Triebwagen 51 that was armed with two Panzer IV Ausf.H or Ausf.J turrets atop a sizeable rolling bunker. These Panzer IV turrets were armed with the 75mm KwK 40 L/48 main gun which was effective against most of the armored threats likely to be encountered.

zachomikowany

  • 229 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Tank destroyer wagon

Wagon przeciwpancerny (Panzerjaegerwagen), z armatą ppanc 7.5cm KwK-40 (75mm) w wieży czołgu PzKpfw-IV

zachomikowany

  • 123 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Книга посвящена тесному сотрудничеству воинов Красной Армии и советских железнодорожников в годы Великой Отечественной войны. Рассказано о строительстве броневых поездов на прифронтовых железнодорожных узлах, в цехах заводов Наркомата путей сообщения. Приводятся многочисленные примеры мужества и героизма добровольцев-железнодорожников , сражавшихся на бронепоездах в дни обороны Ленинграда, Одессы, Киева, Севастополя, в битвах под Москвой, Сталинградом, при освобождении стран Восточной Европы.

zachomikowany

  • 302 KB
  • 3 wrz 12 6:57
The American Civil War was the world's first full-blown 'railroad war'. The well-developed network in the North was of great importance in serving the Union armies' logistic needs over long distances, and the sparser resources of the South were proportionately even more important. Both sides invested great efforts in raiding and wrecking enemy railroads and defending and repairing their own, and battles often revolved around strategic rail junctions. Robert Hodges reveals the thrilling chases and pitched battles that made the railroad so dangerous and resulted in a surprisingly high casualty rate. He describes the equipment and tactics used by both sides and the vital supporting elements - maintenance works, telegraph lines, fuel and water supplies, as well as garrisoned blockhouses to protect key points. Full-colour illustrations bring the fast-paced action to life in this fascinating read; a must-have volume for rail and Civil War enthusiasts.

zachomikowany

  • 174,1 MB
  • 3 wrz 12 6:57

zachomikowany

  • 254 KB
  • 3 wrz 12 6:57
"Мы мирные люди, но наш бронепоезд стоит на запасном пути..." - эта песня, которую перед войной распевала вся страна, оказалась пророческой: именно Великой Отечественной суждено было стать последней великой войной бронепоездов - в 1941-1945 гг. в боевых действиях активно участвовали более 200 "стальных крепостей" Красной Армии. И хотя многие теоретики считали этот род войск безнадежно устаревшим, советские бронепоезда на деле доказали свою высокую боевую эффективность, особенно в первый период войны, когда их строительство приняло по-настоящему массовый характер, - и по количеству, и по качеству бронепоездов СССР превзошел всех остальных участников Второй Мировой, вместе взятых!
Однако до сих пор данная тема фактически не освещена в отечественной литературе. Эта книга - первая. Собирая материал для нее более 20 лет, обработав и проанализировав колоссальный объем информации, проследив боевой путь всех "сухопутных броненосцев" Красной Армии, ведущий историк бронетехники создал не просто лучшую, а единственную на сегодняшний день энциклопедию бронепоездов Великой Отечественной.

zachomikowany

  • 135 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Eisenbahn-geschuize stehen einen äußerst interessanten, wenn auch heute abgeschlossenen Teil der Entwicklung schwerster Artillerie zwischen dem amerikanischen Bürgerkrieg und dem Beginn des modernen Raketen-Zeitalters dar. zumal sie gerade in beiden Welt­kriegen eine bedeutsame, wenn auch allmählich abnehmende Rolle als bewegliches schweres Flachfeuer, in der Kuvtcmerteidigung und als schwerste Fernkampf-Artillerie zur Schwerpunktbildung gespielt haben. Die Eisenbahn ist - nächst Wagen und Schiff - das erste Ver­kehrsmittel der Neuzeit, das vor Auto und Flugzeug nicht nur be­waffnet, sondern eng verknüpft mit dem technischen Fortschritt der Industrie für eine ganze Epoche in eine schlagkräftige Waffe umge­wandelt wird.
Die epochemachende Nutzung von Eisenbahnwagen als Geschütz-Lafette erlaubte zum ersten Male den beweglichen Einsatz großkalib­riger Rohre, ehe es entsprechende Fahrgestelle. Straßen und Moto­ren gab. war allerdings abhängig von dem Vorhandensein eines mög­lichst engmaschigen Schienen-Netzes und einer frühzeitigen wie sorg­samen Vorbereitung der jeweiligen Feuerstellung, ein Nachteil, der aber durch massive Wirkung und nach und nach wachsende Schuß­weiten mehr und mehr ausgeglichen wird.

zachomikowany

  • 159 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Das 1986 erschienene Heft "Deutsche Panzerzüge im Zweiten Weltkrieg"' hat als erste und bislang auch einzige Publikation über diese Spezialwaffe derartigen Anklang ge­funden, daft es nicht nur innerhalb kurzer Zeit vergriffen war, sondern auch weltwei­te Beachtung fand. Es haben sich daraufhin viele ehemalige Angehörige der Panzer­züge an mich gewandt, und mit deren Hilfe und intensiver eigener Forschungsarbeit ist es gelungen, trotz des Fehlens zureichender amtlicher Unterlagen sowohl die Bau-wie die Einsatzgeschichte der deutschen Panzerzüge weitgehend aufzuklären. Ich freue mich daher, daß mir der Verlag die Gelegenheit gibt, dieses nun viel umfassen­dere Wissen in Form eines kurzen Abrisses in einem neuen Heft zu dieser Thematik zu präsentieren. Da die Grundzüge der Entwicklung bereits im ersten Heft richtig wiedergegeben wurden, konnte dieser allgemeine texdiche Aufbau übernommen wer­den, jedoch wurden die neu gewonnenen Erkenntnisse eingearbeitet, was abge­sehen vom ersten Kapitel erhebliche Umänderungen bedingte. Im Bildteil wird — den Grundsätzen des Verlages entsprechend — fast ausnahmslos neues Material gebo­ten, wobei das Schwergewicht nun eher auf die Einsatzgeschichte, denn auf die tech­nische Entwicklung, die ja im ersten Heft dargestellt wurde, gelegt ist. Lediglich da. wo auch im Bildteil Korrekturen vonnöten waren und diese nicht mit anderen Fotos zu belegen sind, werden Wiederholungen gebracht. - Der Autor hofft damit, nun eine zwar knappe, aber schlüssige und zutreffende Geschichte der Panzerzüge vorle­gen zu können. Er arbeitet weiter an einer ausführlichen Darstellung dieser Materie. Deshalb ist er auch jetzt noch für jede ergänzende und korrigierende Information dankbar

zachomikowany

  • 142 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Nachdem am 27. 9. 1825 der erste Eisenbahn­zug von Stockton nach Darlington (England) gedampft war, war zwar eine militärische Be­deutung dieses neuen Verkehrsmittels abzu­sehen, eine Umsetzung in die Praxis war je­doch erst möglich, nachdem sich in mehreren Staaten ein einigermaßen zusammenhängen­des Streckennetz entwickelt hatte. Dabei wur­den die Vorteile, die es für Truppen- und Nachschubtransporte bot, schon recht frühzei­tig erkannt. Die Möglichkeiten, Eisenbahn­fahrzeuge direkt als Waffe im Gefecht einzu­setzen, brauchten eine längere Reifezeit. Zwar versahen die Österreicher bereits in den Revo­lutionskriegen 1848/49 Flachwagen mit Sei­tenwänden aus übereinandergelegten Eisen­bahnschienen, die den darauf befindlichen Schützen Panzerschutz gewährten, und setzten diese Wagen sowohl bei der Belagerung Wiens wie in Ungarn und Oberitalien ein, zwar setz­ten im Amerikanischen Bürgerkrieg (1861-65) Nord- wie Südstaaten Geschütze auf Eisen­bahnwagen, zwar hatten die Franzosen Ende der Sechziger Jahre bereits gepanzerte Infan­teriewagen konstruiert, die sogar schon mit Mitrailleusen (dem Vorläufer des Maschinen­gewehrs) bestückt waren, jedoch im deutsch­französischen Kriege (1870/71) nicht einge­setzt wurden — wohl aber im belagerten Paris gebaute, gegenüber denen des amerikanischen Bürgerkriegs wesentlich verbesserte gepanzerte Eisenbahn-Batterien —, aber das Verdienst, den ersten, auch im heutigen Sinne richtig­gehenden Panzerzug — der gekennzeichnet ist durch den Verbund von Infanterie und Artil­lerie — geschaffen zu haben, gebührt den Eng­ländern.

zachomikowany

  • 316 KB
  • 3 wrz 12 6:57
The story of armored train "Smialy" is a remarkable one. ("Smialy", pronounced "Shmee-ah-we" in English, means „Brave"). Although armored trains were little used in western Europe, they were an important innovation in military technology in central and eastern Europe at the time of the First World War, and an alternative to tanks. "Smialy" provides a fine example of the history of such systems as it fought under four flags - Austrian, Polish, Soviet and German, in several wars from 1914 to 1945. Its story traces the rise and fall of armored trains in military history.

zachomikowany

  • 64 KB
  • 3 wrz 12 6:57
In der Geschichte geht es sehr oft recht kurios zu. So berichtete der Militärhistoriker DimitriWoIkogonow, daß Stalin 1921 über den damaligen Vorsitzenden des Revolutionären Kriegsrates Trotzki - also über den obersten Militärbefehlshaber - sehr empört war, weil der sich bei seinen häufigen Fahrten zur kämpfen­den Truppe nicht nur mit einer großen Schar in Le­der gekleideter junger Rotarmisten umgab, sondern sich auch noch häufig von zwei Panzerzügen beglei­ten ließ. Dieser Aufwand war für Stalin, der Trotzki ob seines Rednertalentes, seiner Energie und seiner Popularität ohnehin beneidete, eine Herausforderung. Damals konnte er noch nicht ahnen, daß er - der Flug­reisen nicht ausstehen konnte - für seine Sicherheit während der Bahnfahrt zu der Potsdamer Konferenz im Juli 1945 auf der 1923 km langen Fahrstrecke -UdSSR 1095 km, Polen 594 km, Deutschland 234 km, acht Panzerzüge des NKWD aufbieten würde. Der Vollständigkeit halber sei hinzugefügt, daß auf jeden
Eisenbahnkilometer etwa sechs bis 15 Wachposten kamen. Insgesamt sicherte das NKWD die Strecke durch 11 Regimenter mit 17 000 Mann sowie 1515 Soldaten des operativen Personals. Es sei dahinge­stellt, ob Stalin ein besonderes persönliches Verhält­nis zu diesen Stahlkolossen auf Schienen hatte, oder ob die Idee, die Strecke Moskau - Potsdam auf diese Weise zu sichern aus seiner Umgebung stammte. Tat­sächlich kann man sagen, daß mit dieser Episode auch das Ende dieser Waffenart herangekommen war.

zachomikowany

  • 2,8 MB
  • 3 wrz 12 6:57
Po wybuchu rewolucji październikowej w 1917 r. w Rosji, na całym obszarze tego państwa zaczęły powstawać oddziały wojskowe walczące z bolszewikami. Polacy przebywający na terenie imperium rosyjskiego również przystąpili do tworzenia własnych formacji wojskowych. 25 stycznia 1919 r. powstała 5 Dywizja Strzelców Polskich w składzie trzech pułków piechoty, batalionu szturmowego, pułku ułanów, pułku artylerii, batalionu inżynieryjnego, służby sanitarnej i taborów - łącznie niemal 12 tys. żołnierzy. Na jej czele stanął płk Kazimierz Rumsza. Organizacyjnie Dywizja należała wraz z 4 Dywizją Strzelców Polskich gen. Lucjana Żeligowskiego (działającą na południu Rosji) do Armii Polskiej we Francji gen. Józefa Hallera.
Dywizja od samego początku przystąpiła do walki z oddziałami komunistycznymi, wspomagając rosyjskie wojska kontrrewolucyjne admirała Aleksandra Kołczaka, Korpus Czechosłowacki i wojska Ententy. Do jej głównych zadań należała ochrona strategicznie ważnej Kolei Transsyberyjskiej na prawie tysiąckilometrowym odcinku od Nowonikołajewska przez Aczyńsk, Krasnojarsk do stacji Klukwiennaja. W tym celu wykorzystywała cztery pociągi pancerne o nazwach: "Kraków", "Warszawa", "Poznań" i "Poznań II" (zdobyty na bolszewikach). W styczniu 1920 r., po nawiązaniu tajnych kontaktów między Korpusem Czechosłowackim i bolszewikami, 5 Dywizja Strzelców Polskich została otoczona i musiała skapitulować

zachomikowany

  • 31 KB
  • 3 wrz 12 6:57
In the last days of 1917, a fugitive Cossack captain brashly led seven cohorts into a mutinous garrison at Manchuli, a squalid bordertown on Russia's frontier with Manchuria. The garrison had gone Red, revolted against its officers, and become a dangerous, ill-disciplined mob. Nevertheless, Cossack Captain Grigori Semionov cleverly harangued the garrison into laying down its arms and boarding a train that carried it back into the Bolsheviks' tenuous territory. Through such bold action, Semionov and a handful of young Cossack brethren established themselves as the warlords of Eastern Siberia and Russia's Pacific maritime provinces during the next bloody year. Like inland pirates, they menaced the Trans-Siberian Railroad with fleets of armored trains, Cossack cavalry, mercenaries and pressgang cannon fodder. They undermined Admiral Kolchak's White armies, ruthlessly liquidated all Reds, terrorized the population, sold out to the Japanese, and antagonized the American Expeditionary Force and Czech Legion in a frenzied orchestration of the Russian Empire's gotterdammerung. Historians have long recognized that Ataman Semionov and Company were a nasty lot. This book details precisely how nasty they were.
White Terror describes the major events and trends during this dark era when Siberia became hell on earth. It offers a taste of daily life in the atamanshchina, and depicts the byzantine relationships and conflicts in a desolate land that suddenly teemed with warlords, Whites, Reds, Socialist-Revolutionaries, workers, peasants, refugees, prisoners, foreign troops and relief workers while describing the Cossacks ever-changing order of battle, key officers and armored trains. It's the story of a forgotten Russia in turmoil, when the line between government and organized crime blurred into a chaotic continuum of kleptocracy, vengeance and sadism.

zachomikowany

  • 62 KB
  • 3 wrz 12 6:57
Railroad guns are a very interesting part of the history of artillery development since the American Civil War. Modern technology has made these giant weapons obsolete, but for a number of years, in different conflicts, railway artillery played an important role in providing military forces with mobile heavy guns capable of breaching heavy fortifications or shelling strategic targets at long range. Movable coastal defense batteries were also used to supplement fixed defensive guns during invasions.
The railroad was the first development in transportation with the rise of the Machine Age, and allowed the movement of mounted heavy guns long before self-propelled carriages, engines, or roads existed. Railroad artillery was dependent on the availability of an extensive railway network for the greatest mobility--a disadvantage never entirely overcome-but in the later years of railroad gun development, this was offset to a great extent by the greater destructive effect of ever larger projectiles and by significant increases in maximum range, which often allowed large areas to be controlled by only a few guns. Characterized by relatively long barrels compared to other forms of artillery-many of these taken over from naval weapons production-and mounted on specially-modified or purpose-built railroad cars or carriages, the railroad guns proved to be excellent heavy artillery pieces, and were moved relatively easily despite their size.

zachomikowany

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    32
  • obrazy
    41
  • pliki wideo
    2
  • pliki muzyczne
    0

76 plików
1,51 GB




Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (4)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (4)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności