Aircraft Design - Ajoy Kumar Kundu - 2010.pdf
1.Basic Elasticity | 2.Two-Dimensional Problems in Elasticity | 3.Torsion of Solid Sections | 4.Virtual Work and Energy Methods | 5.Energy Methods | 6.Matrix Methods | 7.Bending of Thin Plates | 8.Columns | 9.Thin Plates
10.Materials | 11.Structural Components of Aircraft | 12.Airworthiness | 13.Airframe Loads | 14.Fatigue | 15.Bending of Open and Closed, Thin-Walled Beams | 16.Shear of Beams | 17.Torsion of Beams | 18.Combined Open and Closed Section Beams | 19.Structural Idealization | 20.Wing Spars and Box Beams | 21.Fuselages | 22.Wings | 23.Fuselage Frames and Wing Ribs
1. Wyważenie samolotu 2. Wyznaczanie współczynnika obciążeń samolotu w środku ciężkości 3. Konstruowanie krzywych obciążeń samolotu w locie według wybranych przepisów zdatności cywilnego sprzętu lotniczego. 4. Obciążenia zewnętrzne usterzeń. 5. Obciążenia zewnętrzne w czasie ruchu na ziemi. 6. Obciążenia kadłuba 7. Rozkłady obciążeń aerodynamicznych powierzchni nośnych. 8. Obciążenia skrzydeł i węzłów przenoszących siły skupione.
II. MATERIAŁY DO ZADAŃ - sylwetki i dane samolotów. III.ROZWIĄZANIA ZADAŃPart I. Preliminary Sizing of Airplanes. Part II. Preliminary Configuration Design and Integration of the Propulsion System. Part III. Layout Design of Cockpit, Fuselage, Wing and Empennage: Cutways and Inboard Profiles. Part IV. Layout Design of Landing Gear and Systems. Part V. Component Weight Estimation. Part VI. Prelimanry Calculation of Aerodynamic, Thrust and Power Characteristic. Part VII. Determination of Stability, Control and Performance Characteristics: Far and Military Requirements.
1. Ogólny opis obciążeń samolotu 2. Obciążenia dopuszczalne w locie 3. Obciążenia dopuszczalne na ziemi 4. Inne źródła obciążeń 5. Obciążenia zespołów samolotu 6. Problemy zmęczeniowe w konstrukcji płatowca 7. Badania prototypów samolotu
Part 1 - Environment. The atmosphere; The operational environment; Part 2 - Requirements. Requirements and the specification; Interpretation of requirements; Part 3 - Aerodynamic Shape. The 'Classical' generation of aerodynamic forces; The control of lift and drag; Engine-airframe matching; Balancing the aerodynamic sum; Part 4 - Ground and Water Operations. Landplanes; Seaplanes; The structure; The final aeroplane; Appendices; References and further reading; Part 5 - Structural Shape The Structure; The Final Aeroplane;