-
22 -
1595 -
601 -
72
4210 plików
2573,32 GB
* Microsoft Windows XP /Microsoft Windows Vista
* Intel Pentium 4 3+ GHz lub AMD Athlon 2.5+ GHz
* RAM: 1GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista)
* nVidia GeForce 6800GT (lub lepsza) / ATI 1800XT (lub lepsza)
* Karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c
* Napęd DVD
* 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
* Microsoft Windows XP /Microsoft Windows Vista
* Intel Core 2 Duo 2.2 GHz lub Athlon 64 X2 4400+
* RAM: 2 GB
* nVidia GeForce 9800 GTX lub ATI z serii HD4800
* Karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c
* Napęd DVD
* 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
* Pad z konsoli X360
Tomb Raider: Underworld to ósma odsłona sławnego cyklu gier o pani archeolog. Za jego najnowszą część odpowiedzialne jest studio Crystal Dynamics, które już wcześniej miało do czynienia z Larą Croft przy odcinkach Anniversary oraz Legend. Wydawcą niezmiennie pozostaje Eidos Interactive.
Fabuła gry nawiązuje głównie do mitologii Majów. Lara Croft ląduje w południowym Meksyku, a celem jej zainteresowań jest świat Podziemi – Xibalba. Portale do tego tajemnego miejsca otwierają się podczas pięciu ostatnich, nienazwanych dni kalendarza Majów. Jak łatwo się domyśleć, w Tomb Raider: Underworld Lara odkrywa starożytne sekrety związane z Xibalba.
Rozgrywka to połączenie skakania, biegania, przesuwania dźwigni, rozwiązywania zagadek oraz walczenia. Do dyspozycji dostajemy też bardzo pomocny przy eksploracji hak przywiązany do liny oraz nowe triki. Między innymi możemy wspinać się po kolumnach, docierając do trudnodostępnych, wysoko położonych miejsc. Ponadto wygimnastykowana bohaterka potrafi wdrapywać się na te ściany, które posiadają jakiekolwiek wyżłobienia. Co więcej Lara, jednocześnie trzymając się jedną ręką krawędzi lub przylegając do kolumny, potrafi strzelać do ruchomych celów. Łącznie seksowna pani archeolog wykonuje blisko tysiąc różnorodnie animowanych ruchów. Lara posiada też motor, który nie raz nam się przyda podczas odkrywania tajemnic Majów. Dla przykładu ustawiwszy elementy układanki w określonej kombinacji sprawimy, że w oddali otworzą się sekretne drzwi. Starając się dobiec na miejsce, Lara z pewnością nie zdąży. W takich chwilach warto wskoczyć na pojazd, dzięki któremu pokonujemy dystans o wiele szybciej.
Gra oferuje częściowo nieliniową rozgrywkę. W momencie gdy natkniemy się w dżungli na kłusownika czyhającego na zwierzynę, możemy wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwszą jest wycofanie się i przyczajenie niedaleko, aby zaobserwować przebieg ich walki. Po pojedynku możemy wyskoczyć z ukrycia i dobić przeciwnika. Drugim wyjściem jest otwarty atak na obydwu wrogów. Oponenci, którzy nas zauważą, tak samo jak my kierują się instynktem przetrwania. Mogą zastawiać na nas pułapki, zachodzić od tyłu itd. Na szczęście Lara nie jest bezbronna. Podczas walki jej podstawowym arsenałem są pięści oraz kopniaki. Nieocenione okazują się również pistolety i granaty. Co więcej, możemy używać otoczenia jako broni, na przykład łapiąc wbitą w ziemię tyczkę i rzucając nią w przeciwników. Ważną nowością jest też system równoczesnego strzelania do dwóch różnych celów. Używając broni palnej, bohaterka nie musi już skupiać się na jednym celu, co czyni rozgrywkę bardziej dynamiczną. Naszymi przeciwnikami w głównej mierze będą dzikie zwierzęta. Walki z ludźmi zaliczają się natomiast do rzadkości. Lara może liczyć na swoich pomocników, znanych z poprzedniej części serii, są to między innymi Zip oraz Alister Fletcher, służący pomocą w rozwiązaniu napotykanych problemów.
Grafika uległa znacznej poprawie w stosunku do poprzednich części, ma też bardziej mroczny i ponury klimat. Głównym atutem gry jest interaktywne otoczenie. Dla przykładu pani archeolog pozostawia w błotnistych nawierzchniach ślady stóp, a gdy klęka, na jej kolanach pojawią się grudki brudu. Dopiero gdy lunie deszcz, woda zmywa zabrudzenia. Co więcej, Underworld kończy z trendem znikających ciał poległych przeciwników, a każdy zniszczony przez nas element środowiska pozostaje taki na zawsze. To ważne, ponieważ zaprojektowane poziomy są duże. Dlatego też, gdy zabłądzimy, możemy wrócić się po śladach martwych ciał, połamanych drzew czy przewróconych kolumn. Ważnym detalem jest również starannie odwzorowana gra świateł oraz system pogodowy, który bezpośrednio wpływa na śliskość gzymsów i innych powierzchni. Natomiast dzięki wykorzystaniu techniki motion capture i umiejętnościom olimpijskiej gimnastyczki, uzyskano jeszcze bardziej realistyczny model postaci Lary Croft. Zrezygnowano również z flagowego ubioru głównej bohaterki. W tej odsłonie serii, Lara przeważnie nosi czarną bluzkę, czarne szorty a włosy ma związane w warkocz. Jednak podczas gry występuje też w innych strojach. Nieustraszona pani archeolog ponownie przemawia głosem Keeley Hawes.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB