Fallout.3.PL.PAL.XBOX360-TEAM.TripHaZaRd.&.SKAZA.nfo
-
- ██ 'GRY KOLEKCJE' ██ -
- ◢◤ FILMY [ NOWE ] -
⬛FILMY NOWO DODANE - AVI⬛ -
▣ CRYSIS 3 REPACK [PC] -
■ Airborne -
■ Allied Assault -
■ Assassin's Creed -
■ Assassin's Creed II -
■ Assassin's Creed III Brotherhood -
■ Assassin's Creed IV Revelations -
■ Assassin's Creed PC -
■ Auta -
■ Auta 2 -
■ Auta Mistrzostwa Złomka -
■ Auta Odcinek Specjalny Bujdy Na Resorach -
■ Auta Przygody w Chłodnicy Górskiej -
■ Battlefield -
■ Battlefield 1942 -
■ Battlefield 2 Złota Edycja -
■ Battlefield 2142 -
■ Battlefield 3 -
■ Battlefield Bad Company 2 -
■ Carbon -
▣ Crysis 2 HD [PC] -
■ Hot Pursuit 2010 -
■ Left 4 Dead -
■ Left 4 Dead 1 -
■ Left 4 Dead 2 -
▣ MASS EFFECT 3 ULTIMATE EDITION [PC] -
■ Medal Of Honor -
■ Medal Of Honor PC -
■ Most Wanted -
■ Need for Speed PC -
▣ Omerta Miasto Gangsterów [PC] -
■ ProStreet -
■ Shift -
■ Shift 2 Unleashed -
▣ ŚMIERĆ ORKOM GOTY [ 2013 ] [PC] -
■ The Run -
■ Undercover -
■ Underground -
■ Underground 2 -
■ Wojna Na Pacyfiku -
▰ FILMY NOWE 2014 -
►FILMY 3D CHOMIKUJ -
Juiced 2 -
JUICED 2 HOT IMPORT NIGHT PL ISO RIP -
Sleeping Dogs Nightmare in North Point [PC] -
Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10 -
Syntetyzatory mowy
Działa na iXtreme
producent: Bethesda Softworks
wydawca: Bethesda Softworks
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: cRPG
Data Premiery:
Europa (PAL): 31 październik 2008
Polska: 20 marzec 2009
USA (NTSC): 28 październik 2008
tryb gry: single player/Xbox Live
wymagania wiekowe: 18+
nośnik: 1 DVD+R DL :)
Galeria: LINK
Fallout 3 to kolejna odsłona kultowej serii z gatunku cRPG, zapoczątkowanej w 1997 roku. Opracowaniem niniejszej części cyklu zajęli się twórcy gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, wykorzystując jej ulepszony silnik. Aczkolwiek przykładowo system animacji i efektów świetlnych zaprojektowano od podstaw.
Grać można z wykorzystaniem perspektywy FPP lub TPP, ale niezależnie od wybranej kamery wysoka jakość oprawy wizualnej cieszy oko. Developerzy przedstawili nam życie w postnuklearnej rzeczywistości już od chwili narodzin głównego bohatera. Na początku zostajemy zabrani od konającej przy porodzie matki i poddani przez ojca (głos podłożył Liam Neeson) testowi DNA. Wybieramy wtedy swoją płeć, pochodzenie etniczne, unikalne aspekty aparycji etc. Szczególny nacisk został położony na wygląd twarzy, a po zakończonym procesie ojciec zdejmuje maskę i ukazuje swoje oblicze, będące wyraźnie podobne do naszego.
Z kolei tryb kształtowania siedmiu głównych cech protagonisty zaprezentowano w formie lektury specjalnej książeczki dla dzieci, natomiast zapoznawanie się z systemem sterowania przypomina naukę chodzenia. W wieku dziesięciu lat otrzymujemy pistolet-zabawkę na kulki oraz naręczny komputerek Pip-Boy 3000, pozwalający chociażby na podgląd stanu zdrowia, umiejętności i zbioru posiadanych przedmiotów. Dzięki temu urządzeniu słuchamy również stacji radiowych po uprzednim dostrojeniu się do ich częstotliwości. Rozgłośnie serwują nie tylko oryginalną muzykę z lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku, ale także podają istotne informacje (np. odnośnie zadań do wykonania). Nasze przygotowania do wyjścia z Krypty 101 kończą się w wieku lat dziewiętnastu, kiedy ruszamy śladem zbiegłego ojca. Jest to rok 2277.
Statystyki głównego bohatera przedstawiono w formie typowego falloutowego systemu S.P.E.C.I.A.L. (siła, percepcja, wytrzymałość itd.). Dowolne trzy spośród czternastu cech można rozwijać nieco szybciej, niż pozostałe. Egzystencja poza Kryptą 101 jest właściwie walką o przetrwanie. Nie można obejść się bez wody (nierzadko radioaktywnej i tym samym koniecznej do neutralizowania medykamentami), pożywienia oraz rzecz jasna broni (np. rozmaite narzędzia do atakowania na dystans, piła spalinowa, a nawet młot). Używamy jej w ramach systemu walki o nazwie V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System), umożliwiającego w oparciu o punkty akcji m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Eksplorując wirtualny świat poruszamy się po obszarze nieznacznie mniejszym od tego, który widzieliśmy w Oblivionie. Jest to rejon niegdysiejszej stolicy Stanów Zjednoczonych, więc napotykamy jej charakterystyczne ruiny (chociażby pozostałości Mauzoleum Jeffersona).
Brutalność w Fallout 3 została silnie wyeksponowana. Przykładowo trafiony w głowę wróg żegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki. Sceny tego typu prezentowane są w zwolnionym tempie. Konfrontacje z oponentami nie należą jednak do najłatwiejszych z uwagi na dopracowaną Sztuczną Inteligencję. Wrogowie kryją się za przeszkodami terenowymi, zbierają się w obliczu zagrożenia w trudne do pokonania grupy etc. Warto zauważyć, że trudność walk nie dostosowuje się, tak jak w Oblivionie, do bieżącego stopnia umiejętności protagonisty, więc odwiedzenie niektórych miejsc jest możliwe dopiero po osiągnięciu odpowiedniego progu doświadczenia (ostateczny to dwudziesty).
Developerzy z Bethesda Softworks zaserwowali nam sporą ilość dostępnych zakończeń fabuły. Związane są one naturalnie z podejmowanymi podczas rozgrywki działaniami. W akcji ponownie oglądamy falloutowy system karmy, ewidencjonujący nasze uczynki i wpływający na relacje pomiędzy bohaterem a światem. Ponadto do pomocy możemy zatrudnić najemników, aczkolwiek Fallout 3 jest przede wszystkim grą, skoncentrowaną na jednej postaci.