Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
anasko
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Andrzej

widziany: 11.09.2024 16:30

  • pliki muzyczne
    785
  • pliki wideo
    65254
  • obrazy
    28594
  • dokumenty
    1411

101625 plików
37800,53 GB

Opis został ukryty. Pokaż opis
  • 168 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 219 KB
  • 26 cze 11 1:23
ST43 ( nazwa nieformalna w Polsce – Rumun, z uwagi na kraj produkcji) – ciężki spalinowóz eksploatowany na kolejach państwowych m.in. Bułgarii, Rumunii, Chin (oznaczenie ND2), Polski (znak serii na PKP ST43), ale także przez przewoźników prywatnych w Niemczech, Polsce i Włoszech (oznaczany zwykle jako 060DA), produkowany od 1959 roku w zakładach Electroputere Craiova w Rumunii.

z chomika MIR66

  • 48 KB
  • 26 cze 11 1:23
SP30 (typ Ls300 oraz 1D) – pasażerska wersja lokomotywy manewrowej SM30, przeznaczona do prowadzenia lekkich pociągów osobowych.

z chomika MIR66

  • 90 KB
  • 26 cze 11 1:23
SP32 - spalinowóz przeznaczony do prowadzenia lekkich składów pasażerskich, produkowany w rumuńskich zakładach FAUR w Bukareszcie.

Lokomotywy tej serii dostarczano w latach 1985-1991. Pierwsze dwa prototypowe egzemplarze testowe oznaczone jako SP49 wyposażono w sterowanie wielokrotne. Po szeregu zmian konstrukcyjnych (obejmujących także rezygnację ze sterowania wielokrotnego) podpisano kontrakt na dostawę tych lokomotyw. Pojazdy skonstruowane na zamówienie PKP cechowały się stosunkowo nowoczesną konstrukcją (prądnica prądu przemiennego, hamulec elektrodynamiczny), ale także dużą awaryjnością

z chomika MIR66

  • 9 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 48 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 15 KB
  • 26 cze 11 1:23
SM01 - oznaczenie eksploatowanej przez PKP niewielkiej manewrowej lokomotywy spalinowej produkowanej w latach 1934-1945 w zakładach na terenie Niemiec.

z chomika MIR66

  • 81 KB
  • 26 cze 11 1:23
SM31 (typ 401D/10D i Ls1200/411D i 411Da) – lokomotywa manewrowa produkcji zakładów Fablok przeznaczona do prowadzenia ciężkiej pracy manewrowej (górki rozrządowe, przemysł). Produkowana była w latach 1976 - 1985 i stanowiła rozwinięcie serii SM42.

z chomika MIR66

  • 62 KB
  • 26 cze 11 1:23
- lokomotywa spalinowa przeznaczona do pracy manewrowej i prowadzenia lekkich pociągów.

Konstrukcja powstała w CBK PTK w latach 1954-1955 była pierwszą lokomotywą spalinową użytkowaną przez PKP. Produkcji podjęły się zakłady Fablok w Chrzanowie. Pierwotnie lokomotywa była napędzana silnikiem spalinowym Wola-V-Roka 300 o mocy 300 KM, w późniejszym okresie zastąpionym przez silnik 2DVSa-350 o mocy 350 KM. W latach 80. część lokomotyw zmodernizowano stosując silniki 16H12A (licencja Henschel).

z chomika MIR66

  • 119 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 130 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 106 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 44 KB
  • 26 cze 11 1:23
SM41 (oryginalne oznaczenie DVM 2-2) - manewrowa lokomotywa spalinowa produkcji węgierskiej, sprowadzona do Polski w 1961 roku w liczbie 264 sztuk, będąca ulepszoną wersją SM40.

z chomika MIR66

  • 44 KB
  • 26 cze 11 1:23
SM40 (orygnialne oznaczenie DVM 2) – manewrowa lokomotywa spalinowa produkcji węgierskiej, sprowadzona do Polski w 1958 roku w liczbie 10 sztuk, do roku 1960 oznaczana jako Lwe58.

Lokomotywy SM40 były pierwszymi pojazdami spalinowymi, które prócz pracy manewrowej mogły być wykorzystywane także w służbie liniowej, a ich import miał ułatwić podjęcie produkcji krajowej.

z chomika MIR66

  • 167 KB
  • 26 cze 11 1:23
ST45 (typ 301Dd) – normalnotorowa lokomotywa towarowa wyprodukowana przez zakłady PESA w Bydgoszczy dla spółki PKP Cargo. Powstała w wyniku modernizacji serii SU45, która polegała na wymianie silnika 2112SSF na MTU o tej samej mocy i zmianie stosunku przekładni, przez co jest możliwe ciągnięcie przez lokomotywę ciężkich składów towarowych. Modernizacji uległa także kabina maszynisty, gdzie zastosowano klimatyzację, pulpit maszynisty oraz system kontroli jazdy Locel-Intelo, który komunikuje się z maszynistą przy pomocy dotykowego wyświetlacza.

z chomika MIR66

  • 158 KB
  • 26 cze 11 1:23
SP47 (typ 302D) - lokomotywa spalinowa, wyprodukowana dla PKP w ilości 2 szt. w latach 1975 - 1977 przez zakłady HCP w Poznaniu.
Założenia konstrukcyjne lokomotywy SP47 powstały w roku 1972, równolegle z planami SU46. SP47 miała być produkowana w dwóch wersjach - pasażerskiej o prędkości maksymalnej 140 km/h oraz uniwersalnej o prędkości ograniczonej do 120.
Budowę dwóch prototypów rozpoczęto w 1974 (zdecydowano się na montaż wersji pasażerskiej), a pierwszy był gotowy pod koniec 1975. Jednocześnie na wyższych szczeblach państwowych zapadła decyzja o zaprzestaniu produkcji tejże lokomotywy, podyktowana możliwością zagrożenia pozycji radzieckich zakładów produkujących spalinowozy o podobnej mocy (w kolejnych latach Polska otrzymała serię radzieckich lokomotyw ST44).

z chomika MIR66

  • 107 KB
  • 26 cze 11 1:23
Lokomotywa SU42 (od numeru 500 wzwyż typ 101D) jest zmodernizowaną przez Newag Nowy Sącz w latach 1999-2000 lokomotywą SP42. Modernizacja polegała na zastąpieniu kotła WB-5 (służącego do ogrzewania parowego wagonów) na agregat prądotwórczy. Zastosowano silnik wysokoprężny Caterpillar typu CAT3208 o mocy 180kW napędzający trójfazową prądnicę synchroniczną z układem prostownikowym dostarczającą prąd o napięciu 3kV do ogrzewania wagonów. Lokomotywy SU42 mają numeracje od 500 wzwyż oraz nową kolorystykę (żółto niebieską). Przebudowa objęła 40 szt. lokomotyw serii SP42.

z chomika MIR66

  • 167 KB
  • 26 cze 11 1:23

z chomika MIR66

  • 302 KB
  • 26 cze 11 1:23
SP42 – wariant lokomotywy SM42 wyposażony w kocioł parowy do ogrzewania wagonów pasażerskich. Podstawowym przeznaczeniem było prowadzenie lekkich pociągów osobowych na niezelektryfikowanych liniach lokalnych, ale używane były także jako lokomotywy manewrowe.

z chomika MIR66

  • 480 KB
  • 26 cze 11 1:23
SM-42 została zaprojektowana na przełomie lat 50. i 60. XX wieku z przeznaczeniem do ciężkich prac manewrowych, ale także prowadzenia pociągów, choć brak ogrzewania eleminował ją z prowadzenia pociągów pasażerskich w czasie sezonu grzewczego.

z chomika MIR66

  • 466 KB
  • 26 cze 11 1:23
Na przełomie lat 80. i 90. wprowadzono modyfikację układu ogrzewania pociągu. Kotły parowe starszego typu zastąpiono instalacją do elektrycznego ogrzewania wagonów, wstawiając prądnicę grzewczą produkowaną przez zakłady Dolmel we Wrocławiu. Przy okazji dokonano pewnych przeróbek w innych układach lokomotywy, zaś całą serię przemianowano z SP45 na SU45. Zmiany tej nie należy kojarzyć z przeznaczeniem lokomotywy, gdyż i tak używano ich do obsługi pociągów pasażerskich.

z chomika MIR66

  • 95 KB
  • 26 cze 11 1:23
Na przełomie lat 80. i 90. wprowadzono modyfikację układu ogrzewania pociągu. Kotły parowe starszego typu zastąpiono instalacją do elektrycznego ogrzewania wagonów, wstawiając prądnicę grzewczą produkowaną przez zakłady Dolmel we Wrocławiu. Przy okazji dokonano pewnych przeróbek w innych układach lokomotywy, zaś całą serię przemianowano z SP45 na SU45. Zmiany tej nie należy kojarzyć z przeznaczeniem lokomotywy.

z chomika MIR66

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    22
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

22 plików
3,05 MB




sebag9999

sebag9999 napisano 30.03.2012 20:10

zgłoś do usunięcia
Cena do chomikowych rozmów: 5tyś tydzień/ 15tyś miesiąc
kamis0611

kamis0611 napisano 11.04.2012 22:26

zgłoś do usunięcia

xXxBandixXx napisano 1.11.2012 23:25

zgłoś do usunięcia
Skyfall. Bitwa pod Wiedniem,Jesteś Bogiem,Pies wampir,Madagaskar 3, Straż sąsiedzka,Pamięć Absolutna,Ekipa z New Jersey, Fifa 13,GTA V ,Albumy Rap ,GTA San Andreas , GTA Xtream ,GTA 4 ,MaX Payne 3, Need For Speed Most Wanted 2 ,Dużo Bajek Pokemon ,Dragon Ball , Seriale i wiele wiecej .

pizmoszczur napisano 2.01.2013 13:50

zgłoś do usunięcia
A.J.K.S. obrazek A.J.K.S.
Laheso

Laheso napisano 9.05.2013 23:18

zgłoś do usunięcia
wagnerka9595

wagnerka9595 napisano 9.05.2020 17:51

zgłoś do usunięcia
obrazek
wohiv13241

wohiv13241 napisano 16.03.2022 21:58

zgłoś do usunięcia
Super chomik

ANTYMATRIX napisano 5.06.2022 14:51

zgłoś do usunięcia

yehicih814

yehicih814 napisano 5.01.2023 08:20

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności