-
2 -
588 -
1146 -
20
3019 plików
1687,39 GB
Blizzard Entertainment ( producent )
Blizzard Entertainment ( wydawca )
strategiczne ( RTS )
11 marca 1994 ( światowa data premiery )
11 lutego 1996 ( data wydania w Polsce )
tryb gry: single / multiplayer
nośnik: 1CD
tryb multiplayer: LAN
wymagania wiekowe: brak ograniczeń
wymagania sprzętowe: Pentium 60MHz, 16MB RAM
OPIS:
WarCraft: Orcs & Humans to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wyprodukowana przez Blizzard Entertainment w 1994 roku. Gracz stanie po jednej z dwóch stron konfliktu (Orków lub Ludzi) i w zależności od tego wyboru, spróbuje podbić lub obronić krainę Azeroth.
Pod wieloma względami WarCraft: Orcs & Humans przypomina Dune II: The Building of a Dynasty, chociaż w porównaniu z pierwowzorem wzbogacono go o kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest możliwość zbierania jednostek w grupy i przesuwania ich razem po mapie (niestety, można tak zrobić jedynie z czterema wojownikami naraz). Kolejną nowością jest wprowadzenie drugiego surowca, jako elementu niezbędnego do produkcji nowych budynków i jednostek. W WarCraft: Orcs & Humans oprócz wydobywanego w kopalniach złota, konieczne jest również ścinanie drzew (i jednym, i drugim zajmują się wykwalifikowani robotnicy). Ostatnią poważną zmianą jest próba rozwinięcia klasycznych scenariuszy o przygodowy charakter. W Dune II: The Building of a Dynasty mieliśmy do czynienia z prostymi misjami, polegającymi na budowie bazy i niszczeniu struktur wroga. W WarCraft II: Orcs & Humans tworzenie osiedla nie jest dostępne we wszystkich scenariuszach. Czasem dostaniemy do dyspozycji ogromną ilość wojsk z zadaniem zrównania z ziemią miasta wroga, innym razem konieczne będzie zejście do lochów, gdzie stawimy czoła potężnym przeciwnikom, lub spróbujemy wyprowadzić stamtąd rannych bohaterów.
Gra oferuje łącznie dwanaście misji dla każdej ze stron, kreator pojedynczych scenariuszy oraz możliwość gry w sieci lokalnej lub po kabelku. Na duże uznanie zasługuje oprawa audiowizualna a zwłaszcza muzyka, która znakomicie wprowadza w klimat fantastycznych potyczek. Jedyną większą wadą WarCraft: Orcs & Humans jest mała różnorodność jednostek każdej ze stron. Dopiero uzyskanie dostępu do zaklęć w znaczący sposób wpływa na zmianę sposobu gry Ludźmi i Orkami.
WarCraft II: Battle.net Edition [ENG]
Blizzard Entertainment (producent)
Blizzard Entertainment (wydawca)
strategiczne (RTS)
30 marca 1999 (światowa data premiery)
obecnie brak planów wydania (data wydania w Polsce)
tryb gry: single / multiplayer
nośnik: 1 CD
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: 12+
wymagania sprzętowe: Pentium 100MHz, 16MB RAM, SVGA
OPIS:
Ostateczne wydanie kultowej gry strategicznej, zawierająca wszystkie dotąd kampanie przeznaczone dla jednego gracza, a także rozwinięcie trybu Multiplayer, pozwalające grać na darmowym serwerze Battle.net.
Możliwość darmowych rozgrywek internetowych na serwerze Battle.net, przyniosła grom Diablo i StarCraft olbrzymią popularność. Niestety, takim trybem nie charakteryzował się nieco starszy, ale wciąż grywalny, WarCraft II, dlatego też firma Blizzard Entertainment postanowiła ten błąd szybko naprawić.
Od strony wizualnej program nie zmienił się w ogóle, podrasowano jedynie dźwięk - wszystkie sample zostały nagrane jeszcze raz, w wyższej częstotliwości, dlatego brzmią one o niebo lepiej niż w pierwowzorze. Nie zrezygnowano z trybu Single Player, wręcz przeciwnie, w grze zawarto zarówno oryginalną kampanię Tides of Darkness, jak i oficjalny dodatek Beyond the Dark Portal. Pierwotnie planowano zaimplementować także dwa nowe pakiety misji, ale ostatecznie z nich zrezygnowano, szkoda... Trochę zmian dotknęło za to samej rozgrywki. Wzorem Command & Conquer, wprowadzono możliwość zapisywania grup jednostek do pamięci, usprawniono mgłę (Fog of War), w rozgrywce wieloosobowej, sprzymierzeni gracze mogą wreszcie widzieć swoje bazy, u góry ekranu, pojawiła się także liczba jednostek, które możemy wyprodukować, zupełnie tak jak w StarCraft. Najważniejszy pozostał jednak tryb Battle.net i możliwość rozgrywek za pomocą Internetu. Trzeba przyznać, że było to dobre posunięcie. Do dziś istnieje silna grupa graczy, która aktywnie bierze udział w rozgrywkach, co prowadzi do logicznego wniosku, że WarCraft II nie zestarzeje się nigdy.
WarCraft II: Battle.net Edition jest ostatecznym wydaniem kultowej gry i co tu dużo mówić, zdecydowanie najbardziej udanym. Na jednym kompakcie, za stosunkową niewielką cenę, dostaliśmy wszystko, co w ciągu kilku lat w tym temacie, zostało zrealizowane. Duża ilość nowych map i wprowadzenie trybu gry przez Internet dodatkowo podnosi jego walory.
screeny:
http://gry.gery.pl/gal.php?ID=2526&gal=screeny
http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=34321
http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=21259
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB