-
894 -
1238 -
1104 -
20
4141 plików
590,66 GB
Data wydania:
16 września 2008
6 listopada 2008
Producent: TaleWorlds
Wydawca: Paradox Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: cRPG
Tryb gry: Gra jednoosobowa
Kategorie wiekowe: PEGI: 16+
Platforma: Microsoft Windows
Nośniki: DVD (1)
Kontrolery: mysz, klawiatura
W Mount&Blade gracz wciela się w podróżnika przybywającego do krainy zwanej Calradią. W przeciwieństwie do większości gier cRPG nie jest to kraina fantasy, lecz typowo średniowieczny świat pełen zamków, rycerzy i kupców. Oryginalny jest też system tworzenia postaci, gdzie na początku odpowiadamy na serię pytań dotyczących przeszłości naszego bohatera, aby dopiero potem przejść do typowego ekranu przydzielania statystyk i atrybutów. Początkowo podróżujemy samotni, ale szybko możemy zatrudnić najemników, bohaterów NPC czy wyszkolić wieśniaków, zwiększając siłę oddziału.
Mount&Blade łączy w sobie elementy gier wielu gatunków. Rozgrywka toczy się w dwóch trybach:
mapy strategicznej, po której poruszamy się naszą drużyną, tylko podczas naszego ruchu gra się toczy, w dowolnym momencie możemy zatrzymać akcję gry, tutaj też zarządzamy drużyną, bohaterem, ekwipunkiem oraz odwiedzamy różne lokacje,
oraz w trybie akcji, który aktywuje się po wejściu do miasta, przy udziale w turnieju i przy walce. Kontrolujemy wtedy naszego bohatera z widoku pierwszej lub trzeciej osoby, a naszą drużyną steruje komputer, choć sami też możemy wydawać im różne polecenia. Walki są realistyczne i klimatyczne, a przy tym gra może się poszczycić dopracowanymi walkami konno, co jest rzadkością w grach cRPG.
Gra oferuje całkowitą swobodę działań, możemy walczyć na własną rękę lub przyłączyć się do jednej z pięciu (w dodatku Warband - sześciu) frakcji, zostać wasalem jego władcy i dostać pierwsze lenno. Przy kampaniach wojennych można dostać własny zamek, a nawet miasto, wymagane są jednak do tego zasługi dla kraju oraz odpowiednio silna armia. Można też spróbować pomóc jednemu z kandydatów na tron, poprowadzić rebelię i stworzyć całkiem nowe państwo.
Grę charakteryzuje prosta możliwość tworzenia modyfikacji, pozwalających układanie scenariuszy, dodawanie nowych jednostek, czy też broni.
Frakcje:
Królestwo Nordów – zajmują północno-zachodnią część Calradii. Nie posiadają jazdy, ale ich huskarlowie to najmocniejsza piechota w grze. Królem jest Król Ragnar, Lordami są tu Jarlowie[1]. Miasta to Sargoth, Tihr i Wercheg.
Królestwo Swadii – zajmują centralną część Calradii. Główny trzon ich armii to ciężkozbrojna jazda, przeprowadzająca szarżę wprost na wroga. Władzę sprawuje tu Król Harlaus, Lordami są tu Hrabiowie. Miasta to Praven, Dhirim, Suno i Uxkhal.
Khanat Khergicki – zajmują południowo-wschodnią część Calradii. Ich koczownicze armie to głównie lekka jazda, lansjerzy oraz konni łucznicy, walczą głównie wciąż uderzając i uciekając, wykorzystując przy tym swoje nieprzeciętne umiejętności strzelania z łuku. Królem władającym tym państwem jest Sanjar Chan, Lordami są tu Nojonowie. Miasta to Narra, Halmar, Ichamur i Tulga.
Królestwo Rhodoków – zajmują zachód Calradii. Ich wojsko to głównie pawężnicy, nieosiągalni dla wrogiego ostrzału, często wyposażeni w broń drzewcową przeciwko konnicy, oraz kusznicy. Nie korzystają z usług jeźdźców. Władzę sprawuje Król Graveth, Lordami są tu Książęta. Miasta to Veluca, Jelkala i Yalen.
Królestwo Vaegirów – zajmują północno-wschodnią część Calradii. Ich armia jest najbardziej zrównoważona spośród wszystkich frakcji. Mają zarówno przyzwoitych łuczników, jazdę oraz piechotę. Królem jest Król Yaroglek, Lordami są tu Bojarzy. Miasta to Reyvadin, Curaw, Khudan, Rivacheg.
Sułtanat Sarranidzki - frakcja pojawiająca się wyłącznie w dodatku Mount&Blade Warband. Zajmują południowo-wschodnią część Calradii (obszar pustynny). Posiadają dobrze wyszkolonych mameluków - ciężką kawalerię. Królem sprawującym władzę jest Sułtan Hakim, Lordami są tu Emirowie. Miasta to Shariz, Durquba, Ahmerrad, Bariyye.
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
2 plików
379,91 MB