Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Szarusek
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Toni

widziany: 25.03.2024 12:43

  • pliki muzyczne
    2034
  • pliki wideo
    580
  • obrazy
    12290
  • dokumenty
    829

17145 plików
142,15 GB

Opis został ukryty. Pokaż opis
FolderyFoldery
Szarusek
Dokumenty
 
Filmy
Galeria
 
Koszyczek dla dokarmiających Szaruska
Kwarantanna (warunek wejścia - uszy szeroko otwarte)
Na chwilkę relaksu
 
Puzzle
Od i dla ___
Prezentacje od bardzo bliskiej mi Osoby
Ulubione nutki
 
Ave Maria
Muza klasyczna
 
♪ Klasyka w formacie midi ♪
♪ Uwertury ♪
A.Dvorak - IX Symfonia Z nowego świata
C.Saint-Sae ns - Karnawał zwierząt
C.Saint-Sea ns - III Koncert skrzypcowy h-moll
C.Saint-Sea ns - Koncert fortepianow y Nr 2 g-moll
C.Saint-Sea ns - Koncert fortepianow y Nr 3 Es-dur
C.Saint-Sea ns - Koncert fortepianow y Nr 5 F-dur ''Egipski''
Ch.Gounod - Faust
E.Grieg - Koncert fortepianow y a-moll
F.Chopin - I Koncert fortepianow y e-moll
F.Chopin - II Koncert fortepianow y f-moll
F.Chopin - Sonata fortepianow a Nr 1 c-moll
F.Chopin - Sonata fortepianow a Nr 2 b-moll
F.Chopin - Sonata fortepianow a Nr 3 h-moll
F.Chopin - Wariacje B-dur na temat Là ci darem la mano z opery Don Giovanni W.A.Mozarta
F.Liszt - I koncert fortepianow y Es-dur
F.Liszt - II koncert fortepianow y A-dur
F.Liszt - Rapsodie węgierskie
F.Mendelsso hn - I koncert fortepianow y g-moll
F.Mendelsso hn - II koncert fortepianow y d-moll
F.Schubert - Symfonia Nr.4 c-moll (Tragiczna)
F.Schubert - Symfonia Nr.6 C-dur (Mała)
F.Schubert - Symfonia Nr.8 h-moll (Niedokończ ona)
F.Schubert - Symfonia Nr.9 C-dur (Wielka)
Fr.Chopin - Etiudy
G.Bizet - Carmen
 
CD 1
CD 2
CD 3
G.Bizet - Poławiacze pereł
G.Donizetti - Łucja z Lammermoor
G.Donizetti - Napój miłosny
G.F.Händel - Messiah
G.Rossini – Cyrulik Sewilski
G.Rossini - Włoszka w Algierze
G.Verdi - Aida
G.Verdi - Bal maskowy
G.Verdi - Lombardczyc y
G.Verdi - Nabucco
G.Verdi - Otello
G.Verdi - Rigoletto
G.Verdi - Simon Boccanegra
G.Verdi - Traviata
G.Verdi - Trubadur
H.Wieniawsk i - I koncert skrzypcowy fis-moll
H.Wieniawsk i - II koncert skrzypcowy b-moll
I.Kálmán – Hrabina Marica
J. Brahms - Niemieckie requiem
J.Brahms - I koncert fortepianow y d-moll
J.Brahms - II koncert fortepianow y B-dur
J.Brahms - Tańce węgierkie
J.Haydn - Siedem ostatnich słów Zbawiciela na Krzyżu
J.Haydn - Symfonia Nr.6 D-dur (Poranek)
J.Haydn - Symfonia Nr.7 C-dur (Południe)
J.Haydn - Symfonia Nr.8 G-dur (Wieczór)
J.Haydn - Symfonia Nr.22 Es-dur (Filozof)
J.Haydn - Symfonia Nr.30 C-dur (Alleluja)
J.Haydn - Symfonia Nr.31 D-dur (Z sygnałem na rogu)
J.Haydn - Symfonia Nr.38 C-dur (Echo)
J.Haydn - Symfonia Nr.43 Es-dur (Merkury)
J.Haydn - Symfonia Nr.44 e-moll (Żałobna)
J.Haydn - Symfonia Nr.45 fis-moll (Pożegnalna )
J.Haydn - Symfonia Nr.69 C-dur (Symfonia laudońska)
J.Haydn - Symfonia Nr.73 D-dur (Polowanie)
J.Haydn - Symfonia Nr.92 G-dur (Oxfordzka)
J.Haydn - Symfonia Nr.94 G-dur (Z uderzeniem w kocioł)
J.Haydn - Symfonia Nr.100 G-dur (Wojskowa)
J.Haydn - Symfonia Nr.101 D-dur (Zegarowa)
J.Haydn - Symfonia Nr.104 D-dur (Londyńska)
J.S.Bach - Pasja wg św. Mateusza
 
CD 1
CD 2
CD 3
J.S.Bach - I koncert brandenburs ki F-dur
J.S.Bach - II koncert brandenburs ki F-dur
J.S.Bach - III koncert brandenburs ki G-dur
J.S.Bach - IV koncert brandenburs ki G-dur
J.S.Bach - V koncert brandenburs ki D-dur
J.S.Bach - VI koncert brandenburs ki B-dur
J.S.Bach - Wielka Msza h-moll
K.Lipiński - I Koncert skrzypcowy fis-moll
K.Lipiński - II Koncert skrzypcowy D-dur (Wojskowy)
K.Lipiński - III Koncert skrzypcowy e-moll
K.Lipiński - IV Koncert skrzypcowy A-dur
L.van Beethoven - I koncert fortepianow y C-dur
L.van Beethoven - II koncert fortepianow y B-dur
L.van Beethoven - III koncert fortepianow y c-moll
L.van Beethoven - IV koncert fortepianow y G-dur
L.van Beethoven - Koncert skrzypcowy D-dur
L.van Beethoven - Missa Solemnis in D-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.1 C-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.2 D-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.3 Es-dur ''Eroica''
L.van Beethoven - Symfonia Nr.4 B-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.5 c-moll
L.van Beethoven - Symfonia Nr.6 F-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.7 A-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.8 F-dur
L.van Beethoven - Symfonia Nr.9 d-moll ''Choral''
L.van Beethoven - V koncert fortepianow y Es-dur
N.Paganini – I koncert skrzypcowy D-dur
N.Paganini – II koncert skrzypcowy h-moll
N.Paganini - III koncert skrzypcowy E-dur
N.Paganini - IV koncert skrzypcowy d-moll
N.Paganini - V koncert skrzypcowy a-moll
N.Paganini - VI koncert skrzypcowy e-moll
P.Czajkowsk i - Dziadek do orzechów
P.Czajkowsk i - I koncert fortepianow y b-moll
P.Czajkowsk i - I suita koncertowa d-moll
P.Czajkowsk i - II suita koncertowa C-dur
P.Czajkowsk i - III suita koncertowa G-dur
P.Czajkowsk i - IV suita koncertowa Mozartiana
P.Czajkowsk i - Jezioro łabędzie
P.Czajkowsk i - Koncert skrzypcowy D-dur
P.Mascagni – Rycerskość wieśniacza (Cavalleria Rusticana)
R.Schumann - Koncert fortepianow y a-moll
R.Schumann - Koncert wiolonczelo wy a-moll
S.Mercadant e - Koncert e-moll na flet i orkiestrę
S.Moniuszko - Halka
S.Moniuszko - Straszny dwór
V.Bellini - Lunatyczka
V.Bellini - Norma
W.A.Mozart - Cosi fan tutte
W.A.Mozart - Czarodziejs ki flet
W.A.Mozart - Don Giovani
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr. 1 F-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.2 B-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.3 D-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.4 G-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.5 D-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.6 B-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.7 F-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.8 C-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.9 Es-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.10 Es-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.11 F-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.12 A-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.13 C-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.14 Es-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.15 B-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.16 D-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.17 C-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.18 B-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.19 F-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.20 d-moll
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.21 C-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.22 Es-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.23 A-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.24 c-moll
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.25 C-dur
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.26 D-dur ''Koronacyj ny''
W.A.Mozart - Koncert fortepianow y Nr.27 B-dur
W.A.Mozart - Koncert skrzypcowy nr.1 B-dur
W.A.Mozart - Koncert skrzypcowy nr.2 D-dur
W.A.Mozart - Koncert skrzypcowy nr.3 G-dur
W.A.Mozart - Koncert skrzypcowy nr.4 D-dur
W.A.Mozart - Koncert skrzypcowy nr.5 A-dur ''Turecki''
W.A.Mozart - Missa brevis C-dur ''Organ Solo''
W.A.Mozart - Symfonia Nr.31 D-dur (Paryska)
W.A.Mozart - Symfonia Nr.35 D-dur (Haffnerows ka)
W.A.Mozart - Symfonia Nr.36 C-dur (Linzka)
W.A.Mozart - Symfonia Nr.38 D-dur (Praska)
W.A.Mozart - Symfonia Nr.41 C-dur (Jowiszowa)
Muzyka klasyczna... nie tylko do słuchania
Opera - filmoteka
zachomikowane
Missa Solemnis (Msza uroczysta) D-dur op. 123 Ludwiga van Beethovena uważana jest za największe, obok Mszy h-moll BWV 232 J. S. Bacha oraz Requiem d-moll KV626 i Wielkiej mszy c-moll KV 427 W. A. Mozarta, dzieło sakralne w historii muzyki. Określana jest często mianem mszy symfonicznej z powodu swych rozmiarów i struktury.

Obsada: Sopran, Alt, Tenor i Bas – soliści, SATB Chór.
Orkiestra: 2 flety, 2 oboje, 2 klarnety, 2 fagoty i kontrafagot, 4 rogi, 2 trąbki, 3 puzony, kotły, perkusja, organy oraz kwintet smyczkowy.

Struktura Mszy Uroczystej odpowiada liturgii. Zawiera następujące części:

1. Kyrie. Najbardziej tradycyjna z wszystkich części utworu. Rozpoczyna się w tonacji D-dur. ‘Kyrie’ jest intonowane trzykrotnie przez chór, który ma reprezentować ludzi. Za każdym razem chórowi odpowiada solista, którego należy widzieć jako kapłana. Każda intonacja wznosi się i cofa jakby dla nabrania energii. Drugi wers ‘Christe’ jest bardziej stonowany. Modulacja do tonacji b-moll wprowadza bardziej ściemniony, uroczysty charakter melodii. W tym fragmencie śpiewają tylko soliści. Zastosowane tercje są odwołaniem się do Trójcy Świętej.
2. Gloria. Otwierający forte motyw jest powtarzany w tej części kilka razy. Bardzo wyraźnie widać, że Beethoven muzyką ilustruje słowa – sprowadza muzykę ‘w dół’ w uroczystych momentach i wznosi się mocno w fragmentach ‘Gloria’. Te szybkie kontrastujące ze sobą zmiany tempa i dynamiki obrazują jak dużą uwagę Beethoven przykładał do tekstu. Tę część kończy pierwsza z dwóch sporych fug użytych w Mszy, obejmując słowa In gloria Dei patris. Amen. Podsumowanie to powrót do ‘Gloria’.
3. Credo. Ta część ma największe rozmiary. Malowanie tekstu dźwiękami ma miejsce nieustannie, np. fletowe solo w roli podkładu dla solistów śpiewających Et incarnatus…”Trzepotliwy” dźwięk fletu odpowiada idei Ducha Świętego. Raptownie wkracza d-moll z początkiem partii tenora śpiewającego Crucifixus etiam pro nobis. To ponure brzmienie jest oddaniem ciemnego, tragicznego obrazu ukrzyżowania. Wkrótce potem Beethoven znowu stosuje metody znalezione u poprzedników. Gdy chór wkracza w frazę Et resurrexit tertia die melodia często wznosi się w górę. To muzyczny symbol Zmartwychwstania, odpowiadający wzrostowi emocji u uczestników mszy.
4. Sanctus. Tę część charakteryzuje tonacja D-dur, która koresponduje z optymistycznym, pełnym nadziei tekstem. Fraza Sanctus Dominus Deus Sabaoth generuje uczucie spokoju, łagodności i uroczystości. Trwa to tylko chwilę gdyż tekst przechodzi do Osanna in excelsis!. Tutaj muzyka przyspiesza aż do presto chwaląc radość.
Benedictus. Beethoven włączył Benedictus do Sanctus. Niektórzy kompozytorzy przed nim stosowali podobne rozwiązanie. Ta część ma bardzo symfoniczny charakter. Poprzedzone jest Preludium, które przypomina doświadczenia z młodości kompozytora. Preludium było w jego czasach przerywnikiem między Sanctus a konsekracją wypełnionym improwizacją przez organistę. Zamiast tego Beethoven napisał piękną melodię. Benedictus zawiera solo skrzypiec z akompaniamentem orkiestry. Ma wszelkie cechy związane z koncertem skrzypcowym i stąd było krytykowane jako niereligijny element mszy. Wydaje się jednak, że Beethoven w tym fragmencie wyraził swoje uczucia religijne bez słów, nie znajdując ich w tradycyjnym tekście. Następująca śpiewana fraza Benedictus qui venit in nomine Domini! jest efektownym połączeniem śpiewu, dźwięku skrzypiec i orkiestry wieńczącym motywy Preludium i skrzypcowego solo.
5. Agnus Dei. Tę część Beethoven napisał w b-moll i jest to jedyna część, która w całości rozbrzmiewa w molowej tonacji. W tempie adagio jest minorowa w melodii i uroczysta w nastroju. Wszyscy piszący msze stosowali się do tekstu:
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis,
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis,
Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, dona nobis pacem.

Pierwszy wers Beethoven umieszcza bez zmian. Wers trzeci jednak skrócił tylko do słów: dona nobis pacem. Beethoven zanotował na rękopisie: „Modlitwa o wewnętrzny i zewnętrzny pokój”. Tę modlitwę wypełniał przede wszystkim muzyką, pomniejszając tekst.
Znienacka pojawia się tzw. ‘wojenna przerwa’ w postaci srogiego marszu granego przez perkusję i trąbki. Krytycy spekulują, że to może być echo wojen napoleońskich, którymi Beethoven bardzo się ekscytował. Sensowniejsza wydaje się inna interpretacja tego fragmentu. Jest to zakłócenie modlitwy o pokój zewnętrzny. Modlitwa ta zostaje podjęta po tej chwilowej przerwie przez solistów. Ta część jest miejscem największych odstępstw od tradycji. Widać, w jaki sposób przebiegała ewolucja myśli Beethovena w trakcie budowy Mszy Uroczystej – od postanowienia kontynuacji starych mistrzów do rozwiązań rozsadzających sposoby tradycyjne.
  • Odtwórz folderOdtwórz folder
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    5

5 plików
154,7 MB




Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (22)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (22)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności