Badacze natury - 14 - Ludzka twarz bobra.mkv

PRZYRODNICZE / PRZYRODNICZE / Badacze natury / Badacze natury - 14 - Ludzka twarz bobra.mkv
Download: Badacze natury - 14 - Ludzka twarz bobra.mkv

Czas trwania: 16 min 4 s

Bohaterem odcinka jest dr Adrian Zwolicki, biolog z Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi on obserwacje bobrów - największych gryzoni europejskich. Są one długowiecznymi ssakami, które żyją około 20 lat, a w niewoli mogą dożyć nawet 50. Bobry prowadzą stadny, rodzinny tryb życia, żyją w grupach składających się z pary rodziców oraz tegorocznego i zeszłorocznego potomstwa. 2 - letnie bobry podejmują pierwsze próby samodzielnego życia. W tym celu opuszczają siedlisko w poszukiwaniu nowych partnerów. Potrafią przejść ponad 200 kilometrów. Priorytetem w rozpoczynaniu nowego życia jest dla nich wybór miejsca do życia; w swoich wędrówkach zatrzymują się tam, gdzie czują się dobrze, tam też szukają partnerów.

Cykl o przyrodzie i ludziach, których pasją jest zgłębianie jej tajników. Intryguje ich wszystko, co żyje i żyło na planecie Ziemi. Są wśród nich badacze godowych zachowań ptaków, tropiciele śladów zostawionych na śniegu przez watahy wilków, obserwatorzy owadów żyjących w spróchniałych pniach drzew, odkrywcy szkieletu pierwszego polskiego dinozaura, zwanego "smokiem z Lisowic". W filmach widzowie zobaczą wilka, nietoperze, niedźwiedzie, foki, owady zatopione w bursztynie, mikroskopijne otwornice, dinozaury, ciećwierze i bobry.

BADACZE NATURY

12 Ptasie sprawy
13 I stał się człowiek
14 Ludzka twarz bobra
Badacze natury - 08 - Mądrość kruka.mkv play
Bohaterem odcinka jest dr Tomasz Witkowski, który poszuk ...
Bohaterem odcinka jest dr Tomasz Witkowski, który poszukuje wspólnych cech inteligencji ludzi i zwierząt. Swoje badania opiera m.in. na obserwacjach zachowań kruków, które są uważane za jedne z najinteligentniejszych ptaków.
Badacze natury - 06 - Na plaży z foką.mkv play
1200 lat temu w Morzu Bałtyckim żyło 100 tys. fok szaryc ...
1200 lat temu w Morzu Bałtyckim żyło 100 tys. fok szarych. Wspólnie z prof. Krzysztofem Skórą z Stacji Morskiej UG w Helu przyglądamy się losom tych zwierząt. Jak się okazuje, najwięcej było ich w rejonie Zatoki Gdańskiej i Puckiej. Niestosowne przepisy m.in o tym, że foki należy zwalczać doprowadziły do tego, że jest ich obecnie coraz mniej. Za późno się zorientowano, że foka to drapieżnik, który jest sprzymierzeńcem rybaka. Dbając o środowisko dla fok, dba się o ryby.
Badacze natury - 15 - Podwodne królestwo.mkv play
Bohaterem odcinka jest dr Lech Kotwicki, biolog z Instyt ...
Bohaterem odcinka jest dr Lech Kotwicki, biolog z Instytutu Oceanologii PAN. Zajmuje się światem niewidzialnym, procesami i organizmami żywymi, które można spotkać pomiędzy ziarenkami piasku na plaży, a których nie widać gołym okiem. Dr Kotwicki prowadzi swoje badania nad mało znanym światem mikroorganizmów od ponad 10 lat. Prowadzone badania pozwoliły mu na poznanie skomplikowanego systemu wzajemnych zależności, w którym ważną rolę odgrywają m.in. bakterie, pierwotniaki oraz drobne organizmy wielokomórkowe.
Badacze natury 06 Na plaży z foką.avi play
1200 lat temu w Morzu Bałtyckim żyło 100 tys. fok szaryc ...
Badacze natury 04 Bursztynowy mikrokosmos.avi play
Jego pokłady przyciągają turystów, ale i naukowców nad p ...
Jego pokłady przyciągają turystów, ale i naukowców nad polski Bałtyk. Historia bursztynu sięga co najmniej 42-45 mln lat. Wspólnie z dr Elżbietą Sontag odkrywamy wszystkie tajemnice„złota północy .
Badacze natury 02 Żabia miłość.avi play
Bohaterem odcinka jest Joanna Mazgajska herpetolog, czyl ...
Bohaterem odcinka jest Joanna Mazgajska herpetolog, czyli znawca płazów i gadów. Jej pasją jest obserwacja zachowań żab, zamieszkujących zielone tereny warszawskiego Ursynowa .
Badacze natury - 05 - U Pana Boga na poddaszu.mkv play
Cykl o przyrodzie i ludziach, których pasją jest zgłębia ...
Cykl o przyrodzie i ludziach, których pasją jest zgłębianie jej tajników. Intryguje ich wszystko, co żyje i żyło na planecie Ziemi. Są wśród nich badacze godowych zachowań ptaków, tropiciele śladów zostawionych na śniegu przez watahy wilków, obserwatorzy owadów żyjących w spróchniałych pniach drzew, odkrywcy szkieletu pierwszego polskiego dinozaura, zwanego smokiem z Lisowic. Cykl pokazuje ogromne bogactwo przyrody, naturę jej badaczy oraz silne emocje, które towarzyszą naukowym odkryciom. W filmach zobaczymy m.in. wilki, nietoperze, niedźwiedzie, foki, owady zatopione w bursztynie, mikroskopijne otwornice, dinozaury, bobry. Tłem akcji jest przyroda, piaszczyste plaże Bałtyku, zimowe krajobrazy Beskidu Żywieckiego, hale i lasy reglowe Tatr, kościoły i cerkwie zagubione w Beskidach, gdzie mieszkają nietoperze, konary wiekowych dębów w Puszczy Białowieskiej, rozległe rozlewiska Bugu.
Badacze natury - 07 - Pogląd na pustułki.mkv play