-
7 -
13 -
790 -
31
1350 plików
65,98 GB
Typ gry: strategiczne ( ekonomiczna )
Wymagania sprzętowe: Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP
Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego. Poprzednia część serii pojawiła się w 1998 roku i znalazła ponad milion nabywców. Za przygotowanie całości odpowiadają pracownicy studia developerskiego Tilted Mill Entertainment (twórcy Immortal Cities: Children of the Nile).
Na początku wirtualnych zmagań w Caesar IV, wszystkie osoby siedzące przed monitorami komputerów dostają do zarządzania jedną z prowincji Cesarstwa Rzymskiego, wraz z jej stolicą. Sukces odniesiony w rozbudowie posiadanego terenu pozwoli oczywiście na otrzymanie kolejnych prowincji do zarządznia, dzięki czemu gracze stopniowo będą piąć się do góry po szczeblach kariery w hierarchii starożytnego Rzymu. Niektóre zadania przewidują również działania w innych regionach starożytnego świata - trafimy m.in. na Sycylię, do Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Niemiec, Egiptu, Grecji, czy Azji Mniejszej.
Jako główny urbanista i architekt, czuwamy nad zaprojektowaniem czy wykonaniem praktycznie każdej części zarządzanego miasta (miast). Równie ważne są także: tworzenie połączeń drogowych, usprawniających transport surowców czy handel, przygotowywanie różnorodnych atrakcji dla mieszkańców danej metropolii, zakładanie fabryk produkcyjnych, organizowanie ekip chroniących miasto przed pożarami, etc. Wszystko, byleby tylko z powodzeniem wyjść naprzeciw oczekiwaniom dynamicznie zwiększającej się populacji.
Istotnym aspektem rozgrywki w Caesar IV jest również czuwanie nad budżetem zarządzanego miasta. Wypracowanie solidnego, finansowego zysku ze swojej działalności oddala od graczy wizję gniewu cesarza (część dochodów należy bowiem wysyłać do głównego, państwowego skarbca), a także pozwala na uformowanie jednostek bojowych, chroniących miasto przed czasem zupełnie niespodziewanymi najazdami barbarzyńców, czy umożliwiających zaatakowanie bardziej cywilizowanych rywali i przejęcie kontroli nad ich prowincjami.
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
3 plików
1,14 GB