Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Bertrand Russell - Wiek XIX (epub+mobi+pdf).rar

Mdrone / Historia / Wiek XIX / Bertrand Russell - Wiek XIX (epub+mobi+pdf).rar
Download: Bertrand Russell - Wiek XIX (epub+mobi+pdf).rar

12,83 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek

Książka ta jest próbą przedstawienia głównych przyczyn przemian politycznych, jakie nastąpiły między rokiem 1814 i 1914. Wydaje mi się, że przyczyn tych doszukiwać się należy w zmianach techniczno-gospodarczych, w teoriach politycznych oraz w działalności wybitnych jednostek. Nie sądzę, aby którykolwiek z tych typów przy-czyn można było pominąć lub sprowadzić całkowicie do typów pozostałych. Technika nie uległaby takim zmia-nom, jakie w rzeczywistości nastąpiły, bez pomocy szeregu wybitnych wynalazców. Przyjęcie ideologii narodo-wej i demokratycznej przez znaczną część klasy panującej wywarło potężny wpływ na bieg wypadków i nie miało źródeł wyłącznie gospodarczych. Reżim wolnej konkurencji, popierany gorąco przez radykałów angiel-skich i amerykańskich jako główny bodziec postępu, był z pewnością propagowany głównie ze względów go-spodarczych, ale niewątpliwie miał też widoczny związek z protestantyzmem. Chociaż więc w technice gospo-darstwa szukać należy najważniejszej przyczyny przemian XIX wieku, nie była to jednak przyczyna jedyna; w szczególności nie tłumaczy ona podziału na wyraźnie wyodrębniające się narody.

Rola jednostek w historii, wyolbrzymiona przez Carlyle’a i przeceniana jeszcze dziś przez jego reakcyjnych zwolenników, jest z drugiej strony niedoceniana przez innych, którzy znów wierzą, że sami odkryli wszystkie prawa przemian społecznych. Sądzę, że gdyby Bismarck umarł w dzieciństwie, historia Europy w ciągu ostat-nich 70 lat potoczyłaby się pod wieloma względami inaczej. W mniejszym stopniu to samo dałoby się powie-dzieć o wielu wybitnych ludziach XIX wieku.

Nie możemy także pomijać znaczenia tak zwanego przypadku – to znaczy pewnych pospolitych zdarzeń, które, jak się okazało, były brzemienne w wielkie skutki. Poważne przyczyny uczyniły Wielką Wojnę prawdopodobną, lecz nie nieuniknioną; aż do ostatniej chwili mogły ją jeszcze odsunąć drobne wydarzenia, które nie nastąpiły – choć wszystko, co wiemy, wskazuje, że nie były bynajmniej niemożliwe; a gdyby wybuch wojny został odsunię-ty, siły działające na rzecz pokoju mogły tymczasem uzyskać przewagę.

Historia, krótko mówiąc, nie jest jeszcze nauką – i tylko przy pomocy przemilczeń i fałszów można ją do nauki upodobnić.

Możemy jednak próbować zbadać, jakie były skutki przyczyn poważnych; nie popełniamy jeszcze tym samym zbytniego upraszczania sytuacji, jeśli tylko pamiętamy, że działały także przyczyny innego typu. Zadaniem tej książki jest właśnie przedstawić walkę i wzajemne oddziaływanie na siebie dwóch głównych momentów prze-mian XIX wieku: wspólnej liberałom i radykałom wiary w wolność oraz wynikającej z techniki przemysłowej i postępów nauki organizacji.

W ciągu całej pracy nad tą książką brał w niej udział mój współpracownik, Peter Spence: należy do niego połowa poszukiwań źródłowych, znaczna część opracowania planu książki i niewielkie części samego tekstu, poza niezliczonymi uwagami, jakimi dzielił się ze mną.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazek
Na kartach tej książki rewolucje, wojny napoleońskie, PaxBritannica, Dziki Zachód czy dominacja i arogancja Europy ukazane są z niezwykłą mocą i plastycznością. Autor z pasją opisuje osiągnięcia epoki industrializacji: maszynowe przyspieszenie,ruchy emancypacyjneczy triumfalny pochód filmu, ale też jej upiory: krwawe wojny, 16-godzinny dzień pracy, anarchię w rachubie czasu czy komercyjne wystawianie na widok publiczny „osobliwych” ludzi. "Historia XIX wieku. Przeobrażenie świata" to nie tylko wybitna praca historyczna, ale przede wszystkim pasjonująca lektura, od której trudno się oderwać. Jürgen Osterhammelto wybitny niemiecki badacz dziejów, znany z bezkompromisowego podejścia do historii. Jego zainteresowania naukowe to kolonializm, historia Eurazji od XVIII wieku i teoria historiografii. Wykładał w London School of Economics oraz na uniwersytetach w Kassel, we Fryburgu, Hagen, Genewie, Konstancji. W 2010 roku zdobył Gottfried Wilhelm Leibniz Prize.
obrazek
Combining original research with the latest scholarship Warfare and Society in Europe, 1792 - 1914 examines war and its aftermath from Napoleonic times to the outbreak of the First World War. Throughout, this fine book treats warfare as a social and political phenomenon no less than a military and technologial one, and includes discussions on: * The French Revolution and the Napoleonic Wars * Napoleon III and the militarization of Europe * Bismark, Molkte, and the Franco-Prussian War, 1870-71 * new technologies and weapons * seapower, imperialism and naval warfare * the origins and outbreak of the First World War. For anyone studying, or with in interest in European warfare, this book details the evolution of land and naval warfare and highlights the swirling interplay of society, politics and military decision making.
obrazek
Reportaż, choć nie jest rodzajem dzieła literackiego, które zawsze czyta się lekko i przyjemnie, w tym wydaniu zasługuje na wyjątkową uwagę. "Nie zdążę" autorstwa Olgi Gitkiewicz to literatura faktu przygotowana z wręcz zaskakująca starannością i przenikliwością, jakiej można pozazdrościć. Autorka książkę pisała przez 21 miesięcy. Poświęciła na przygotowanie reportażu mnóstwo czasu; pokonała dziesiątki tysięcy kilometrów pociągami, busami i samochodem oraz na własnych nogach. Dzięki temu mógł powstać wyczerpujący i przenikliwy reportaż. Sumiennie przygotowana lektura porusza trudny i często bagatelizowany temat wykluczenia komunikacyjnego w Polsce, które niejednokrotnie uziemia wielu ludzi w domach, zamykając im drogę do rozwoju i lepszego życia. Dlaczego niemal 14 milionów ludzi w Polsce jest wykluczonych komunikacyjnie? Czemu polskie wagony średnio mają po 25 lat? Jak to się stało, że od 1989 roku liczba pasażerów kolei spadła o aż 700 milionów? Olga Gitkiewicz bada stan komunikacji publicznej w Polsce, rozmawia z ludźmi, dla których podróż choćby kilkadziesiąt kilometrów poza własną miejscowość wymaga ogromnej pracy logistycznej lub jest zwyczajnie niemożliwe - w końcu do ponad 20% sołectw w kraju transport publiczny w ogóle nie dociera. Te właśnie rozmowy składają się na budzący dyskomfort i frustrację reportaż ukazujący życie z przystanku, dworca, pobocza, bez prawa jazdy, bez pewności dotarcia na czas. Autorka z ogromną wrażliwością porusza temat wykluczenia rozumianego szerzej. Zwraca uwagę nie tylko na samą komunikację publiczną, ale także na kwestie związane z wiekiem, niepełnosprawnością, majętnością, a także na brak prawa jazdy. Doskonałe pióro autorki przekłada się na ciekawą lekturę, której się nie zapomina i o której się rozmawia. Olga Gitkiewicz to pisarka, której miłośnikom reportażu nie trzeba przedstawiać. Jeśli "Nie zdążę" przypadło Ci do gustu, z pewnością spodoba Ci się również pierwsza książka autorki zatytułowana "Nie hańbi". Jej debiut zdobył nominacje w aż trzech konkursach, w tym do nagrody NIKE.
obrazek
Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i liczby pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowszy tabor ma problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle? To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”. Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności