Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Na świecie ubywa ateistów.pdf

Katecheza.we.Fryczu / Warto przeczytać / Na świecie ubywa ateistów.pdf
Download: Na świecie ubywa ateistów.pdf

72 KB

0.0 / 5 (0 głosów)
Na świecie ubywa ateistów [:] w "Niedziela Ogólnopolska" 21/2011, s. 29

Na świecie ubywa ateistów. I to 300 każdego dnia. Rośnie natomiast liczba chrześcijan: o 80 tys. dziennie, w tym 31 tys. katolików, ale też 37 tys. zielonoświątkowców. Ekspansywną religią jest również islam. Każdego dnia przybywa ich 79 tys. Dane te zostały zawarte w dorocznym raporcie „International Bulletin of Missionary Research” (Międzynarodowego Biuletynu Badań Misyjnych), który stara się ująć obecny stan chrześcijaństwa w kontekście procesów demograficznych.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Papieska adhortacja składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów i kończy się zawierzeniem dzieła nowej ewangelizacji Matce Bożej. Ojciec Święty podkreślił, iż jego dokument odwołuje się przede wszystkim do nauki II Soboru Watykańskiego, zawartej zwłaszcza w Konstytucji dogmatycznej „Lumen gentium”.
Jan Paweł II, Przemówienie wygłoszone na stadionie w Casablance w 1985 roku, [w:] Nasza Rodzina, 11 (494) 1985, s. 14-18. Pierwszy raz w historii Papież przyjechał do kraju całkowicie niechrześcijańskiego, i to nie na zaproszenie tamtejszego Kościoła (katolicy w Maroku stanowią około trzy dziesiąte procenta ludności kraju i – co więcej – wszyscy są cudzoziemcami), lecz na zaproszenie władcy tego kraju, króla Hassana II, który był zarazem jednym z głównych religijnych przywódców islamu i trzydziestym piątym potomkiem Mahometa, i który właśnie w tym charakterze zaprosił Jana Pawła II do Maroka. To właśnie na wyraźne życzenie króla odbyło się na stadionie w Casablance spotkanie Papieża ze stutysięczną rzeszą młodzieży muzułmańskiej. Witając Jana Pawła II na stadionie, Hassan II przypomniał, że gdy pięć lat temu złożył Papieżowi wizytę w Watykanie, powiedział doń: „Wasza Świątobliwość ma nie tylko odpowiedzialność religijną, ale także wychowawczą i moralną. Jestem pewien, że dziesiątki tysięcy Marokańczyków, zwłaszcza młodych, będą szczęśliwi, jeśli Ojciec Święty wygłosi do nich przemówienie na temat moralności oraz na temat stosunków między ludźmi, wspólnotami, narodami i religiami”. Znaczenie gestu Hassana II jest tym większe, jeśli się zważy, że znaczne odłamy wyznawców islamu (na przykład szyici w Iranie Chomeiniego) są nastawione fanatycznie i nietolerancyjnie i są dalekie od gotowości do dialogu z chrześcijaństwem czy innymi religiami. Obserwatorów spotkania na stadionie w Casablance zadziwiło nadzwyczaj gorące przyjęcie Papieża przez młodzież muzułmańską. Przemówienie Ojca Świętego było wielokrotnie przerywane długotrwałymi oklaskami, przy czym wolno sądzić, że była to reakcja nie tyle na osobisty charyzmat Jana Pawła II, ale po prostu na głębokie religijne treści jego przemówienia nacechowanego wielkim szacunkiem dla islamu i podkreśleniem tego, co łączy wyznawców obu monoteistycznych religii, wierzących w tego samego Boga. Zauważono, że piękna modlitwa, którą Jan Paweł II zakończył swoje przemówienie, była swego rodzaju parafrazą Ojcze nasz oraz Fatihat, modlitwy, którą rozpoczyna się Koran. Była to więc modlitwa, którą wyznawcy obu religii mogą razem odmawiać, w pełni pozostając przy swojej wierze. To pierwsze na wielką skalę spotkanie między katolicyzmem a islamem, stanowiące realizację wskazań Soboru Watykańskiego Drugiego w sprawie dialogu z religiami niechrześcijańskimi, jest faktem brzemiennym w następstwa, otwarciem systematycznego dialogu zmierzającego do usunięcia wiekowych nieporozumień. Francuski pisarz Maurice Druon, członek Akademii Francuskiej a zarazem Królewskiej Akademii Marokańskiej napisał, że przyszłość powinna uznać ów dzień w Casablance jako jeden z najważniejszych XX stulecia.
UWAGA! PLIK WIĘKSZY NIŻ 1MB Aleksandra Kotuła, Społeczne, kulturowe i religijne uwarunkowania chasydyzmu w Leżajsku. Praca doktorska napisana w Katedrze Socjologia Małżeństwa i Rodziny w Instytucie Socjologii UKSW pod kierunkiem Ks. Prof. nadzw. dra hab. Janusza Mierzwy. Warszawa 2013
„Głos Ojca Pio” nr 69 3/2011 Karola Wojtyłę wspomina Jerzy Kluger, przyjaciel z dzieciństwa. Żyd. Zaprzyjaźnili się w wieku pięciu lat. Bywali razem w kościele i synagodze. Gdy Wojtyła został papieżem, na jego prośbę Kluger odbył nieoficjalną misję dyplomatyczną. Niedługo potem Watykan nawiązał oficjalne stosunki dyplomatyczne z Izraelem.
Ut unum sint (tytuł zachowany w tekście polskim w wersji łacińskiej; sens: Aby byli jedno), podtytuł: O działalności ekumenicznej – 25 maja 1995.
P. Kozacki, Wiara nie ma jednego oblicza, [w:] „Znak” 11.2010, nr 666. Po lekturze wykładu Taylora można odnieść wrażenie, że tym, co stanowi o wierze, jest splot czynników socjologicznych kształtujących taki czy inny obraz wyznawanej religii, tak jakby Taylor uważał, że kształt naszej wiary jest zdeterminowany przez dziejową konieczność. Bóg jest adresatem tak ukształtowanej wiary, ale nie ma nic do powiedzenia w procesie jej formowania. To Bóg socjologów, a nie Bóg Abrahama, Izaaka i Jakuba.
J. A. Kłoczowski, Czy wiara to religia?, [w:] „Znak” 10.2010, nr 665. Współczesnym problemem wiary jest to, iż utraciła dotychczasową glebę naturalnej religijności, w której od wieków zapuszczała korzenie. Czy ten związek musi być dozgonny? Czy kryzys wiedzie nieuchronnie do „śmierci Boga”?
Charles Taylor, Epoka świecka i różne ścieżki wiary, [w:] Znak 10.2010, nr 665. Jak połączyć w jedno ludzi dochodzących do wiary różnymi ścieżkami? Nie wydaje mi się, by hierarchia kościelna dostrzegała dziś to wyzwanie czy chciała wziąć na siebie takie zadanie. Ktoś to jednak musi zrobić. Koniec końców, Kościół to nie tylko biskupi, Kościół to my.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności