2013.10 Ver 1.part3.rar
-
2013.10 Ver 11 -
2013.10 Ver 13 -
2013.10 Ver 31 -
2013.10 Ver 32 -
Acer Aspire 3690 - Drivers -
Acer aspire3690 winxp -
Aleksander Gieysztor - Mitologia Słowian -
Beini -
Biblioteki xlator -
Cyfra+ za free -
DYSKOGRAFIA JACEK KACZMARSKI -
filmiki -
GB + IRL -
Gra o Tron (napisy PL) Game of Thrones -
HEBRAJSKI - עִבְרִית -
HTC MOZART -
Igo 2017 q3 Full EU -
Kim Wilde -
Laptop -
morocco igo -
Napisy -
Nokia e52 -
ROM-y -
ROMY Xperia X1 - tylko PL + łamanie blokady -
SymTorrent -
Telefon -
TomTom 6.02 -
Ule -
ULE rysunki plany zdjęcia -
Volvo VIDA 2014D + patch+instrukcja -
Winrar -
Xlator + bazy -
YouTube -
zachomikowane
Immanuel Kant - Krytyka praktycznego rozumu
Bezpośrednie zetknięcie się z poglądami zawartymi w tej książce, jest niezbędne dla każdego, kto chce owocnie i odpowiedzialnie pracować nad zagadnieniami współczesnej teorii poznania i teorii świata, nie mówiąc już o historykach filozofii.
Emmanuel Lévinas - O BOGU, KTÓRY NAWIEDZA MYŚL
Wiek XX zaznał dwóch wojen światowych, totalitaryzmu faszystowskiego i komunistycznego. W jaki sposób w obliczu takich wydarzeń pytać o istnienie Boga i możliwość jego poznania? Lévinas, jeden z najbardziej oryginalnych myślicieli naszego wieku, podejmuje ten problem, pytając o warunki, dzięki którym pojęcie Boga w naszym wieku może mieć jeszcze sens. Lévinas odsłania prawdę, że uprzywilejowanym miejscem poznania Boga jest etyczny czyn odpowiedzialności za bliźniego. "Umrzeć za Niewidzialnego, oto metafizyka".
Max Scheler - Problemy socjologii wiedzy
Max (1874-1928) filozof niem.; nie był uczniem Husserla, ale bardzo wcześnie przyłączył się do ruchu fenomenologicznego rozwijając etykę, teorię wartości i filozofię religii. Uważał, że istnieje w pełni obiektywny, hierarchicznie uporządkowany świat wartości, który obejmuje 5 ich rodzajów: wartości hedoniczne, utylitarne, witalne, duchowe i religijne. W odróżnieniu od Kanta, którego krytykował za formalizm w etyce, uważał, że wartości są pierwotne wobec obowiązku, a ich uchwycenie dokonuje się w aktach emocjonalnych. Ducha ludzkiego nie można sprowadzać do aktów rozumu lub woli, tworzą go bowiem także akty emocjonalne, wśród których najważniejsze są akty miłości, które otwierają nas na byt świata jako całość i na inne osoby. Jakkolwiek S. stosuje metodę fenomenologiczną, to od Husserla różni go zaangażowanie w problematykę praktyczną (etyka normatywna, kwestie polityczne, problem cierpienia). Gł. dziełem S. jest Formalizm w etyce a materialna etyka wartości, nadto Resentyment i moralność, Istota i formy sympatii, Cierpienie, śmierć, dalsze życie, Problemy socjologii wiedzy, Pisma z antropologii filozoficznej i teorii wiedzy i Problemy religii.
Pobierz